ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 13:39

در سفر استاندار کرمانشاه به پاوه/18مصوبه برای عمران و آبادانی این شهرستان به تصویب رسید

در سفر استاندار کرمانشاه به پاوه/18مصوبه برای عمران و آبادانی این شهرستان به تصویب رسید

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: 18مصوبه برای عمران، آبادانی و ایجاد اشتغال جوانان این شهرستان با حضور استاندار کرمانشاه در جلسه کمیته برنامه ریزی به تصویب رسید. به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز پنجشنبه اجرای طرح های عمرانی و ایجاد اشتغال را دو موضوع مهم و مورد نیاز پاوه عنوان […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه گفت: 18مصوبه برای عمران، آبادانی و ایجاد اشتغال جوانان این شهرستان با حضور استاندار کرمانشاه در جلسه کمیته برنامه ریزی به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز پنجشنبه اجرای طرح های عمرانی و ایجاد اشتغال را دو موضوع مهم و مورد نیاز پاوه عنوان کرد و افزود: ایجاد بازارچه ایده پورمشترک در مرز شوشمی با اقلیم کردستان، ایجاد مجتمع های دامداری، احداث میادین عمده میوه تره بار، مصالح ساختمانی، دام و مجتمع های پرورش ماهی سردآبی و گرمابی از مهمترین این طرح هاست.

وی اظهار کرد: با وجود قدمت چندین ساله بازارچه مرزی شوشمی هنوز هم محل، مکان و بازارچه ای برای عرضه کالاهای وارداتی از مرز در شهر پاوه برای مسافران و گردشگرانی که به این شهر مراجعه می کنند وجود ندارد و اگر ما بخواهیم در این مکان را ایجاد کنیم قطعا با مشکلات ترافیکی مواجه خواهیم شد.

فرماندار پاوه افزود: این شهر به لحاظ ترافیکی بسته است و هیچ گونه امکانی برای پارک 500 خودرو و بیشتر از آن ندارد و پیشنهاد ایجاد بازارچه در سه راهی سریاس به همین خاطر است.

ایده پور با بیان اینکه زمین و محیطی در سه راهی باینگان در نظر گرفته ایم و کار نقشه و مطالعات آن را انجام داده ایم و امیدواریم که با حمایت استاندار بتوانیم بازارچه ای را با شش منظور در این نقطه برای رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال و کاهش ترافیک شهر ایجاد کنیم.

فرماندار پاوه خواستار تعدیل قوانین در زمینه مرتع چری وعلف چری در این شهرستان به منظور ایجاد مجتمع های دامداری و دامپروری در جهت تقویت تولید مواد پروتئینی، لبنی و صنایع دستی توسط روستاییان منطقه شد.

وی ایجاد مجتمع های پرورش ماهی با وجود رودخانه ها و سد داریان را نیز در راستای ایجاد اشتغال مهم و حائز اهمیت دانست.

ایده پور به مشکلات بخش عمران شهری و روستایی نیز اشاره کرد و گفت: کمبود آب شرب در شهرهای پاوه، نوسود و نودشه و روستاهای چورژی، دوریسان و عدم اجرای شبکه فاضلاب در مسیر روستاهای شمشیر تا خانقاه از جمله مهمترین این مشکلات است.

فرماندار پاوه، گازرسانی به شهرهای نوسود و نودشه و روستاهای مسیر خط اصلی انتقال، الحاق روستاهای دوریسان و چورژی به شهر و توسعه شهر پاوه، تعیین تکلیف پروژه های مسکن مهر، احداث کمربندی پاوه و نصب گاردریل در نقاط حادثه خیز و تعیین حریم راه های بین شهری شهرستان را از مهمترین خواسته های مردم عنوان کرد.

