ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:00

شهر باینگان بر مدار توسعه /گزارشی از فعالیتهای شهرداری باینگان

شهر باینگان بر مدار توسعه /گزارشی از فعالیتهای شهرداری باینگان

به گزارش سلام پاوه : شهردار باینگان در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان پاوه به تشریح آخرین وضعیت این شهرداری پرداخت. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رویکرد مثبت شورای جوان باینگان و انتخاب درست شهردار منجر به حضور مهندسی جوان ، محجوب ، مودب ، کاربلد و خوش فکر در شهر محروم باینگان […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار باینگان در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان پاوه به تشریح آخرین وضعیت این شهرداری پرداخت.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : رویکرد مثبت شورای جوان باینگان و انتخاب درست شهردار منجر به حضور مهندسی جوان ، محجوب ، مودب ، کاربلد و خوش فکر در شهر محروم باینگان شده است . جایی که توپوگرافی سخت و خشنش می توان باینگان را به شهر پرتگاه ها نیز نام نهاد. سرعت توسعه و کار در این شهر با جمعتی تقریبا ۱۵۰۰ نفری بسیار کند است . اما بارقه ای از امید برای تحول و توسعه این شهر با حضور مهندس جلیل نویدی و حمایت های محمد هادی زامیاد بخشدار باینگان در این شهر بوجود آمده است . با دعوت این شهردار جوان از اصحاب رسانه در این شهر حضور یافتیم و گزارشی از اهم فعالیتهای شهرداری باینگان را به سمع و نظر می رسانیم.

 

مهندس جلیل نویدی در جمع اصحاب رسانه شهرستان پاوه با تقدیر و تشکر از جامعه رسانه به دلیل بررسی و پیگیری مشکلات باینگان گفت : بدون اغراق باید گفت  شهر باینگان در سنوات گذشته وضعیت مطلوبی  چه از لحاظ دیدگاه شهروندان و ساکنین چه اقدامات صورت گرفته نداشته است . و این مهم باعث شد که الحمدالله مردم با رای به تغییر وضع موجود و انتخاب اعضای شورای نسبتا جوان با دیدگاه و رویکردی جدید پا به عرصه گذاشته و تغیر وضع موجود را آغاز کردند.

تحویل شهرداری با بدهی ۵۴۰ میلیونی 

وی با بیان اینکه نزدیک به پنج ماه است که به عنوان شهردار خادم مردم باینگان شده ام  گفت :بعد از معارفه اینجانب در تاریخ ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰ مجموعه اقداماتی را در دستور کار و اقدام قرار دادم.

جلیل نویدی افزود: این شهرداری را با مشکلات فراوان تحویل گرفته ام از جمله ۵۴۰ میلیون بدهی تحویل گرفته ام که بیشتر بدهی آن مربوط به عدم پرداخت بیمه پرسنل بوده است.

آسیب شناسی گام نخست در شهرداری باینگان 

نویدی افزود: هر مدیر و هر سازمانی در هرمکانی طبیعتا اگر بخواهد برنامه ای راهبردی را انجام دهد بدون آسیب شناسی حوزه استحفاظی خود نمیتواند برنامه ریزی های لازم و مناسب را انجام دهد که این گام نخست ما در بدو ورود به شهرداری باینگان بود.

شهردار باینگان ادامه داد و گفت :ما در سه شاخه که شامل ۱ سازمان،۲ شهر کارگاه بود عملیات آسیب شناسی را آغاز کردیم که در گام نخست سازمان را مقدم بر سایر موارد قرار دادیم چرا که اگر سازمان ما دچار عیب و ایراداتی میبود نمیتوانستیم آنچنان که باید خدمات را ارائه دهیم.

جلیل نویدی افزود :با شناسایی افرادو بهره گیری از آنها در مکان ها و موارد مناسب از توانمندی ها  و قانونمدار شدن آنها نهایت بهره را بردیم.

وی گفت :با برگزاری کلاس های آموزشی برای افراد و نیروهای خدماتی به طور کامل برای آنها شرح وظایف را تشریح و یادآوری نمودیم سپس بازنگری هایی را در چارت سازمانی و نیروی انسانی انجام دادیم و همچنین بررسی نقاط ضعف را بدون تعارف در اولویت کار قرار دادیم.

شهردار باینگان با اذعان به اینکه  تاحدی این به موارد ذکر شده عمل کرده است گفت: اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم چون در واقع بدنه ی سازمان شهرداری یک بدنه ی کارگری است و کار و تلاش بیشتر را میطلبد.

آموزش در شنبه های آموزشی 

مهندس نویدی در ادامه به مقوله آموزش تاکید کرد و گفت :شنبه های آموزشی دستورالعمل هایی است که به ما ابلاغ شده و ما در این جلسات آموزش هایی همچون مدیریت بحران،مدیریت پسماند،آموزه های آتش نشانی و فضای سبز را ابلاغ و اعلام نمودیم.

