ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 04:39

دانشگاه علمی کاربردی پاوه رسما افتتاح شد.

دانشگاه علمی کاربردی پاوه رسما افتتاح شد.

به گزارش سلام پاوه: مراسم افتتاح دانشگاه جامع علمی کاربردی پاوه در ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای پاوه با حضور امام جمعه محترم ،نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم،  دکتر خزایی ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی استان،  مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان آقای داود ناصری امید و […]

به گزارش سلام پاوه: مراسم افتتاح دانشگاه جامع علمی کاربردی پاوه در ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای پاوه با حضور امام جمعه محترم ،نماینده محترم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم،  دکتر خزایی ریاست محترم دانشگاه علمی کاربردی استان،  مدیر کل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان آقای داود ناصری امید و جمعی از اعضای محترم شورای اداری و شورای اسلامی شهر و دانشجویان جدید الورود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :در ابتدای مراسم آقای ظاهری رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای پاوه ضمن خیر مقدم به حاضرین به جایگاه و نقش موثر این دانشگاه در تولید شغل و حرفه که در شهرستان نیاز است پرداخت و از همه کسانی که تلاش کردند که این دانشگاه راه اندازی شود اظهار تشکر و قدر دانی نمود.

ظاهری

در ادامه مراسم مدیرکل محترم آموزش فنی و حرفه ای استان در سخنانی با اشاره به اینکه رشته های این دانشگاه در کنار مهارتهای فنی و حرفه ای به عنوان دو مکمل هم می توانند تاثیرات بسزایی در سطح استان و در شهر پاوه که افراد تحصیلکرده و فاقد شغل زیادی دارد داشته باشد.

داوود امید ناصری

داوود امید ناصری همچنین اعلام کردند که دانشگاه های علمی کاربردی شهرستانهای پاوه و سنقر در مهر ماه ۹۳ اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند که در شهرستان پاوه در ۳ رشته کاردانی تاسیسات ۱۷ نفر ،کاردانی شبکه های کامپیوتری ۳۳ نفر و کاردانی مکانیک خودرو ۱۳ نفر پذیرش دانشجو داشته ایم که با توکل بر خدا در آینده ای نزدیک تعداد ۵ رشته دیگر در این دانشگاه را افزایش خواهیم داد.

دکتر منوچهری نماینده پاوه و اورمانات در مجلس با تبریک سالگرد تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به منطقه اورامانات و شهر پاوه گفت اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری به پاوه از خواسته های هر نماینده ای است و بنده نیز بر اجرایی شدن آن تاکید دارم.

نماینده پاوه و اورمانات در ادامه گفت در طول این مدتی که دولت تدبیر و امید با انتخاب اصلح مردم بر سر کار امده است اقدامات زیادی صورت گرفته  بخصوص در دکتر منوچهریزمینه مهار تورم و تثبیت امینت و آرامش در جامعه اما مشکل بیکاری ما در منطقه اورامانات و اجرای طرحهای عمرانی همچنان به کندی پیش می رود.

وی ادامه داد بیکاری و تبعات ناشی از آن را همیشه و همجا از مشکلات و معضلات جامعه ما و بخصوص منطقه اورامانات است و باید در راستای ان کار های اساسی صورت گیرد.

دکتر منوچهری با انتقاد از وضعیت رشد دانشگاه ها گفت دانشگاههای ما بر اساس یک اصول منطقی رشد نکرده اند بلکه به عنوان محلی شده اند برای تبدیل دیپلم بیکار به لیسانس و فوق لیسانس بیکار، این درحالی است که یک دیپلم بهتر می توانست بازار کار بهتری برای خود ایجاد کنند ولی وقتی مدارج بالا و مدارک بالا را کسب می کند توقعاتش بالاتر می رود و همین باعث می شود که دنبال کار فنی هم نرود.

وی با اشاره به اینکه ابتدا باید بازار کار مهیا کرد و بعد پذیرش و متخصص تربیت نمود گفت : دانشگاه های علمی کاربردی ومراکز فنی حرفه ای حلقه مفقوده و گمشده بین تحصیلات تخصصی و آکادمیک ما با بازار کار هستند.

نماینده پاوه و اورامانات سپس اظهار داشت که فارغ التحصیلان این دانشگاه ها باید به عنوان کار آفرین وارد جامعه شوند و حتی باعث ایجاد شغل برای دیگران هم شوند.

دکتر نعمت اله منوچهری در پایان ضمن تبریک بخاطر افتتاح این دانشگاه به مسئولین دانشگاه و دانشجویان و حاضرین در سالن گفت : در حقیقت حق مردم پاوه ی  مقاومت بیشتر از این است و امیدواریم با همکاری دولت تدبیر و امید و خود مردم شاهد برداشتن قدم های بهتر و موثر تری باشیم .

پرویز ایده پور فرماندار محترم شهرستان در مراسم افتتاح این دانشگاه به جایگاه و تاثیر مثبت این دانشگاه در تحول و نقش آفرینی که می تواند برای جوانان این شهر داشته باشد اشاره کردند و عنوان کردند که جوانان ما سعی کنند در کنار تحصیل این رشته ها بتوانند شغل مورد نظر خود را تضمین کند و کمتر به دنبال استخدامی در دولت و شغل کارمندی باشند.

پرویز ایده پور
در ادامه مراسم حاج ماموستا ملا قادر قادری در سخنانی به همزمانی افتتاح این دانشکده با سومین سالگرد سفر مقام معظم رهبری اشاره کردند و آنرا به فال نیک گرفتند و اعلام کردند که این حرکت مهم گامی موثر در آینده شهرستان خواهد داشت و نیاز بود که در این شهرستان حرفه و شغل تولید شودو این دانشگاه می تواند زمینه ساز چنین کاری شود.