عکس: مظفر ولدبیگی

شورای اداری پاوه

24 پاسخ برای “در سفر استاندار کرمانشاه به پاوه/18مصوبه برای عمران و آبادانی این شهرستان به تصویب رسید

  • سلیمی در تاریخ بهمن 5, 1393 گفت:

    سه راهی باینگان و محدوده اطراف آن از لحاظ زمین شناسی کم آب ترین ناحیه شهرستان پاوه محسوب می شود. حال فرض کنیم که از لحاظ شهرسازی و توسعه شهر این محل جهت اجرای بازارچه و … مناسب باشد آب آن چگونه تامین خواهد شد؟!
    شهرک صنعتی در بیش از 10 سال پیش در همین محل افتتاح شده اما تا امروز تمام توسعه آن به یک تابلو و دو سه تا ساختمان نیمه کاره منتهی می شود که یکی از علل اصلی عدم رغبت به سرمایه گذاری در آن ، نبود آب می باشد. آیا بهتر نیست به جای ایجاد بازارچه در کنار آن، به تامین آب آن توجه نمود؟
    مطمئنم که اگر بازارچه در این محل احداث شود به دلیل عدم وجود امکانات زیربنایی از جمله آب مورد توجه سرمایه گذاران قرار نگرفته و فقط وقت و هزینه دولت به جهت تملک، نقشه برداری و … صرف خواهد شد و هیچ نتیجه ای هم در بر نخواهد داشت.
    لطفاً به فکر حل مشکلات باشید نه اضافه نمودن آنها

  • مطلع مسایل زیست محیطی در تاریخ بهمن 5, 1393 گفت:

    در خصوص بند 2 نظر کاربر گرامی که با نام مطلع مسائل اجتماعی نظر دادند بایستی بگویم که ظاهراً صحیح به نظر می رسد و زمزمه های در خصوص عدم تکمیل پروژه انتقال آب هانی کوان به پاوه به گوش می رسد. در این خصوص بایستی گفت که مطالعات آب یابی پاوه در سالهای گذشته انجام شده و نتایج مطالعات در وزارت نیرو هم به تصویب رسیده که طی آن بهترین گزینه (هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ اقتصادی) تامین آب پاوه از چشمه هانی کوان می باشد که براساس این طراحی ها اقدامات اجرایی آن نیز آغاز گردید. اما متاسفانه در سالهای اخیر این پروژه حیاتی با بی مهری مسوولین در تخصیص اعتبار مواجه گردید بطوری که پیشرفت آن را بسیار کم نموده است. با مقایسه این پروژه با سد داریان از لحاظ میزان اعتبارات به خوبی می بینیم که در چهار سال گذشته بیش از 1200 میلیارد تومان در سد داریان هزینه شده اما در همین مدت مشابه فقط 18 میلیارد تومان در انتقال آب هانی کوان به پاوه هزینه شده است که تاسف بار است.

  • کارمند کرمانشاه در تاریخ بهمن 5, 1393 گفت:

    درود بر تمام دوستان دلسوز شهرمان
    ولی دوستان تمام مشکلات شهرمان از خود ما و مسئولین بومی شهرمان بوجود آمده و مهمترین دلایل آن عمل نکردن به گفته های خودمان فقط بلدیم همدیگرو سرکوب کنیم دوستان چند نفر رفتن فرمانداری مشکلات شهرمان را با فرماندار در میان بگذارند لابد میگین مگه خودشون نمیدانند نه نمیدانند پشت گوش میندازند پی گیر کار نیستیم اگه بلد بودن محل بازارچه سه راهی باینگان انتخاب نمیشد .
    دوستان ، مسئولین و …… خواهشمندم صحبتهای خود را عملی کنید .
    با تشکر

  • مطلع مسائل اجتماعی در تاریخ بهمن 5, 1393 گفت:

    سلام من مطلبی رو از نزدیکترین منابع به مسئولیت ارشد استان وشهرستان شنیده ام که خدا کند اینا حداقل دروغ باشند.
    1 _ حذف کامل و کلی موضوع تردد از مرز نوسود.
    2 _ متوقف نمودن پروژه آب هانه کوان.
    بنر 1 ظاهرا از توقف بررسیها وپی گیری ها خبر میدهند.ومجموعه استان با تعطیلی بازارچه فعلی نیز موافقت نموده اند.فقط مثالی میزنم وحاضرم مشروح موضوع رو بنویسم.
    ببینید گیلانغرب نقطه مرزی نداشت از قصر شیرین چند روستای متروکه رو منفک نمودند ومرز ایجاد شد. ( در عرض چند ماه ). به همین سادگی .والان مراحل پایانی ارتباط وتجارت رو طی میکند.اگه نیست لطفا فرماندار آنرا تکذیب کند.اما به استناد مستندات قوی مرز 70 ساله ما الان باید میخکوب شود.
    وبنده نیز از اظهارات مهندس امیر یان چنان برمیاید که گویا قبلا کارهایی کارشناسی انجام نشده واگر بستر رودخانه اصلاح نشود بایستی پروژه ای که بعد از یک دهه با 35درصدپیشرفت دارد متوقف شود.
    جناب صالحی لطفا ثبت نما تا ریزتر به عمق موضوع بپردازم.والبته سعی تکذیب ای از فرماندار خدوم! یا یکی از مشاورین وی بگیری.
    خوشا به حال ما شهروند این دیار.