بهره مندی از ظرفیت شهروندان در توسعه شهر باینگان

شهردار باینگان به فعالیتهای عمرانی صورت گرفته در این شهر نیز اشاره ای داشت و گفت :با توجه به توپوگرافی باینگان طبیعتا یک سری معابر جدید با توجه به طرح جامع تفصیلی در سال ۹۶ ایجاد شدند که با توجه به اختصاص نیافتن اعتبارات مطلوب با ورود به فاز مطالعاتی،شهرداری ساماندهی این معابر را به نحو احسن انجام داد. که در این باره علاوه بر کارهای مطالعاتی بهره گیری از ظرفیت مشارکت عمومی مردم و رفع مشکلات اجتماعی بازگشایی معابر با رضایت مردم نیز غافل نشده ایم.

نویدی گفت : یکی از ضعفهای بزرگ در شهر باینگان عدم استفاده از ظرفیت شهروندان است و این عدم استفاده از شهروندان به یک حلقه ی مفقوده در توسعه باینگان منجر شده بود. یعنی آنچنان که باید و شاید است حسابی برای آن تعیین نشده است.

شهردار باینگان افزود : ما باتوجه به تصمیم گیریهایی که انجام شد صلاح دانستیم که مردم را نیز در انتقادات و پیشنهادات دخیل کنیم چرا که تجربیات نشان داده در جایی و مکانی که مردم جهت رفع مشکلات و موانع پیش آمده ورود کرده اند بدون شک آن موارد برطرف گشته و مردم نیز نقش بسزایی داشته اند.

دسترسی به موانع سخت گذر از برنامه های شهرداری باینگان

مهندس نویدی گفت :یکی از برنامه های شهرداری باینگان در سال آینده تسهیل در دسترسی به معابر سختگذر شهر باتوجه به توپوگرافی منطقه میباشد چرا که همانگونه که ملاحظه میفرمایید وضعیت ساخت و ساز در این شهر بسیار کند بوده و قطعا مردم با مشکل رو به رو میشوند.

وی افزود: باید گفت به طور کلی مطلوب نبودن وضعیت معابر،نرسیدن به وضعیت مطلوب و یا احداث نشدن آنها از بزرگترین مشکلات شهر باینگان میباشد.

نرده گذاری و برون رفت آبهای سطحی از مشکلات شهر باینگان

جلیل نویدی به دیگر مشکلات حوزه شهرداری باینگان پرداخت و گفت :یکی دیگر از مشکلات باینگان بحث نرده گذاری میباشد که ما این عملیات را در اولویت نخست خود قرار دادیم که این امر نیز دستخوش وضعیت توپوگرافی منطقه میباشد چرا که در سنوات گذشته ما دو مورد فوتی به دلیل نداشتن نرده در سطح شهر داشته ایم که اگر این عملیات رودتر انجام میگرفت شاهد همچین اتفاقاتی نبودیم.

وی افزود :مشکل دیگر باینگان مطالعه نشدن در مورد برون رفت آبهای سطحی میباشد که به معضل بزرگی جهت دفع آن تبدیل شده هرچند جدولگذاری وجود دارد .اما بعضا شیب عرض خیابانها رعایت نشده است که لازم است یاداور شویم منتظر این مطالعات و اعتبارات نشده و خود ما نیز دست به کار شده و کارهایی را در این راستا انجام دادیم.

تقویت واحد آتشانی شهرداری باینگان

شهردار باینگان گفت :مورد بعدی که جزء ضروریات میباشد اختصاص دستگاههای پیشرفته آتش نشانی میباشد.

جلیل نویدی افزود :هرچند هم اکنون یک دستگاه نیمه سنگین در اختیار این ارگان میباشد همچنین درحال حاضر یک نفر نیرو به عنوان راننده آتش نشان را در اختیار داریم اما این جوابگو نیست. و ما کمبود نیروی انسانی را با آموزشهای لازم به سایر نیروهای شهرداری برای مواقع ضروری جبران کرده ایم. و انتظارات ما از مسئولین کمک و مساعدت بیشتر در این خصوص میباشد.

تغییر سیمای شهر با زیباسازی آن

مهندس نویدی گفت :شهر باینگان در مسئله ی زیباسازی و منظر شهر نیز دچار مشکل بوده و هست که یکی از اقدامات انجام شده در این مدت ۵ ماه  رفع سد معبر و استفاده از ظرفیتهای زیباسازی و سیمای شهری بوده است.

وی افزود :از سری اقدامات انجام شده در زمان انتصاب شهردار جدید سر و سامان دادن به پارک تفریحی “شیوه سر” بوده است که اقداماتی همانند تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی،تامین روشنایی،بازسازی منظر کلی پارک و … را در آن انجام داده ایم .اما  لازم به ذکر است درمورد وسایل بازی و اوقات فراغت کودکان نیز مطالعاتی را انجام داده ایم که انشاءالله به زودی گزارشی از این مورد نیز تقدیم میگردد.

