ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 14:04

شورای اداری متفاوت کرمانشاه

شورای اداری متفاوت کرمانشاه

به گزارش سلام پاوه : نشست امروز شورای اداری کرمانشاه متفاوت از نشست‌های گذشته بود. نشستی که در آن استاندار کرمانشاه با طرح سئوالاتی، مدیران استان را به ارائه برنامه حوزه کاری‌شان بصورت مکتوب وا داشت تا هم مسیر حرکت مشخص‌تر باشد و هم با استناد به آن بتوان ارزیابی شفاف‌تری از عملکرد مدیران داشت. […]

به گزارش سلام پاوه : نشست امروز شورای اداری کرمانشاه متفاوت از نشست‌های گذشته بود. نشستی که در آن استاندار کرمانشاه با طرح سئوالاتی، مدیران استان را به ارائه برنامه حوزه کاری‌شان بصورت مکتوب وا داشت تا هم مسیر حرکت مشخص‌تر باشد و هم با استناد به آن بتوان ارزیابی شفاف‌تری از عملکرد مدیران داشت.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست عصر امروز(۲۸ دی) شورای اداری استان که اولین شواری اداری استان پس از انتصابش به این سمت بود، با طرح ۱۰ سئوال، از مدیران استان خواست تا پایان وقت اداری روز دوشنبه(سوم بهمن) به این سئوالات پاسخ دهند.

به گزارش ایسنا، صحرایی در این نشست که با حضور چهار تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی(مصری، رشیدی، حسینی کیا و حیدری) و مدیران استان برگزار شد، با بیان اینکه امروز وارث کرمانشاهی با انبوهی از فرصت ها و تهدیدها هستیم، گفت: با وجود همه مشکلات، اعتقاد دارم که کرمانشاه بر دریایی از فرصت ها قرار گرفته و می توانیم حرکت‌های جدی و تاریخ سازی را در استان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه برای انجام اقدامات اثرگذار باید اشراف روشنی از وضعیت موجود استان داشته باشیم، گفت: داشتن آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت استان مبنای این خواهد بود که بتوانیم به یک تحلیل درست برسیم.

صحرایی با بیان اینکه این تحلیل ها ما را به تصمیم سازی نزدیک می کند، گفت: باید در جلسات کارشناسی به تصمیم سازی پرداخته شود و سپس در جلسات بالادستی در استان به تصمیم گیری پیرامون مسائل برسیم. باید به این موضوع توجه داشت که جلسات بالادستی استان جای توصیف و تصمیم سازی نیست.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه کارهای بسیاری در استان صورت گرفته، اما فرصت های زیادی هم از دست رفته و دیگر نباید فرصت از دست بدهیم، گفت: برای پیشبرد امور استان باید به فکر میانبرها باشیم.

وی در ادامه با طرح ۱۰ سئوال، از مدیران استان خواست تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته آینده به این سئوالات پاسخ دهند.

سه نقطه قوت اداره تحت مدیرت به ترتیب اولویت، سه نقطه ضعف اداره تحت مدیرت به ترتیب اولویت، سه فرصت ویژه و طلایی در حوزه کاری که باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد و سه تهدید جدی و آسیب زا در حوزه کاری که باید مورد توجه قرار گیرد، چهار سال ابتدایی بود که استاندار کرمانشاه از مدیران استان داشت.

وی همچنین در سوال دیگری از مدیران استان خواست که دست کم هفت شاخص مهم و دقیق آماری که نشان دهنده وضعیت فعلی حوزه مدیرتی آنها است را بیان کنند.

استاندار کرمانشاه در سوال های دیگری از مدیران خواست مشخص کنند که ابتدا در طول سه ماه و نیم آینده و سپس در شش ماه و نیم آینده چه ارتقایی در آمار و شاخص های اعلام شده در خصوص حوزه مدیریتی‌شان ایجاد خواهد شد.

وی همچنین در سوال بعدی از مدیران استان خواست که سه برنامه ویژه و اثرگذار که تا مرداد ماه در حوزه مدیریتی‌شان  انجام می شود و روزشمار آن را می توان در معرض دید مردم قرار داد را اعلام کنند.

استاندار کرمانشاه در سئوال بعدی از مدیران استان خواست که فراتر  از دستگاه تحت مدیریت خود، سه پیشنهاد پیشران و اثرگذار را برای استان به ترتیب اهمیت ذکر کنند و گفت: این پیشنهادات را چکش کاری خواهیم کرد تا به موضوعاتی بعنوان دغدغه جمعی مدیران استان برسیم و سپس همه با عزم جدی به سمت تحقق آنها برویم.

صحرایی در آخرین سئوال هم از مدیران استان خواست که عنوان کنند اگر مسئولیت استان را برعهده داشتند سه اقدام مهم و اساساسی که حتما انجام می دادند، کدام‌ها بود.

وی از مدیران خواست پاسخ این سئوالات را خودشان و معاونین مربوطه امضا کرده و تا پایان وقت اداری روز دوشنبه(سوم بهمن) تحویل دهند و گفت: از این جهت تاکید می شود که معاونین نیز امضاء کنند که مدیران را در تحقق آنچه عنوان کرده‌اند، یاری دهند.

به گزارش ایسنا، استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست نکاتی را هم به مدیران تاکید کرد و از آنها خواست در جلسات بالادستی استان حتما شخصا حضور داشته باشند و چنانچه از استان خارج می شوند، با هماهنگی استانداری باشد.

وی  همچین به مدیران تاکید کرد بر حفظ سلامت اداری در دستگاه تحت مدیریت خود نهایت توجه را داشته باشند.

وی با بیان اینکه تغییرات مدیریتی در سطح استان خواهیم داشت، گفت: البته مدیران استان تا لحظه آخر مسئولیتشان باید کار را با قوت ادامه دهند.

صحرایی با اشاره به در پیش بودن دهه مبارک فجر، گفت: دهه فجر باید مردمی، غیرکلیشه ای و به طور واقعی گرامی داشته شود. همچنین نباید به بهانه برگزاری مراسم یا جشن های دهه فجر کار مردم معطل بماند. این جشن ها باید به ساعات غیراداری موکول شود.

وی همچنین به پنجم مرداد روز ملی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: برای روز ملی کرمانشاه باید حداقل دو هفته برنامه داشته باشیم و کرمانشاه را به خوبی معرفی کنیم و این امر هم نیازمند برنامه ریزی دقیق است.

وی با بیان اینکه سرنوشت کرمانشاه را باید خودمان تغییر دهیم، گفت: روی تلاش تک تک مدیران استان حساب باز کرده ام.

در این نشست نمایندگان حاضر هم در سخنانی بر لزوم همبستگی در استان برای کار و خدمت به مردم و توسعه استان تاکید و اعلام آمادگی کردند.