  • چشم باز در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    در بحث مکان یابی و مکان گزینی باید جوانب متعددی را مد نظر قرار داد
    دوستان پاوه شهری گردشگریست اما بدون زیر ساخت و گردشگر آنچنانی
    پس باید کاری کرد که به هر طرق ممکن گردش گر و مسافر را وارد شهر کرد
    حال ما بیاییم در 10 کیلومتری نرسیده به شهر یه منطقه تجاری را احداث کنیم به نظر شما چا اتفاقی خواهد افتاد؟ طرفی که از مناطق دیگر می آید با رسیدن به بازارچه خرید کرده و انقدر خسته است با توجه به جاده ها و مسائل دیگر دوس دارد که به شهر خود برگردد پس از همانجا راهش را کج کرده و بر می گردد
    اقای ایده پور عزیز ما از شما بیشتر توقع داشتیم اما عملا با این کار دارید پاوه را وارد رکودی خواهید کرد که اصلا رهایی از آن غیر ممکن خواهد بود
    حال اگر این بازارچه در داخل شهر و یا بیرون شهر به سمت نوسود باشد چه پیامدهایی خواهد داشت ؟
    1 ورود مسافر به داخل شهر رونق بازار
    2 به دلیل بعد مسافت اسکان مسافران در هتل ها و اماکن اقامتی
    3 ورود سرمایه به داخل شهر چرا که مسافر 100 درصد نقد هستن و سرمایه وارد بازار پاوه می شود
    4 رفع بیکاری و ایجاد شغل های مرتبط مستقیم و غیر مستقیم
    5 …..
    پس خواهشا این پروژه را اصلاح کنید و یا ما اصلا همچین بازارچه ای را نمی خواهیم
    شر نرسان نیازی به خیر نیست

  • عابر سه راه باینگان در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    رشد و توسعه هر شهری را قبل از هرچیز نوع تفکر و بینش مرد آن شهر نسبت به دیگران می سازند. متاسفانه هم در پاوه و هم در باینگان این حس پذیرش دیگران وجود ندارد و مهاجرین و سرمایه گذاران دیگر را بعنوان مزاحم می انگارند. بنده با آنکه ساکن پاوه نیستم ولی شاید این بازارچه را به سمت نوریاب هدایت مری کردند منافع بیشتری داشت. سه راهی باینگان یعنی حذف باینگان و پاوه و بقیه شهرها .
    البته نظرات کارشناسی شده باشد. هر کاری در سه راهی باینگان به آب کافی نیاز دارد و مدیریت صحیح . در غیر اینصور مشکلات فراوانی در پی دارد. علاوه بر آن در شرایط عادی آب و هوایی کا در آنجا مشکل ساز و نیاز به انرژی فراوانی دارد. در حالیکه نوریاب به منابع آب در دسترس تر و از انظر اقلیمی مناسبتر است. البته نوریابی هم نیستم که بقرماید از طرف بزرگان شهر سخن می رانیم.
    علاوه برآن به مرز نزدیکتر و براداران پاوه ای هم نگرانی نخواهند داشت.
    ولی خدا وکیلی فکر نمی کنید با آنکه شهرمان و شهرتان کمترین بازده اقتصادی را دارند زمین و ملک و املاکش بسیار گران هستند و امکان سرمایه گذاری وجود ندارد.
    ممکلت ما چوب تصمیم گیرهای احساسی و بدون مطالعه زیاد خورده است. محض رضای خدا از طریق سیل فراوان فارغ التحصیلان پراکنده در جهان منطقه فراخوان کنید و بهترین طرح های مطالعاتی را با توجیهات قابل پذیرش علمی مطرح سازید. طرحی را ایجاد کنید که حداقل 50 درصد منابع اولیه آن از داخل منطقه تامین گردد. اگر حادثه ای پیش آمد سرمایه مردم را باد نبرد.

