ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 19:27

شهردارپاوه: هنر رساترین وسیله انتقال فرهنگ است

شهردارپاوه: هنر رساترین وسیله انتقال فرهنگ است

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه به همراه مدیردفتر پلیس + 10پاوه از با اعضای انجمن نمایش پاوه که در حال اماده سازی نمایشنامه ای تحت عنوان کیژوله می باشد دیدار و گفتگو کردند. سلام خسروی شهردار پاوه در جمع هنرمندان انجمن نمایش پاوه هنر را رساترین وسیله انتقال فرهنگ دانست و تئاتر را […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه به همراه مدیردفتر پلیس + 10پاوه از با اعضای انجمن نمایش پاوه که در حال اماده سازی نمایشنامه ای تحت عنوان کیژوله می باشد دیدار و گفتگو کردند.

سلام خسروی شهردار پاوه در جمع هنرمندان انجمن نمایش پاوه هنر را رساترین وسیله انتقال فرهنگ دانست و تئاتر را نیز رساترین هنر برایسلام خسروی انتقال مفاهیم فرهنگی اجتماعی ،دینی … دانست .

شهردار پاوه با اشاره به اینکه شهر ما را خداوند هنرمندانه خلق نموده است گفت : علاقه و گرایش مردمان شهرمان را به هنر بر مبنای این زیبایی هایی است که خداوند متعال برای ما در این شهر ایجاد نموده است .

وی ادامه داد و گفت : با وجود داشتن هنرمندان و علاقه مندی بالای مردم اورامانات به هنر باید گفت متاسفانه هنوز هنر نتوانسته است بار مضامین اجتماعی را به خوبی حمل کند. و لزوم توجه به انتقال مضامین درست اجتماعی را ضروری دانست.

خسروی حرکت انجمن نمایش پاوه را بسیار حرکت ارزشمندی دانست و گفت :که در تمرین نمایشنامه ای که شاهد بودیم مضامین و مفهوم های مختلفی را مشاهد کردیم که علی الرغم مشکلات و سختی های خاصی که با آن روبرو هستید بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است .

وی به جسارت هنرمندان خانه نمایش پاوه اشاره نمودند و گفتند برای انجام کارهای هنری و بخصوص نمایش و با توجه به بافت اجتماعی و سنتی موجود نیاز است جسارت وجود داشته باشد بخصوص خواهران گرامی که پا به این عرصه نهاده اند مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند تا وارد این عرصه شده اند که بسیار قابل ستایش است .

وی با انتقاد از وضعیت مکان تمرین و امکانات گروه تئاتر گفت : بسیار ناراحتم که این هنرمندان گرامی را در فضایی می بینم که فاقد امکانات است و در خورآنها نیست . امیدورام شرایطی بوجود آید که بتوانیم شاهد فضایی مناسب و در خور این هنرمندان گرامی باشیم .

شهردار پاوه با پیشنهاد به آقای صفیعی مدیر انجمن نمایش پاوه مبنی بر برگزاری تئاتر خیابانی با موضوعات و مضامین مختلف شهر پاوه گفت : شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر پاوه پشتیبانی کاملی از برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی همانند شهرهایی مانندمریوان و… را خواهند کرد و امیدواریم انجمن نمایش پاوه بتواند در راستا مضامین مختلف ترویج فرهنگ شهروندی و … با پشتیبانی شهرداری پاوه بتواند جشنواره تئاتر خیابانی را در شهرپاوه شاهد باشیم.

معصوم صفیعی مدیر انجمن نمایش پاوه ضمن تشکر ویژه از حضور شهردار محترم ،فرهنگی و هنر دوست پاوه و خیر مقدم خدمت آقای مکرم قادری مدیر دفتر پلیس به اضافه ده پاوه از زحمات پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه بخاطر حمایت از تئاتر شهرستان قدردانی نمود .

وی مشکلات ویژه انجمن و مکان تمرین گروه تئاتر را برای شهردار و آقای قادری تشریح و توضیح داد و ابراز امیدواری نمود که مسئولان نگاه ویژه ای به این انجمن داشته باشند.

مکرم قادری مدیر دفترپلیس به اضافه ده پاوه که از علاقمندان عرصه تئاتر می باشد گفت : امیدواریم بتوانیم برای اعتلای تئاتر شهرستان قدم های مثبتی را برداریم و گوشه ای از مشکلات انجمن تئاتر پاوه را حل کنیم .

قادری گفت نیاز است مسئولین مربوطه با رایزنی های خود بتوانند اعتبارات مناسبی در خور هنرمندان تئاتر پاوه در نظر بگیرند تا این هنر محبوب رونقی دوباره پیدا کند.

شایان ذکر است پس از انتشار گزارش چند مدت پیش این پایگاه خبری تحلیلی از انجمن نمایش پاوه آقای صباح ولدبیگی بخشدار بازنشسته بخش مرکزی پاوه و از فعالان اجتماعی و فرهنگی نیز هفته گذشته با اعضای انجمن تئاتر پاوه دیدار صمیمانه ای داشتند.

انجمن نمایش

تئاتر پاوه

 انجمن نمایش پاوه

شهردار

2 پاسخ برای “شهردارپاوه: هنر رساترین وسیله انتقال فرهنگ است

  • دید باز در تاریخ آذر 28, 1393 گفت:

    شماها که میرید اونجا حداقل این یک بارو شعار ندید واونارو کمک کنید حد اقل برای شهر مون

  • شهروند شهر در تاریخ آذر 21, 1393 گفت:

    افرین به شهردار محترم و وظیفه شناس و کاربلد که به هر جایی سر میزند و مشکلات را رسیدگی میکند.خسته نباشید هم میگم به اقای یزدانبخش عزیز و همکاران ایشان برای ساخت انواع فیلم یا نمایش کوتاه و زحماتی که در راه تاتر شهر میکشند.