ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:41

مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در باینگان برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز جهانی معلولان در باینگان برگزار شد

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز جهانی معلول مراسم گرامی داشت در سالن پژوهش سرای شهر باینگان برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور بخشدار باینگان، ائمه جمعه شهرهای بانه وره و باینگان و روستای زردویی، شهرداران شهرهای بانه وره و باینگان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه ،فرماندهی […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت روز جهانی معلول مراسم گرامی داشت در سالن پژوهش سرای شهر باینگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور بخشدار باینگان، ائمه جمعه شهرهای بانه وره و باینگان و روستای زردویی، شهرداران شهرهای بانه وره و باینگان، رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه ،فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهدای باینگان و فرمانده پایگاه شهید کاوه باینگان، اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه بخش،شورای اداری بخش باینگان، جمعی از خیرین سطح بخش باینگان، مدیران موسسات خیریه احسان باینگان و سفیران سعادت و جمعی از خانواده های معلولان و استاد جلیل بهرامی نیا به عنوان میهمان ویژه برگزار گردید .

در این مراسم خانم احمد پور مسئول مرکز مثبت زندگی بهزیستی باینگان ضمن خیر مقدم به حضار مواردی را در مورد روز جهانی معلولان و نحوه رفتار مناسب با آنان بیان نمود .

در ادامه بخشدار باینگان ضمن تقدیر از بانیان برگزاری مراسم درخواستی را از شورای اداری بخش و سایر ارگانها در مورد تکریم معلولان و نحوه رفتار مناسب با این قشر بیان نمود و اشتغال زایی و تولید شغل برای معلولان را مناسب تر از کمکهای ماهیانه به آنان دانست.

همچنین در این مراسم ائمه جمعه شهرهای باینگان و بانه وره در بیاناتی دیدگاه های اسلام و ضرورت دستگیری از فقرا، نیازمندان و معلولان را برای حضار تشریح نمودند و با اشاره به مواردی از موفقیت معلولان از جمله در حوزه دین عنوان نمودند که معلولیت نه تنها ناتوانی نیست بلکه بعضا معلولان اگر به آنان فرصتی داده شود چه بسا خدمات ارزشمندی را هم به جامعه ارائه می‌دهند.

علاء الدین محمدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پاوه هم ضمن قدردانی از حضور خیرین و مسئولان گزارشی از عملکرد سالیانه آن اداره در سطح شهرستان و بخش باینگان ارائه نمود.

اجرای شعر و دکلمه ای زیبا توسط سرکار خانم شنو محمدی از مادرانی که دارای فرزند معلول است زبان حال یک فرزند معلول بود که آرزوهای آنان و خانواده هایشان را بیان می کرد از دیگر بخشهای این برنامه بود.

سپس  جلیل بهرامی نیا از اساتید برجسته و سخنور در حوزه اجتماعی که از میهمانان ویژه این مراسم بود هم با بیاناتی شیوا و رسا وظایف جامعه در قبال معلولان را به زیبایی هر چه تمام تر تشریح نمود .

گفتنی است اجرای بسیاز زیبای کاک فاروق خسروی از معلولان و روشندلان و مولودی خوانی یکی دیگر از معلولان کاک محمد رشید رضایی زیبایی های خاصی به مراسم بخشید.

در پایان این مراسم با لوح سپاس از تعدادی از خیرین تقدیر و مبلِغ ۳۰ میلیون ریال کارت هدیه از طرف #موسسه_خیریه_احسان_باینگان به ۱۵ خانواده معلول اهدا گردید.