  • شهروند در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    جناب آقای فرماندار با بردن وتاسیس بازارچه در سه راهی باینگان نه تنها مسئله گردشگردی وجذب مسافر را از شهر زیبای پاوه میگیرید بلکه خود بخود باعث بی رونق تر شدن بازارچه های فعلی میشوید بجای آن لطفا به فکر جذب گردشگر وخدمت رسانی به آنها باشید

  • سعدی - پاوه در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    این طرح را متوقف کنید (ایجاد بازارچه در سه راهی باینگان)
    بجای آن وقت خود را بر روی اقدامات زیربنایی صرف نمایید. این زیربناها هستند که می توانند پایه های توسعه را شکل دهند.

  • محمد در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    با این فرماندار دلسوز و روشنفکر میشه امیدوار بود بعضیا بعد از این همه سال باز میخوان همون رویه گذشتع رو پیش بگیرن یعنی. رکود .تعصب بی جا…….

  • انتن در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

    شهرستان پاوه فقط شهر پاوه نیست همین دید بعضی از دوستان باعث شده که پتوه تبدیل به یک شهرستان بی برنامه بشه ایده پور فرماندار توانمند است و مطمن باشید اگر بهش اعتماد کنیم شهرستان اینده درخشانی خواهد داشت

  • دلسوز در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    بازارچه در سه راهی باینگان یعنی حذف تدریجی پاوه

  • حیدری م در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    کاش به جای راه اندازی بازارچه در سه راهی باینگان
    مشکلات شهرک صنعتی را حل و فصل نمایند
    همین یک مورد را انجام بدهند بقیه پیش کش از جمله بیمارستان اب هانی کوان کمربندی و …

  • ناشناس در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    سلام
    دست مریزاد جناب ایده پور
    بالاخره یکی از مقامات شهرمان گفت(البته مقامات غیر بومی چون مقامات بومی اصلا خوش ندارند در این زمینه سخنی به میان آید!!!!) بابا یه روستاهای بزرگی مثل دوریسان ، چورژی و… هستند که با وجود فاصله میلی متری با شهر هنوز روستا هستند.
    هزارتا مشکل دارند…..
    به نظرم بشه این رکورد شهر عزیز پاوه را در کتاب گینس ثبت کرد
    مجموعه روستاهایی در درون شهر!!!!
    جالب میشه نه…..؟؟؟؟؟

  • ريبوار در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    چرا ببرین سریاس بازارچه رو؟به خاطر نماینده محترم بازارچه رو ببرین سه راهی جوانرود .

  • پاوه در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    با سلام شهروندان محترم حالا که به لطف خدا و همت مسولین تدبیر و امید یک فرماندار توانمند مردمی فعال سکان اجرایی شهرستان رو به دست گرفته باید همه با تمام ابزار حامی ایشان باشیم تا آینده بهتری داشته باشیم……بس کنید دیگه این تعصبات جاهلیت رو بزار حداقل حرکتی صورت گیرد نابودی شهر پاوه یعنی چی…پاوه خیلی سالهاست دیگه فقط اسمش باقی مانده .اگر با این فرماندار توانمند تحولی صورت نگیرد دیگه باید بگیم خلایق………..

    • در جواب پاوه در تاریخ بهمن 4, 1393 گفت:

      دوست عزیز بحث تعصب نیست
      بحث اینده نگری شهر و منطقه مد نظر قرار میگیرد شما این صحبت ها رو با تعصب قاطی نکن

  • ذربین در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    سلام من زیاد حرفی ندارم فقط ذکر یک نکته؟؟؟؟؟؟

    من از دوستان خواهشمندم فقط اگه وقت کردید به گردنه شمشیر یک تابلو زدند به اسم…… شهر صنعتی پاوه…… خدا وکیلی جز اون تابلو شما اونجا یک کارخانه تولیدی دیگه می بینید یا حتی تا به حال شده یک محصول از شهر صنعتی تون بیبیند؟؟؟؟ حالا نگران چی هستید بخدا هیچ بازارچه ای فکر نکنم اونجا بسازن بازاچه های بلوار جنب ترمینال خودمون برید نگاه کنید 5 سال اینطوری موندند حالا ؟؟؟؟؟؟؟

