ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 06:11

ساختار سنتی اصناف پاوه نیاز به پوست اندازی دارد/ صهیب زربان

ساختار سنتی اصناف پاوه نیاز به پوست اندازی دارد/ صهیب زربان

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :  صهیب زربان *اصناف و بازاریان به عنوان قشر عظیمی از جامعه همواره در همه امور زبانرد بوده که با توجه به ماهیت شغلی که دارند، در امورات و کارکردهای اقتصادی و اجتماعی نقش پررنگی داشته اند و به مثابه طبقه ای سیاسی اقتصادی، ایفای نقش کردند. از زمان شیوع […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه :  صهیب زربان *اصناف و بازاریان به عنوان قشر عظیمی از جامعه همواره در همه امور زبانرد بوده که با توجه به ماهیت شغلی که دارند، در امورات و کارکردهای اقتصادی و اجتماعی نقش پررنگی داشته اند و به مثابه طبقه ای سیاسی اقتصادی، ایفای نقش کردند.

از زمان شیوع بیماری کرونا، مجموعه کسبه و بازاریان شهرستان پاوه همکاری‌های بسیار خوبی با ستاد کرونا داشته و همواره در خط مقدم بوده که متاسفانه در چند سال اخیر با کمترین بسته حمایتی از طرف دولت و مجموعه خود مواجه شدند.

از جمله وظایف اتاق اصناف ساماندهی امور مرتبط با اصناف، مشارکت در تنظیم بازار و بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی است. اما در عمل آیا این وظایف اجرایی می شود و یا تا چه حد اجرایی و به آن عمل شده است؟؟؟

اتاق اصناف تا چه میزان از انتقادات به حق صاحبان صنوف استقبال کرده و آیا کسی مشکلات و مسائل صاحبان این صنوف را احساس کرده است؟

آنچه اکنون در بستر بازار و فضای مشاغل پاوه منعکس است، عدم ثبات قیمتها، عدم نظارت نه چندان مناسب و کاربردی بر بازار و صنوف، محذوف نمودن منتقدین، عدم کارایی مناسب با توجه به حضور سه و یا چهار دوره متوالی روسای اتحادیه ها و حضور ناموفق در ستاد تنظیم بازار همگی ضرورت  پوست اندازی این مجموعه را بیش از پیش نیازمند است.

همچنین با توجه به حضور سه دوره متوالی برخی روسای اتحادیه ها صنفی و عملکرد نه چندان مناسب آنها بارها انتقاد و اعتراض مسئولین شهرستان پاوه از جمله امام جمعه محترم حاج ماموستا قادری، فرماندارسابق و فعلی و نهایتا قاطبه مردم را نسبت به عملکرد مجموعه اتاق اصناف و بازار داشته است که متاسفانه چندان عملی بدان نشد‌ و همواره این مجموعه در صدد توجیه امورات خود هستند که باعث نارضایتی عمومی شده است.

اکنون زمان استحاله مدیریتی و تحول در اتاق اصناف پاوه فرا رسیده است. مهمترین وظیفه مطالبه گران و دلسوزان صنوف شهرستان پاوه شرکت در انتخابات هیئت مدیره اتحادیه های مذکور است که مهلت قانونی آنها به اتمام رسیده و طبق آیین نامه اجرایی، قانون نظام صنفی ماده ۲۲ تبصره ۱ مدت مسئولیت اعضای هیئت مدیره ها از تاریخ انتخابات چهار سال است.

طبق بررسی های انجام شده اعضای مذکور نمی‌توانند بیش از ۲ دوره متوالی یا چهار دوره متناوب در هیئت مدیره اتحادیه عضویت داشته باشند.لذا ضروریست جوانان خوشفکر، انقلابی، تحصیلکرده، دغدغه‌مند و آشنا با قوانین نظام صنفی همراه با اتفاق آراء و مشورت جمعی سکان هدایت این مجموعه را بدست گیرند تا مجموعه از بافت سنتی تغییر و مجموعه جدید با تعهد مشکلات بازار را حل و فصل نماید و بتوان به آینده اصناف و بازاریان شهرستان امیدوار بود.

*کارشناس ارشد حقوق ، سردبیر پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه

یک پاسخ برای “ساختار سنتی اصناف پاوه نیاز به پوست اندازی دارد/ صهیب زربان

  • حق در تاریخ اردیبهشت 13, 1401 گفت:

    این شهرنیاز به بازنشستگی مدیران ،مسئولان تکراری ، فرسوده مادام العمر دارد