ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 16:46

ارتفاع برف در سه راهی شهدا پاوه به ۲ متر می‌رسد/ ۳۵ راه روستایی مسدود شد/عکس

ارتفاع برف در سه راهی شهدا پاوه به ۲ متر می‌رسد/ ۳۵ راه روستایی مسدود شد/عکس

به گزارش سلام پاوه : بارش سنگین برف در شهرستان پاوه منجر به قطع راه ارتباطی ۳۵ روستا ، تعطیلی کلیه مدارس و قطع برق در شهرهای باینگان و نوسود شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : از روز گذشته که بارش سنگین برف در شهرستان پاوه آغاز شده است و این بارش همچنان ادامه […]

به گزارش سلام پاوه : بارش سنگین برف در شهرستان پاوه منجر به قطع راه ارتباطی ۳۵ روستا ، تعطیلی کلیه مدارس و قطع برق در شهرهای باینگان و نوسود شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : از روز گذشته که بارش سنگین برف در شهرستان پاوه آغاز شده است و این بارش همچنان ادامه دارد. ارتفاع برف در گردنه ها و ارتفاعات از مرز ۲ متر گذشته است و در شهرهای مختلف شهرستان پاوه ۸۰ سانتی متر ، و در داخل شهر پاوه نیز نزدیک به ۶۰ سانتیمتر گزارش شده است.

رئیس راهداری پاوه:

ارتفاع برف در سه راهی شهدا پاوه به ۲ متر می‌رسد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه گفت: هم اکنون ارتفاع برف در گردنه شمشیر و سریاس به بیش از یک متر و در سه راهی شهدا (ملندو) این شهرستان به ۲ متر می‌رسد.

«ابراهیم شهریاری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارسلام پاوه، افزود: از ۳۵ راه روستایی شهرستان، راه ارتباطی ۲۵ روستا مسدود است که تلاش می شود تا ساعت های آینده این راه‌ها بازگشایی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر محور اصلی پاوه به روانسر، راه ارتباطی پاوه به نوسود، نودشه و باینگان نیز با تلاش راهداران و برف روبی و نمک پاشی بازگشایی و تردد در محورهای ارتباطی فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه اظهار داشت: با توجه به بارش سنگین برف، تلاش اصلی راهداران بر این است تا عرض جاده های اصلی را از برف پاکسازی کنیم تا شاهد تصادفات خودروهای عبوری نباشیم.

شهریاری اضافه کرد: ۳۵ نفر از عوامل راهداری با ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در راهداری زمستانی با بکارگیری تمام امکانات و تجهیزات در آماده باش کامل و در حال برف روبی هستند تا کاربران جاده ای با اطمینان خاطر سفر کنند.

وی گفت: برای طرح راهداری زمستانی امسال در مجموع هشت هزار تن ماسه و نمک در انبارهای راهداری این شهرستان ذخیره شده تا در مواقع لزوم و بحرانی از آن استفاده شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه تاکید کرد: نیاز است مسافران ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود به زنجیر چرخ، وسایل گرمایشی نیز همراه داشته باشند و با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده و ۶۲۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.

سرپرست فرمانداری پاوه:

برق شهرهای نوسود و باینگان براثر بارش برف سنگین قطع شده است

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: به دلیل بارش سنگین برف در این شهرستان هم اکنون شبکه برق شهرهای نوسود و باینگان قطع شده و نیروهای اداره برق در حال رفع خاموشی‌ها هستند.

در سایر شهرهای پاوه خوشبختانه قطعی شبکه های برق ، آب و گاز را نداریم اما با ادامه بارش ها ، احتمال قطعی برق را در برخی مناطق داریم.

وی ادامه داد: از شب گذشته تاکنون به طور میانگین بین ۴۰ سانتی متر تا یک متر در مناطق مختلف شهرستان بارش برف داشته ایم.

سرپرست فرمانداری پاوه اظهار داشت: در معابر شهرهای پاوه به دلیل وضعیت جغرافیایی و کم عرض بودن معابر، تردد با سختی صورت می گیرد و انتظار می رود شهروندان احتیاط لازم را داشته باشند.

بالایی اضافه کرد: در گردنه ها و جاده های برف گیر شهرستان شاهد کولاک و باد شدید هستیم و نیروهای راهداری و هلال احمر نیز در محورها حضور دارند و انتظار ما از مردم همکاری بیشتر است و اینکه تردد غیر ضرور نداشته باشند.

وی افزود: محورهای اصلی و فرعی بازگشایی و تردد در آنها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و از ۳۵ راه روستایی راه ارتباطی ۲۵ روستا مسدود است که تلاش می شود تا ساعت های آینده این راه‌ها بازگشایی شود.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته و مدارس صبح و عصر شهرستان تعطیل است و فقط امتحانات نهایی برگزار می شود.

شهرستان پاوه دارای پنج شهر پاوه، نوسود، نودشه، باینگان و بانه‌وره است و و ۶۲۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد.

معاون عمرانی فرمانداری پاوه:

بدلیل حجم بالای بارشها از ظرفیت ادوات و امکانات پیمانکاران و بخش خصوصی برای برف روبی و بازگشایی راه ها استفاده کرده ایم.

فرزاد محمدی گفت: تمامی دستگاه های خدمات رسان پای کار هستند. از جمله قطعی برق شهرهای باینگان و نوسود هستند.

حضور میدانی شهرداری و شورای شهر و انجام عملیات برف روبی و شاخه تکانی در پاوه

 

نوسانات برق در پاوه و درخواست از ستاد بحران برای تعطیلی ادارات

شهروندان و کارمندان متعددی در تماس با سلام پاوه از نوسانات برف و قطعی مکرر آن در شهر پاوه خبر می دهند و خواستار تعطیلی ادارات بدلیل این نوسانات و برودت هوا و بارش سنگین برف هستند.

آنها با بیان این نکته بسیاری از سیستمهای کاری خود بدلیل نوسانات برق دچار اختلال شده اند می گویند که با این شرایط کاری برای مردم صورت نمگیرد و احتمال آسیب دیدن جدی دستگاه و کامپیوترهای ادارات هستند.

 

گزارش تصویری ارسالی از کاربران در نقاط مختلف شهرستان پاوه