حاج ماموستا قادری

وی همچنین به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام اشاره ای کردند که فرموده است ((قول را تبدیل به عمل کنید))که این مهم امروز اتفاق افتاده است و امیدواریم که دانشجویان عزیز به دنبال سه شاخصه اصلی یعنی حرفه و فن و هنر باشند تا از بیکاری و مدرک گرایی در این شهرستان خارج شویم..

حاج ماموستا قادری به پاس قدردانی از تلاشهای مدیر کل و همکارن ایشان در سازمان فنی و حرفه ای استان کرمانشاه برای تاسیس این مرکز علمی لوح تقدیر را به آقای داوود ناصری امید اهدا نمودند.

افتتاح دانشگاه علمی کاربردی

حواشی این مراسم :

از نکات جالب توجه این مراسم این بود که مراسم افتتاحیه دانشگاه بعد از سخنرانی و پذیرایی  مفصل برگزار شد که در جای خود منحصر به فرد است .

همچنین نصب پلاکارد های فراوان در محل سالن بسیار جلب توجه می کرد که باعث شده بود نمای سالن چهره مناسبی نداشته باشد.و این سوال را بوجود آورد این همه پلاکارد برای چیست ؟

پلاکارد

افتتاح دانشگاه علمی کاربردی

افتتاح

9 پاسخ برای “دانشگاه علمی کاربردی پاوه رسما افتتاح شد.

  • نیلوفر در تاریخ بهمن 18, 1394 گفت:

    با سلام جای تاسف داره که پاوه مرکز اورامانات پس از سالهای سال حالا دانشگاه علمی کاربردی داره پاوه باید داری دانشگاه ملی و آزاد و ارشد باشه در صورتی که این امتیازات رو به جوانرو دادن هزاران افسوس که شهرمون نابود شده

  • ؟؟؟ در تاریخ خرداد 19, 1394 گفت:

    سلام یه سوال مقطع کارشناسیشم میاد یا نه؟البته هزار تا مدرکم بگیریم تا رشتمون فنی باشه واسه ما کار ک نیست فقط واسه تجربی وریاضی وانسانی ها هست البته با رتبه های تک مگه نه؟///؟؟ما فقط خودمونو سرگرم میکنیم ولی بد نیست این دانشگاهم اومد از هیچی بهتره

  • سعیدیان در تاریخ مهر 26, 1393 گفت:

    وجود مراکز علمی و پژوهشی و دانشگاهی در شهر پاوه نوید تاثیر گذاری متقابل منطقه اورامانات با سایر مناطق ایران است ، این فرصتها را مغتنم بشماریم و جوانان از این مراکز علمی استقبال کنند و مایوس بازار کار نباشند چرا که با تلاش همه جانبه می توان پاوه را به یکی از قطبهای علمی غرب کشور کرد .

  • همشهری در تاریخ مهر 25, 1393 گفت:

    بابا همش شده مدرک گرایی بدون کار- من یارو رو میشناسم فوق لیسانس بیکاره یا یه نفر میشناسم 2 تا مدرک دانشگاهی داره ولی بدون کار تو رو خدا منطقی فکر کنید اخه وقتی کار نیست مدرک به چه درد میخوره من خودم فارغ التحصیل سال 82عمران هستم دانشگاه دولتی ولی حالا شدم راننده آژانس و………….

  • محمودی در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    با سلام و خسته نباشید و عرض تبریک به جناب آقای ظاهری و کلیه همکاران محترمشان . به امید اینکه تلاش این عزیزان روزی برای مردم این دیار به ثمر بنشیند. ان شاالله با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و رشته های متنوع تر سبب رونق هر چه بیشتر این واحد دانشگاهی گردد .

  • پاوه ای در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    بعنوان یک فارغ التحصیل رشته فنی مهندسی خوشحالم که می بینم این دانشگاه در رشته های فنی در شهر پاوه دانشجو می پذیرد و خواهران و برادران ما مجبور نیستند راهی شهرهای بی نام و نشان و رشته های صد البته بی نام و نشان تر بشوند و می توانند در همین شهر مدرک فنی بگیرند و به امید خدا با راه اندازی مقطع کارشناسی هم این گام مثبت تکمیل می گردد.

  • يوسفي در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    تبريك به جناب اقاي ظاهري ،به همكاران محترمشان و اميد به مثمر ثمر بودن اين مركز آموزش عالي كه بي شك شاهد توسعه و پيشرفت و گسترش آن در آينده خواهيم بود .

  • همشهر ی در تاریخ مهر 23, 1393 گفت:

    سلام و خسته نباشید
    مبارک است انشالله
    مطمئن هستید دکتر خزایی آمده بود . در عکسها دیده نمی شود .؟!

  • sohaib در تاریخ مهر 23, 1393 گفت:

    فک نمیکنم انچنان تاثیری در کارافرینی داشته باشه
    اگه واقعا اهل عمل هستند یک سری وام های کم بهره برا ی مناطق محروم در نظر بگیرن تا جوانان بتوانند شغلی برای خود دست وپا کنند… وگرنه مدرک علمی کاربردی که چیزی نیست ما مدرک دانشگاه تهران داریم که بیکار هنوز… پس شعار ندین لطفا… مخاطبم نماینده جوانرود که سالی یکبار میان پاوه برای ظاهر سازی تا اسم شون یادمون نره