ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 13:19

وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است/ توقیف فوری کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز

وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است/ توقیف فوری کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش سلام پاوه: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در نشت بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز گفت:وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است و باید سریعا ساخت و سازهای غیرمجاز توقیف شود. نوید صحرایی در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه گفت:یکی از […]

به گزارش سلام پاوه: دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در نشت بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز گفت:وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است و باید سریعا ساخت و سازهای غیرمجاز توقیف شود.

نوید صحرایی در نشست بررسی وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه گفت:یکی از چالشهای کشور و حتی شهرستان پاوه ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی افزود: پرونده های حقوقی و کیفری در دادسرای شهرستان در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز تشکیل شده است و روز به روز در حال افزایش است.

دادستان پاوه با بیان اینکه وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است افزود:با این حجم ساخت و ساز و این میزان خودرو با وجود معابر باریک و تراکم در معابر در زمان بحران و عملیات امداد و نجات با مشکل جدی در پاوه مواجه خواهیم بود.

نوید صحرایی :تعارفات و ارتباطات مدیران مربوطه با مردم موجب شده امروز شاهد این وضعیت در شهر پاوه باشیم.

وی گفت :ساخت و سازهای غیرمجاز منظر زیبای پاوه را زشت و ناهمگون کرده است.

دادستان پاوه ادامه داد و گفت : با تصرفات غیرمجاز در منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر و روستا ادامه روند جهانی شدن اورامانات با مشکل مواجه خواهد شد.

صحرایی با انتقاد از شهرداری و پلیس ساختمان گفت : کار اجرائیات و پلیس ساختمان در پاوه تعطیل شده است . در ۱۰ سال گذشته هیچ حکم ماده ۹۹ و ماده ۱۰۰ و قلع و قمع در شهرداری پاوه به علت ارتباطات خانوادگی اجرا نشده است.

وی افزود :ترافیک پاوه چالش این شهر است و با ثبت جهانی اورامانات و ورود گردشگر به منطقه مشکلات افزایش پیدا می کند. لذا با مسئولیت پذیری باید مشکلات ساخت و ساز و ترافیک این شهر برطرق شود.

این مقام قضایی خطاب به مسئولان شهرداری گفت : در ابتدای آغاز عملیات اجرایی ساختمانها شهرداری با جدیت ورود کند و در صورت تخطی ، ساخت و ساز توقیف شود و در این راستا دستگاه قضایی نیز حمایت خواهد کرد.

دادستان پاوه در پایان خواستار توقیف کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز و تعیین تکلیف آنها ، تقویت پلیس ساختمان و جذب نیروی غیر بومی ، تصویب و نهایی کردن طرح جامع و تفصیلی شهر ، الزام دستگاه ها به عدم تنظیم مبایعه نامه املاک فاقد پروانه با قید فوریت شد.

یک پاسخ برای “وضعیت ساخت و ساز غیر مجاز در پاوه غیر قابل تحمل شده است/ توقیف فوری کلیه ساخت و سازهای غیرمجاز

  • محمد در تاریخ مرداد 22, 1400 گفت:

    یکی از عوامل دامن زدن به مشکلات زمین و ساخت و ساز و بی سروسامانی این حیطه ها، دلالان حیطه املاک هستند که با نقاب علمی و روشنفکری در جامعه در حال فعالیت هستند