    شهرصنتعتی ما رو ببنید و شهر صنعتی روانسر

  • مرزنشینان در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    با تشکر از نگاه ویژه جناب آقای ایده پور فرماندار محترم شهرستان پاوه نسبت به شهر مقاوم اما مظلوم نودشه ٰمی گوییم کمی آن سوتر در همجواری ما لوله های گاز چونان ازدهای سیاه گردنه ژالانه را می پیمایند و با خود نوید عمران وابادنی را به شهرها وروستاهای هورامان در استان کردستان به سوغات می اورند و مسئولین زحمتکش در اوج افتخار مشغول خدمت رسانی به مردم هستند اما گویی مسئولین شرکت گاز استان کرمانشاه را طلسم کرده اند و و واژه ای شوم و دلسرد کننده تر از توجیه اقتصادی را نیاموخته اند بله ماهم می دانیم مملکت در وضعیت مناسب اقتصادی نیست اما این ملت نیز در سخت ترین روزهای حماسه 8سال شرف وایثار دینشان را به این سرزمین ادا کرده اند و گواه ان تعداد بیش از 105 نفر شهید و دهها جانباز و صدها رزمنده در میدانهای نبرد می باشند مگر استان کردستا ن خارج از این مملکت قرار دارد چرا انجا هنوز از دستان پر مهر مسئولان استان بوی دستان بروجردی ها و احمد متوسلی ها می اید چرا مسئولان استان مانیز با خدمت به این مردم خوب یاد وخاطره ی شهیدان همت کاظمی وچمران را زنده نمی کنند چرا ؟؟؟؟چون خدمت به مردم لیاقتی است که خداوند به همه ارزانی نمی دهد

  • پاوه در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    آقای فرماندار انتقال بازارچه و بحث تجارت در این شهر که سالها آرزوی مردم منطقه بوده به نقطه ای نرسیده به شهر پاوه یعنی نابودی این شهر برای همیشه پس خواهشا خود را برای همیشه در اذهان مردم بد نام نکنید و اگر خیری نداری شر هم نرسان با تشکر از مدیریت سایت

  • رحمان در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    خانم علیزاده تشکر
    بله طرح های زیربنایی است که می تواند پاوه را از عقب ماندگی نجات دهد

  • شهروند‌ نودشه در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    اقای استاندار به شهر هورامانات خوش امدی اداره بنام گردشگری سکان دار واقعی در پاوه ندارد همان تبلیقات به هر عناوین کافی است خانه از پایه خراب است خواجه به فکر ایوان است

  • م.کریمی در تاریخ بهمن 3, 1393 گفت:

    با توجه به فرمایشات آقای فانی مدیر عامل گازاستان کرمانشاه که در جلسه فوق ایراد نمودندکارگازکشی به نوسود و نودشه و منتفع شدن روستاهای اطراف منتفی است چون ایشان در جلسه گفتند که ایستگاه سی ان جی در نودشه و نوسود نصب کرده و گاز فشرده شده را با تانکر می برند و داخل مخازن تزریق می کنن . .

  • آرزو علیزاده در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    از استاندار محترم و هیات همراه انتظار بسیار بیشتر است.
    پاوه با مشکل در طرح های زیربنایی روبه رو است. اگر وضعیت زیربنایی شهر و دیارمان بهبود یابد دیگر کارها همانند ایجاد بازارچه، واحدهای پرورش دام و … به راحتی از سوی سرمایه گذاران قابل انجام است.
    در منطقه ای که آب مناسب و کافی هم جهت شرب و هم جهت کشاورزی و صنعت به سختی گیر می آید، راههای مواصلاتی و دسترسی از کیفیت خوبی برخودار نیست، ترافیک و دیگر مشکلات شهری پاوه را محاصره کرده و روز به روز این محاصره تنگ تر هم می شود، وضعیت بهداشت و درمان (بیمارستان و …) از شرایط خوب و قابل قبولی برخوردار نیست،و … بنده سرمایه گذار چگونه و با چه امیدی رغبت به سرمایه گذاری دارم ؟! و یا اینکه گردشگر با چه امیدی راهی پاوه می شود؟!
    اگر این زیربناها ایجاد یا توسعه داده شوند مطمئن باشید بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال به سرانجام خوبی خواهد رسید.
    به امید آنروز

  • ناشناس در تاریخ بهمن 2, 1393 گفت:

    اقای ایده پور بازارچه در سه راهی سریاس چرا؟
    بسم الله نیت کردین پاوه رو یک سره فلج کنید
    با این کار کسی دیگه وارد پاوه نمیشه
    اگه بازارچه به اون منطقه بره عملا پاوه از روی نقشه حذف میشه