ج 07 اردیبهشت 1403 ساعت 13:02

بازيهاي بومي ، سرگرمي پرهيجان عده اي ازجوانان و ميانسالان جوانرود

بازيهاي بومي ، سرگرمي پرهيجان عده اي ازجوانان و ميانسالان جوانرود

به گزارش سلام پاوه : ، بازي بومي محلي (توپ قارين) به سرگرمي هرروزه عده اي از جوانان و ميانسالان شهرستان جوانرود حاشيه  پارك هلاانيه جوانرود اين شهرستان تبديل شده كه هر روز به طرفداران آن افزوده مي شود.  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و به نقل از جوانرود هه وال،  فضاي خالي […]

به گزارش سلام پاوه : ، بازي بومي محلي (توپ قارين) به سرگرمي هرروزه عده اي از جوانان و ميانسالان شهرستان جوانرود حاشيه  پارك هلاانيه جوانرود اين شهرستان تبديل شده كه هر روز به طرفداران آن افزوده مي شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه و به نقل از جوانرود هه وال،  فضاي خالي حاشيه زيبا پارك هلانيه جوانرود هر روز شاهد حضور پر هيجان تعدادي از جوانان و ميانسالان علاقه مند به بازي بومي محلي (توپ قارين)“ است كه با شور و هيجان و هياهوي خاصي همراه بوده و عده ي زيادي از مردم شهرستان را هر روز براي ديدن اين بازي زيبا به اين پارك مي كشاند.

بازي بومي محلي (توپ قارين)“ يکى از بازى‌هاى پرتحرک و جالب‌توجه استان کردستان است، اين بازى ميدانى بوده و به‌صورت گروهى بين دو تيم با نفرات مساوى انجام مى‌شود، محل بازى زمين هموارى است شبيه زمين فوتبال.

وسيله بازى يک قطعه چوب‌دستى به طول ۷۰ تا ۸۰ و قطر ۴ تا ۵ سانتى‌متر و يک عدد توپ لاستيکى به اندازه توپ تنيس (در بيشتر موارد در منطقه اين توپ را با نخ و پارچه درست مى‌کنند). تعداد بازيکنان هر تيم معمولاً از ۵ نفر به بالا است.