تعمیر ۸۰ درصدی ماشین آلات فرسوده شهرداری باینگان

شهردار باینگان به ماشین آلات این شهرداری اشاره ای داشت و گفت: از ماشین آلات سبک تا سنگین و نیمه سنگین در حال حاضر قریب به ۸۰% آنان تعمیر اساسی و بازسازی شده اند که نمونه آن یک دستگاه لودر ۴۴۰۰ بود که ۹ سال در یک پارکنیگ بدون استفاده قرار داده شده بود که با درخواست از مردم محترم و افراد خبره بومی در این امر توانستیم آن را تعمیر و بازسازی نماییم.

نویدی با اشاره  به لایه روبی برخی از مسیرهای شهر با توجه به بارندگی های شدید گذشته گفت:راه ارتباطی این شهر با روستاهای اطراف و همچنین پایگاههای نظامی آب روهای موجود در این مسیل ها میباشند که در گذشته عملیات لایه روبی در این مناطق انجام نشده بود که این شهرداری در حد توان اقدام به رفع مشکل موجود آنها نموده است.

وی گفت :موردی که از سری موارد مهم مورد مطالعه و جای بحث دارد بحث دیوار حائل میباشد. در سطح شهر و با توجه به توپوگرافی موجود برخی از دیوارهای حائل دچار فرونشست شده و برخی نیز تخریب شده بودند که لازم شد این شهرداری در این باره نیز دست به کار شده و از بیشتر متضرر شدن و آسیب دیدن به سیمای شهر جلوگیری نماید.

دیگر اقدامات شهرداری باینگان

شهردار باینگان در ادامه به برخی دیگر از موارد انجام شده این شهرداری از جمله  رفع مشکلات نقاط حادثه خیز شهر،ساماندهی تقاطع های موجود در شهر،نصب آیینه های ترافیکی در تقاطع های موجود در شهر،نصب چراغ راهنما رانندگی،جمع آوری زباله های سطح شهر در روزهای جمعه و تعطیل برخلاف سنوات گذشته  که انجام نمیشد که ما این امر را نیز محقق نمودیم،تفکیک زباله از مبدا(به نحوی که شهروندان زباله ها را در منازل و محل کار خود تفکیک نموده و شهرداری از آنها خریداری مینماید) اصلاح هندسی برخی از خیابانها،تعمیر خیابانها به دلیل کشیدن فیبر نوری،تعمیر و بازسازی دو واحد از واحدهای مسکونی شهرداری که قبلا غیر قابل سکنه بودند که دو واحد دیگر نیز بازسازی شده و قابل سکونت میباشد که میشود جهت مزایده و استفاده همشهریان از آنها استفاده نمود و به درامد پایدار برای شهرداری تبدیل شود. اشاره داشت .

نویدی با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته از جمله زیبا سازی شهر در آستانه بهار با توجه به تاکیدات استاندار محترم ، آسفالت خیابان های میانگذر و دانشوران ، اتمام معبر جهادکشاورزی و شهدا ، نصب تابلوی شکیل ورودی شهر ، تعمیر دیواره های تخریب شده توسط  اداره گاز ، جانمایی و بهره مندی از یک دستگاه کانتینر و استفاده بهینه از اموال ، برگزاری جلسات با اصناف و دامداران ، برگزاری جلسات با مسئولان بخش ، شهرستان و استان ، راه اندازی یک دستگاه بولدوزر بعد از ۲۰ سال ، تعویض پرچم و میله پرچم شهر ، چاپ تقویم و بروشور ویژه نوروز و معرفی شهر گردشگری باینگان ، رنگ آمیزی دیوار و سطح جداول ، رنگ آمیزی سرعت گیرهای سطح شهر ، حفظ و حراست از اموال شهرداری با چسابندن برچسب ، پاکسازی ورودی و خروجی شهر ، نصب چراغهای جدید و نور پردازی سطح شهر و… دانست.

شهردار باینگان با اشاره به نشست با سرمایه گذاران مختلف به تلاشهایی برای ایجاد   درآمد پایدار در این شهرداری نیز اشاره کرد و گفت : طرح توسعه سنگ شکن و کارخانه تولید شن و ماسه که از جمله بهترین مصالح ساختمانی در سطح استان می باشد نیز انجام شده است.

تقدیر از همراهی بخشدار و شورای شهر و مسئولان

جلیل نویدی در بخش پایانی سخنانش گفت : تعامل بسیار خوبی در بین مجموعه شهرداری و شورای شهر وجود دارد و این تعامل نیز با مسئولان بخش و شهرستان نیز دوچندان است.

وی از حمایتهای شورای شهر ، بخشدار باینگان تقدیر و تشکر کرد.