ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 17:10

مدرسه ی ۹ کلاسه ی خیر ساز «حاج محمد ایمانی» دوریسان افتتاح شد/ گزارش تصویری

مدرسه ی ۹ کلاسه ی خیر ساز «حاج محمد ایمانی» دوریسان افتتاح شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : در آئینی باشکوه با حضور خیّر مدرسه ساز، حاج محمد ایمانی شمس آبادی و مسئولین ؛مدرسه ی ۹ کلاسه ی حاج محمد ایمانی دوریسان افتتاح شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَهٍ مِائَهُ حَبَّهٍ وَ اللَّهُ […]

به گزارش سلام پاوه : در آئینی باشکوه با حضور خیّر مدرسه ساز، حاج محمد ایمانی شمس آبادی و مسئولین ؛مدرسه ی ۹ کلاسه ی حاج محمد ایمانی دوریسان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّهٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَهٍ مِائَهُ حَبَّهٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ*
*کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست این آیه از قران حکایت گزارش خبری اینبار ماست از فردی که مرزها را با مهربانی و نیکوکاریش درنوردید و امروز قلبهای صدها دانش آموز و نسل های دیگر را بدست آورد .

از آن سوی ایران زمین نیک نامی به واسطه سیرت نیک «حاج منصور احسانی» خیر خوشنام پاوه ای با شهرستان محروم و مدارس محرومش آشنا می شود. جایی که مرزها به واسطه قلبهای پاک در نوردیده می شود و حاج محمد ایمانی شمس آبادی به ندای محرومیت کودکان دبستان منطقه محروم دوریسان پاوه لبیک می گوید و اقدام به ساخت این دبستان شیک و زیبا برای دانش آموزان با هزینه شخصی خود میکند. 

در شانزدهمین روز اسفندماه سال جاری نسیم زیبای بهاری با حضور نیکوکاری مهربان به نام حاج محمد ایمانی شمس آبادی وزیدن می گیرد و با گرمای دلهای مهربان دانش آموزان دبستان حاج محمد ایمانی دوریسان و توصیف زیبای و تجلیل از ته دل مردم و معتمدین و مسئولان پاوه از وی شکوفه های بهاری شکفته شدند و مدرسه ای خیر ساز در پاوه افتتاح می شود.

طی مراسمی با حضور مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه، سرپرست فرمانداری شهرستان پاوه، مدیر آموزش و پروش و هیئت های همراه و همچنین خیّر مدرسه ساز حاج محمد ایمانی مدرسه ی ۹ کلاسه ی دوریسان افتتاح شد.

مدیر آموزش و پرورش در آئین افتتاح مدرسه ۹ کلاسه خیّر ساز حاج محمد ایمانی دوریسان ضمن خیر مقدم به مهمانان به ویژه حاج محمد ایمانی، از ایشان بابت ساخت این مدرسه صمیمانه تشکر کرد.

سعدی فتاحی گفت :اقدام انجام گرفته توسط حاج محمد ایمانی را مصداق باقیات و الصالحات دانست و از طرف دانش آموزان و فرهنگیان شهرستان برای ایشان صحت و سلامت و طول عمر با عزت آرزو کرد.

در ادامه ی مراسم مرزبان نظری مدیر کل نوسازی مدارس استان ،ضمن تشکر از اقدام پسندیده ی حاج محمد ایمانی گفت: این مدرسه ۹ کلاسه با زیربنای ۶۸۳ متر مربع در سه طبقه و ۵۰۰ مترمربع محوطه سازی و ۴ اتاق اداری و نماز خانه با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال تکمیل شده است .

وی گفت :از این مقدار ۲۵ میلیارد ریال توسط خیر، حاج محمد ایمانی شمس اباد و ۱۵ میلیارد ریال از اداره کل نوسازی استان کرمانشاه تامین اعتبار شده است.

نظری افزود :این مدرسه ۹ کلاسه دیوار حائل بتنی ۵ متری و ۳ متری،  ۶ مترطول دیوار سنگی ۶۰ متر طول نرده کشی جمعا ۱۲۰متر طول توسط شرکت خاکبان کرمانشاه با مدیریت صافی پور احداث شده است.

حاج آقای افتخاری رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه نیز در ادامه به تمجید از اقدام نیکوی حاج محمد ایمانی پرداخت و گفت :دانش آموزان که از این مدارس رشد می‌کنند حاصل تلاش و سرمایه گذاری خیربن و نیکوکاران گرامی است.

وی افزود :اکثر فضاهای آموزشی را خیرین گرامی می سازند که جای بسی قدردانی است.

افتخاری ادامه داد و گفت : همه بناهای خیر مفید و ثواب دارد اما مدرسه ساختن متفاوت است چرا که مدرسه انسان ساز است.

در ادامه مهندس بالایی سرپرست فرمانداری پاوه و نیز امام جمعه ی دوریسان ماموستا هاشم حکیمی  در سخنانی زیبا و قرآنی به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان مراسم هم لوح نقدیر و هدایایی از طرف دانش آموزان، اهالی محل ،انجمن عاطفه و احسان دوریسان ، آموزش و پرورش و فرمانداری و تندیسی از مجمع خیّرین مدرسه ساز استان به رسم یادبود به این خیّر اهدا شد.