ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 05:22

انتقاد شدید امام جعمه پاوه به کشته شدن یک کولبر در نوسود/قرار نیست هر کس به مرز نزدیک شد با گلوله جوابش را بدهیم!

انتقاد شدید امام جعمه پاوه به کشته شدن یک کولبر در نوسود/قرار نیست هر کس به مرز نزدیک شد با گلوله جوابش را بدهیم!

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه در واکنشی شدید در خطبه های نماز جمعه این هفته کشته شدن یک کولبر را در جوانرود محکوم کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در نماز جمعه این هفته نسبت به موضوع کشته شدن یک کولبر در مرز […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه پاوه در واکنشی شدید در خطبه های نماز جمعه این هفته کشته شدن یک کولبر را در جوانرود محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه پاوه در نماز جمعه این هفته نسبت به موضوع کشته شدن یک کولبر در مرز نوسود بشدت واکنش نشان داد و گفت :روز چهارشنبه گذشته یک جوان کولبر اهل کلاشِ جوانرود در نوسود کشته شد؛ طبق تحقیق بنده این جوان با یتیمی بزرگ شده و همسر و یک فرزند کوچک دارد و خانمش هم حامله است.

وی افزود :به اقرار خانواده‌اش آن شب سحر بیدار شده و روزه گرفته است و برای تأمین معاش خانواده‌ راهی نوسود شده و در نوسود با اصابت گلوله به صورتش کشته شده است.

خطیب جمعه پاوه اظهار داشت :این سخنان را بنده بارها در این محراب گفته‌ام و تکراری هستند؛ اما متأسفانه گوش شنوایی نیست که آنها را بشنود؛ با این وجود دوست ندارم مثل بعضی افراد یک طرفه قضاوت کنم؛ بلکه دوست دارم دردها را بگویم.

حاج ماموستا قادری افزود :اولاً مرز در تمام دنیا استقلال یک حکومت است و حتی در کشورهایی که ادعای آزادی می‌کنند مرز خود را با دیوار و یا سیم‌خاردار بسته و حدود خاکش را مشخص کرده اند همان‌طور که شما عزیزان باغ و زمین و منزل خود را دیوار کشیده‌اید؛ یعنی مرز در هر کشوری حدود و استقلال است؛ اما در قانون نوشته‌نشده هرکسی که به مرز نزدیک شد او را بکشید.( مگر دشمن شناخته شده)

وی گفت :قابل ذکر است در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۰ هزار نفر ایرانی و افغانی و عراقی و … به اروپا رفتند که دین و مذهب و زبان و نژادشان مثل ما نیست اما اتفاق نیفتاد که یک نفر از آنها در مرز کشورهای اروپایی با گلوله زخمی شود؛ آنان را گرفته‌اند و زندانی کرده و بعضاً برگشت داده‌اند اما احدی از آنان با گلوله زخمی نشده است. پس قرار نیست هر کس به مرز نزدیک شد با گلوله جوابش را بدهیم.

ماموستا قادری با اشاره به کتاب صحیفه سجادیه افزود :امام سجاد (ع) کتابی دارد به نام صحیفۀ سجادیه که فصلی از آن را به مرزداران اختصاص داده است و برای آنان دعای خیر می‌کند. زمانی که آقای دکتر احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور بود، به پاوه آمد و نص عبارتی از این کتاب را در خصوص مرزداران برایش خواندم و گفتم: آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهور، امام سجاد (ع) برای مرزداران بنی‌امیه دعای خیر نموده است؛ ما مرزداران جمهوری اسلامی هستیم؛ دعا نمی‌خواهیم دستور دهید به ناحق فرزندان این مرز وبوم را در مرزها نکشند.

امام جمعه پاوه افزود :بنده با نیروی انتظامی و دوستان سپاه و هنگ مرزی هر چند وقت یک‌بار نشستی دارم، به هنگ مرزی می‌گویم چرا جوان مردم را می‌کشید؟ در جواب می‌گویند: ما مأمور معیشت مردم نیستیم مأموریت ما حفظ مرز است و معیشت مردم به دست دولت است. دولت معیشت مردم را تأمین کند تا به سمت مرز نیایند بنده هم عرض می‌کنم قبول داریم که شما مأمور حفظ مرز هستید؛ اما بپذیرید که مأمور کشتن بچه مردم نیستید و کشتن در نزد ما محکوم است.

وی گفت :ما هم قبول داریم دولت مؤظف به تأمین معاش مردم است ولی دولت‌های زیادی آمدند و قولهایی دادند و رفتند اما ما باز شاهد مرگ جوانانمان هستیم و مشکل مرزها حل نشده است. هرچند بنده ارادت خاصی به جناب آقای دکتر رئیسی ریاست محترم جمهور دارم ، اما بر این باور نیستم این دولت هم بتواند مشکل مرز ما را حل کند.

خطیب جمعه پاوه گفت : چاره چیست؟ چاره این است به مسئولان عرض می کنم مرزها را ببندید. همان‌طور که خداوند صلاح دانسته ما به این دنیا پا گذاشته‌ایم، رزق ما را هم خواهد داد. چند شب پیش بود که به بنده اطلاع دادند ۱۲ نفر زخمی شده‌اند و روز بعد هم اطلاع دادند که حال یک نفر وخیم است. از شبکۀ بهداشت خواهش کردم هلی‌کوپتر آوردند و فرد زخمی را به کرمانشاه انتقال دادند اما اجل مهلتش نداد و فوت کرد. ممنون شبکۀ بهداشت پاوه و کرمانشاه هستم دریغ نکردند و از آقای لهونی نمایندۀ محترم هم تشکر می‌کنم که در این قضیه صحبت کردند.

ماموستا قادری افزود :امروز هم جناب آقای دکتر شهریار حیدری نمایندۀ محترم قصرشیرین و سرپل ذهاب و گیلانغرب در منزل ما بودند و به ایشان گفتم: شما در کمیسیونی هستی مربوط به مرزهاست. تقاضای ما این است به مسئولان برسانید تدابیری بیندیشند بچه‌های ما کشته نشوند.

وی تاکید کرد : بنده آنچه لازم است بیان می‌کنم دیگران در آن طرف مرز یا در داخل هر چه فکر می‌کنند، بکنند احتمالاً امروز هم هنگ مرزی علیه من طوماری بنویسند و به تهران بفرستند؛ به این آقایان هم عرض می‌کنم شما مشکلات خود را حل کنید من هم دستتان را می‌بوسم. آیا فرزند شما کشته شده است و جوان خود را از دست داده‌اید تا بدانید داغ از دست دادن فرزند چقدر سخت است؟!!

ماموستا قادری به سختی درد فوت اولاد اشاره داشت و گفت :بنده دیروز گفتم دو سال از فوت فرزندم می‌گذرد هنوز خانمم حاضر نبوده‌ سوار ماشین شود و از پاوه خارج شود مگر برای مراجعه به پزشک؛ این درد فوت اولاد است که به این زودی‌ها فراموش نمی‌شود. چرا فرزند مردم را می‌کشید؟ چرا؟!! آن‌ها را بازداشت کنید، کولۀ آن‌ها را ضبط کنید، جریمه نمایید اما آن‌ها را نکشید، از خدا بترسید…