ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 13:11

برگزاری گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت ترافیك و طرح روز بدون خودرو

برگزاری گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت ترافیك و طرح روز بدون خودرو

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه از برگزاري گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک و به طور همزمان طرح روز بدون خودرو در روز یک شنبه 27 مهر ماه در پاوه خبر داد  . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سلام خسروی با اعلام خبر فوق گفت : اين گردهمایی با ایده و […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه از برگزاري گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک و به طور همزمان طرح روز بدون خودرو در روز یک شنبه 27 مهر ماه در پاوه خبر داد  .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : سلام خسروی با اعلام خبر فوق گفت : اين گردهمایی با ایده و طرح جمعی از جوانان و مهندسان در خصوص بررسی ترافیک شهری و زیر ساخت های آن و رفع نواقص و کمبودها در بهبود عبور و مرور شهری و سیستم های حمل و نقل عمومی می باشد .

وی با اشاره به اینکه استفاده از دانش و تجارب مهندسان و صاحب نظران می تواند گام مهمی در جهت رفع یا تقلیل اثرات منفی ترافیک باشد افزود : مشارکت افراد و شهروندان ، استفاده بهینه از امکانان و منابع در مدیریت کردن ترافیک شهر پاوه و بهبود زیر ساخت های آن اثر گذار است .گردهمایی ترافیک

شهردار پاوه نقش مردم و شهروندان را در مدیریت ترافیک شهری بسیار مهم دانست و نقش آنان را کلید شکوفایی در توجه به زیر ساخت های ترافیک عنوان کرد و خاطر نشان کرد : هرجند در شهر تمام زیر ساخت ها با بهترین شکل فراهم باشد اما اگر شهروندان آن شهر فرهنگ استفاده از این امکانات را نداشته باشند تا حدودی مشکل ترافیک شهری باقی می ماند .

خسروی استفاده شهروندان از سیستم های حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی در شهر به جای خودروهای شخصی ، برخورد پلیس راهور با افرادی که قانون راهنمایی و رانندگی را راعایت نمی کنند و استفاده از پارکینگ های عمومی در شهر به وسلیه شهروندان از مهمترین راهکارهای مناسب برای حل ترافیک شهری دانست .
وی هدف از برگزاری این گردهمایی را ارتقای سطح فرهنگ ، مسئولیت پذیری شهروندان و ارائه راهکارهای عملی برای مدیریت ترافیک شهر پاوه عنوان کرد و اظهار داشت : توسعه زیر ساخت های شهری از جمله بازگشایی معابر جدید ، فرهنگ سازی و استفاده از وسایل عمومی و همچنین مشارکت شهروندان کمک شایانی به رفع معضل ترافیک می کند .
شهردار پاوه در بخش دیگری از سخنانش به طور همزمان با برگزاری گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت مدیریت ترافیک به اجرای طرح روز بدون خودرو برای دومین بار متوالی در سال جاری در روز یکشنبه 27 مهر ماه اشاره کرد و گفت : این طرح در راستای کاهش ترافیک ، فرهنگ سازی و استفاده شهروندان از وسایل عمومی به ویژه تاکسی در شهر پاوه اجرا می شود .
سلام خسروی در نهایت از شهروندان خواست که در این روز جهت تردد و سفرهای روزانه شهری از خودروی شخصی استفاده نکنند و از تاکسی برای جابجای در نقاط مختلف شهر استفاده نمایند .

6 پاسخ برای “برگزاری گردهمایی فرهنگ شهروندی با محوریت ترافیك و طرح روز بدون خودرو

  • س در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    این کنجکاوی آخر کاردستت میده پشت تاکسی مربوط به اقدام قبلی بود

  • کنجکاو در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    سلام روی کاغذ پشت تاکسی نوشته شده دوشنبه 25 در صورتی که دوشنبه 27 است لطفا اصلاح فرمایید

  • آسوخان در تاریخ مهر 24, 1393 گفت:

