ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 20:26

حذف گوشت از سبد غذایی مردم در پاوه با بی توجهی مسئولان! /فرهاد صالحی

حذف گوشت از سبد غذایی مردم در پاوه با بی توجهی مسئولان! /فرهاد صالحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : فرهاد صالحی *چند روز پیش در یکی از قصابی های سطح شهر شاهد یک صحنه تلخ و دردناک بودم. صحنه ای که هرکاری میکنم از تصورم خارج نمی‌شود. مادری که ۴۵ هزار تومان گوشت میخواست. با بررسی موضوع متوجه شدم ۳ فرزند نیز دارد و مدتها است قیمت بالای […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : فرهاد صالحی *چند روز پیش در یکی از قصابی های سطح شهر شاهد یک صحنه تلخ و دردناک بودم. صحنه ای که هرکاری میکنم از تصورم خارج نمی‌شود. مادری که ۴۵ هزار تومان گوشت میخواست. با بررسی موضوع متوجه شدم ۳ فرزند نیز دارد و مدتها است قیمت بالای این ماده غذایی نه تنها بر این مادر بلکه بر اقشار مختلف مردم فشار مضاعف آورده است تا جایی که دیگر گوشت در سفره بسیاری از مردمان ما یک رویا شده است. آنقدر ناراحت شدم که تنها نگارش این چند جمله و گلایه و اعتراضی شدید بر متولیان امر می‌تواند ذره ای از دردم را بکاهد.

قیمت نجومی گوشت در شهرستانی با این همه ظرفیت خوب برای دامداری و پروار بندی و تولید گوشت داد همه را بالا برده است. بی توجهی مسئولان بصورت سیستمی (مجموعه چند اداره کمسیون تنظیم بازار شهرستان) از عدم اجرایی و حمایت کردن طرحهای دامداری و دامپروری و پرواربندی در روستاهای شهرستان تا عدم نظارت و تنظیم درست قیمتها در بازار و… همه و همه فقر غذایی و حذف این ماده ارزشمند غذایی از سر سفره مردم این دیار را در پی داشته است. در حالی که میشد با توجه به مراتع غنی و ظریفت خوب برای دامداری و تولید گوشت و حمایت از متقاضیان پروژه های دامداری و پرواربندی و… حذف بروکراسی های دست و پاگیر اداری و تسریع و حمایت در پرداخت تسهیلات به افراد متقاضی در شهرستان پاوه، ما،نه تنها می توانستیم به راحتی گوشت شهرستان را با قیمت مناسب تامین میکردیم بلکه حتی می توانستیم صادرکننده آن به کل کشور بلکه به کشور همسایه عراق هم باشیم. اما هرگز این مهم مورد توجه مسئولان قرار نگرفت و نتیجه آن روند صعودی قیمت گوشت به صورت روزانه در پاوه است.

دستگاه های متولی امر هم بی تفاوت از فشارهای موجود بر مردم انگار نه انگار ، فقط جلسات هر از چندگاهی تنظیم بازار با صحبت‌های ریز و درشت و … بدون خروجی را تنها روش حل این همه نابسامانی بازار گوشت در شهرستان می‌دانند. که عملا ما شاهد خروجی بی نتیجه این جلسات با گرانی روزبه روز قیمت گوشت در پاوه هستیم.

براستی تا کی باید فقط حرف زد و کاری برای مردم نکرد!؟ چمبره زدن افرادی بر پستهای مدیریتی این شهر تا کی باید ادامه داشته باشد و چوب بی مسئولیتی آنها را مردم بخورد. چرا وقتی نمیتوانند قیمت یک کالا را یک هفته یا حداقل یکی دو روز مهار کنند استعفا نمی دهند؟ براستی استعفا تنها کاری است که می توانند بکنند.

امروز یکی از همشهریان محترم میگفت گوشت را کیلویی ۲۷۰ هزار خریدم براستی چرا ؟

اینکه دام قاچاق می‌شود و صادرات و دلار و … دلیل نمی‌شود هر روز شاهد افزایش قیمت سرسام آور گوشت در پاوه باشیم .دلیل هرچه باشد برای مردم مهم نیست. مهم آن مادر نیازمندی است که بعد از مدتها توانسته ۴۵ هزار پول فراهم کند و دنبال تهیه یک تیکه گوشت باشد که باید گفت با نرخ ۲۷۰ هزاری گوشت براستی این مادر با ۴۵ هزار چه انداز می‌تواند گوشت بخرد؟

متولیان امر… وجدان خود را گاهی قاضی کنید و برای این مردم نجیب بدون حرف و شعار قدمی اساسی بردارید بخدا این مردم لایق بهترین ها هستند.

یک پاسخ برای “حذف گوشت از سبد غذایی مردم در پاوه با بی توجهی مسئولان! /فرهاد صالحی

  • مولود در تاریخ دی 23, 1401 گفت:

    چه سیاست های باعث شد دامداری در منطقه ما منقرض بشه؟ و از حالت سنتی به صنعتی تبدیل نشود ؟
    چرا مسئولان در پاوه راه کار های تشویقی بکار نمی برند ؟
    واگذار زمین مفت به گردش گری هست اما به صنعت دامداری نیست ؟