ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 16:33

تبریک های تَبَرُّک گونه / حبیب اله مستوفی

تبریک های  تَبَرُّک گونه / حبیب اله مستوفی

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : حبیب اله مستوفی مدیر جدید آموزش و پرورش باینگان در پیامی از اظهار لطف دوستان و نظرات و پوشش خبری انتصاب ایشان به سمت مدیریت آموزش و پرورش باینگان تقدیر و تشکر کرد . پی بردن به هرآنچه در اندرون انسان می گذرد نه آسان است و نه در […]

 پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : حبیب اله مستوفی مدیر جدید آموزش و پرورش باینگان در پیامی از اظهار لطف دوستان و نظرات و پوشش خبری انتصاب ایشان به سمت مدیریت آموزش و پرورش باینگان تقدیر و تشکر کرد .

پی بردن به هرآنچه در اندرون انسان می گذرد نه آسان است و نه در حالت عادی کسی مایل به اعلام آن است.اما گاهی اتفاقی بسیار ساده وامری معمول ناخودآگاه حبیب-الله-مستوفیموجب بیان درون وآنچه در او ست می گردد.زمانی سلطان رمز و راز، حافظِ شیراز،اشک را افشاگر درون می دانست وگله مند بود و می گفت:

ترسم که اشک در غم ما پرده دَرشود  /    وین راز سر به مُهر به عالم سَمَر شود.

سعدی با صلابت ویژه اش سخن گفتن و بیان نظر را معیار قضاوت دانسته و آشکار شدن عیب وهنر را وابسته  به آن می کرد.

تا مرد سخن نگفته باشد  /    عیب و هنرش نهفته باشد

اما مولانا با سبک والا ی خویش درونِ انسان ها را مخفی در زیر پرده زبان می دانست که بایدنسیمی یا بادی بوَزَد تا پرده به کنار رود و اندرون نمایان شود.

آدمی مخفیست در زیر زبان  /  این زبان پردَ ست بر درگاهِ جان
چونکه بادی پرده را درهم کشید /  سرّ صحن خانه بر ما شد پدید

از اینکه تغییر محل خدمت وتعویض مسئولیتی در عرصه تعلیم وتربیت به عنوان امری بسیار معمولی و ساده چون نسیمی پرده ها را ازگَنج اندیشه همکاران فرهنگی ودوستان فرهنگ دوست بالا زد به خود می بالم و البته بسیار خوشحال و در همان حال بسی بیمناکم. خوشحال از این همه ابراز لطف و بیمناک از اینکه بوده هایَم درحد نمود های دوستان نباشد.
 من که باشم که برآن خاطر عاطر گذرم  /  لطف ها می کنی ای خاک دَرَت تاجِ سرم

از کلیه یاران شاطر و همکاران فاضل که نظرات صائب خویش را در دنیای مجازی ویا در قالب پیام کوتاه ، نامه مکتوب ، دورنگار ، تلفن و شرف حضور اعلام و ابراز نمودند وَرایِ زبان و از بُن جان سپاسگزارم.

تبریک های شما را تَبَرُّک وتحلیل هایتان را موجب تفکر ونقد ها را  راهگشای خود می دانم. قدر دان  زحمات مدیران محترم سایت های وزین پاوه پرس ، سلام پاوه ، کرمانشاه دیلی ، آوای اورامانات و…. به جهت انعکاس نظرات هستم و برای این عزیزان آرزوی توفیق در تنویر افکار دارم.
 

به یاری پروردگار سبحان و در انتظار دعای خیرهمه ی دوستان.

          حبیب اله مستوفی  باینگان / مهرماه93