ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 20:41

۱۰۷ بیماری جدید از خدمات رایگان صندوق بیماران خاص بهره مند می‌شوند

۱۰۷ بیماری جدید از خدمات رایگان صندوق بیماران خاص بهره مند می‌شوند

به گزارش سلام پاوه : مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۰۷ بیماری جدید تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای کرمانشاه بهنام روندی بیان کرد: صندوق بیماران خاص که در کمیسیون بهداشت مجلس مصوب و بودجه مورد نظر آن […]

به گزارش سلام پاوه : مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۰۷ بیماری جدید تحت پوشش صندوق بیماران خاص قرار گرفته است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای کرمانشاه بهنام روندی بیان کرد: صندوق بیماران خاص که در کمیسیون بهداشت مجلس مصوب و بودجه مورد نظر آن در نظر گرفته شده و این اعتبار در اختیار بیمه سلامت قرار گرفته است.


وی افزود: تا پیش از این ۱۲ بیماری به عنوان بیماری‌های خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه برای دریافت خدمات رایگان بود، اما اکنون ۱۰۷ بیماری دیگر نیز اضافه شده است.

شناسایی هزار بیمار جدید در استان کرمانشاه

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه به عنوان استان پیشرو از ده روز گذشته این طرح فعال شده است و بیماران از هم اکنون می‌توانند از خدمات این صندوق بهره‌مند شوند.

روندی با بیان اینکه از ده روز گذشته تاکنون هزار بیمار جدید به این صندوق اضافه شده گفت: فرم‌هایی به همین منظور طراحی شده که تا قبل از راه اندازی سامانه وزارت بهداشت بیماران بتوانند دفترچه ویژه بیماران خاص را دریافت کنند.

وی افزود: علاوه بر پرداخت هزینه‌های درمانی در بخش دولتی، ۸۰ درصد هزینه‌های درمانی بخش خصوصی نیز برای این بیماران پرداخت می‌شود.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیماران می‌توانند به سازمان بیمه‌ای خود مراجعه کنند و اگر مشمول این طرح شوند معرفی نامه‌ای برای آن‌ها صادر می‌شود که می‌توانند از خدمات رایگان این صندوق بهره‌مند شوند.