ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:55

بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش منطقه نوسود تجلیل شدند/ عکس

بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش منطقه نوسود تجلیل شدند/ عکس

به گزارش سلام پاوه : آیین تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ منطقه نوسود با حضور جمعی از مسئولین بخش در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش نوسود برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست که با حضور حاج ماموستا ملاحسین عینی امام جمعه نوسود، یونس جهانبانی بخشدارنوسود، سید مهدی محمودی رئیس […]

به گزارش سلام پاوه : آیین تجلیل از بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ منطقه نوسود با حضور جمعی از مسئولین بخش در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش نوسود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : این نشست که با حضور حاج ماموستا ملاحسین عینی امام جمعه نوسود، یونس جهانبانی بخشدارنوسود، سید مهدی محمودی رئیس دفتر نماینده محترم مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ، شهردار نوسود روسای شوراهای اسلامی شهرهای نوسود ونودشه، نمایندگی آموزش وپرورش در نودشه، بازنشستگان معزز منطقه برگزار شد.

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه نوسود در مقدمه ای ضمن تکریم حمامسه ی مردم ایران به فرازهایی از بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب در شکل گیری انقلاب اسلامی پرداخت و این ایام را به جمع حاضر تبریک گفت.

نجیب ویسی به تدارک برنامه ای وزین و شکیل در خور شأن و جایگاه بازنشستگان منطقه نوسود با حضور جمع کثیری از جامعه فرهنگیان و اقشار مختلف اجتماعی در ایام الله دهه مبارکه فجر پرداخت و افزود: متاسفانه تمام پیش بینی ها در سایه تشدید وضعیت کرونا کان لم یکن تلقی گردید و مجبور شدیم این برنامه به صورت نمادین و در حضور جمع محدود برگزار نمائیم.

وی ثروت و سرمایه بزرگ جامعه را مرهون نیروی انسانی دانست و افزود: بازنشستگان فرهنگی گنجینه ی آموزش وپرورش محسوب می شوند و همین نیز به تکریم بیشتر آنان می انجامد.

رئیس آموزش وپرورش منطقه نوسود به پیام مقام معظم رهبری که فرمایند: اگر در محیط بازنشستگی و در میان بازنشستگان شور، امید، علاقه به کار، شوق به مفید بودن و رضایتمندی وجود داشته باشد، اثر این امر مستقیما”بر روی شاغلین منعکس می شود ، استناد نمود و افزود: باید به این قشر به صورت ویژه توجه شود، عزیزانیکه شروع بکارآنان متصل به دوران جنگ تحمیلی بوده ودراین راستا مشقت های فراوانی متحمل شده اند وبرگزاری این مراسم حداقل کاری است که می توان در مقابل بزرگی کار این عزیزان انجام داد.

امام جمعه نوسود نیز ضمن تبریک جشن های ایام الله دهه فجر و تمجید از اهتمام نیکوی آموزش و پرورش نوسود در ارج نهادن به مساعی پیشکسوتان آموزش وپرورش به کلام نبی مکرم اسلام استناد نمود وافزود: بهترین انسان کسی است که برای جامعه خیری برساند ، این تعریف و تمجید مصداق معلمان ایثارگری است که خیرخواه مردم بوده و در همه حال منافع آنان شامل حال مردم گردیده است.

حاح ماموستا ملا حسین عینی به استناد به آموزه های دینی خاطر نشان ساخت : معلم به وسیله ی علم به درجه پیامبران نائل می گردد ، بنابراین جایگاه و عزت و آبروی انسان وابسته به علم است ، آنهائیکه عالم اند بدون تردید ازدیگران متمایزند، این تمایز، ارزش جایگاه علم در اسلام را می رساند، ودر فرازی دیگر می بینیم ، عالمان درسایه ی علم ودانش خویش به جامعه نفع می رسانند وهمین نیز به برتری شان اذعان وعینیت می بخشد ، بنابراین، آن حرکتی که پیامبران انجام می دهند همان کار را معلمان انجام می دهند وآنان را درجایگاه منزلت می نشاند، منزلتی که جامعه بدان معترف است وغالب قشر فرهنگی را فرهیخته و وارسته می داند ومی بیند.

امام جمعه نوسود کلام خویش را با حدیثی دیگر از حضرت ختمی مرتبت محمدمصطفی(ص) آراسته نمود و افزود: اگر دو قشر(علماء و مسئولین) اصلاح شوند، جامعه به خودی خود اصلاح می شود، بدون تردید نقش اصلی اصلاح جامعه مرهون مساعی فرهنگیان است ، اگر فرهنگ جامعه ای مسیر صحیح خویش را دنبال ننماید، انحرافاتی به دنبال دارد که چندان مطلوب نظر نیست …

بخشدار نوسود نیزکلام خویش را با ارادت قلبی آراسته ی شهیدانی نمود که در سایه رشادت آنان شاهد به بارنشستن آرمان هایی والای انقلاب در طول چهار دهه اخیر نمود و در ادامه افزود: هرکسی در هر مقام و منزلتی که به جایگاه ویژه ای رسیده ،حداقل در یک مقطع زمانی مدیون یک معلم است ، کسی که معلم خوبی نداشته باشد ، در مراحل مختلف زندگی به هیچ جایی نمی رسد.

یونس جهانبانی افزود: اگرچه در جمع معلمان بازنشسته ایم ، اما به صراحت یادآور می شوم بازنشستگی اگر برای اقشار دیگر اجتماعی معنی و مفهومی خاصی داشته باشد، لکن این مصداق به هیچ وجه مشمول حال بازنشستگان فرهنگی نبوده و با پایان دوران خدمت رسالت فرهنگی شان خاتمه یافته تلقی نمی گردد.

وی ضمن تبریک افتخار بازنشستگی به جمع حاضر افزود: بازنشستگی برای یک فرهنگی در واقع واژه ای بی معنی است وبه هیچ وجه مترادف با عدم کارایی و ناتوانی و .. نیست ومعتقدم یک فرهنگی همیشه ودرهمه حال مثمرتر می باشد ، اگرچه یکسری تغییرات فیزیولوژیکی وآناتومی در بدن ایجاد می شود اما یک فرهنگی به لحاظ ذهنی هیچگاه پیر نمی شود .

عطاء حیدری شاعر و ادیب و یکی از صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت به نیابت از جمع بازنشسته از اهتمام نیکوی نجیب ویسی رئیس و کارکنان ستادی آموزش و پرورش نوسود که با حمایت های معنوی خویش بستر و شرایط لازم را جهت ادای وظیفه فراهم نمودند، تقدیر و تشکر نمود.

وی که به عنوان معلمی واراسته و دغدغه مند شرف حضور دارند، با سرودن اشعاری و بیان خاطراتی چند به بار معنونی نشست دو چندان افزود.