    با سلام عرض ادب
    خسته نباشید عرض می نمایم خدمت کلیه دست اندرکاران همایش از نیروهای مردمی و جوانان پرشور تا مسوولین زحمتکش و خادم؛
    وضعیت ترافیک در پاوه از مرز هشدار گذشته و به مرحله بحران رسیده است معضلی که لطماتش تمامی شهروندان را بطور روزانه نشانه گرفته اشت.
    در رفع این معضل که مطمئناً امروز اولویت اصلی شهر و دیارمان محسوب نکات زیادی گفته است که در جای خود بایستی از سوی متخصصین مورد بحث و بررسی قرار گیرند. اما نکته ای که بنظر می رسد مغفول مانده و بایستی به ان اشاره نمود این است که تلف نمودن وقت و از دست دادن زمان دیگر جایز نیست و باید هرچه سریعتر در این راستا دست بکار شد و به اقدام عملی پرداخت. این اقدام بایستی براساس مطالعات جامع مبتنی بر واقعیت های موجود و براساس موازین فنی و مهندسی بوده و در دو بخش بصورت برنامه های درازمدت و کوتاه مدت ارائه و اجرا گردد. که در این راستا بایستی از وجود متخصصین مربوطه و مهندسان مشاور دعوت نمود تا با اریه راه حل یا راه حل های منطقی، ابتدا از افزایش ترافیک جلوگیری نموده و سپس آن را با اجرایی نمودن برنامه ها کاهش دهند.

  • جاده در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    سلام یه فکری به حال این ترافیگ بکنید

  • رستمی تبار در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    به راستی جایگاه و کارکرد خودرو در شهر پاوه چیست؟ آیا خودرو وسیله ای جهت رفع نیاز و انجام امور ضروری است یا وسیله ای تفریحی که مردم از طریق آن اوقات فراغت خویش را سپری می نمایند؟ آیا در شهری که بیش از دو خیابان با حداقل تقاطع های ارتباطی و با عرض محدود ندارد , نیاز است که به هربهانه ای خوردرو خود را سوار شویم و در سطح شهر حرکت کنیم. شهری که پارکینگ ندارد و در ساخت و سازهای جدید هم نادیده گرفته شده است و خیابانهای موجود فعلا نقش پارکینگ را دارند ؟
    واقعا اگر شبکه حمل و نقل شهری ( تاکسی فعلا) روان و کارامد باشد شهروندان احساس نخواهند کرد که بیرون آوردن خودرو جز اتلاف هزینه و استهلاک سرمایه نخواهد بود؟
    یک روز بدون خودرو گامی است ابتدایی در جهت فرهنگ سازی ولی واقعا پاوه با این خیابانهای کم عرض و ما آدمای حریص در داشتن خودرو جایی برای ورود خودروی جدید دارد؟
    آیا فعلا بهتر نیست با استفاده حداقلی و ضروری از خودرو کام مسافران را با گیرنمودن در ترافیک سنگین تلخ نکنیم.
    از این مُسّکن های موقتی که بگذزیم شورای شهر و شهرداری محترم باید به فکر طراحی گذرگاههای جدید با یاری جستن از صاحبنظران این حوزه باشند.

  • ناشناس در تاریخ مهر 22, 1393 گفت:

    باسلام خدمت مدیریت محترم سایت باتوجه به اینکه مطلب مربوط به شهرداری محترم میباشد واین فرصت را غنیمت دانسته تقاضایی
    از شهردار محترم داشته مبنی براینکه باتوجه به هزینه بالا وانجام عملیات بهسازی کوچه شهید حاتمی ( دره سرده) ضمن تقدیر وتشکر از شما وهمکاران گرامیتان استدعا دارد درجهت اتمام این پروژه که با وجود افتتاح آن ناتمام مانده ومشکلات جدی برای اهالی پایین دست محله بوجود آورده وبا توجه به نزدیکی فصل بارندگی تمامی این خدمات ارزنده ناتمام میماند دراین خصوص دستورات لازم را صادرفرمایند. با تشکر از مدیریت سایت درصورت امکان وبه جهت رضایت حق تعالی مطلب را درج نمایید که بی اجر نخواهد ماند