ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 05:05

شهر پاوه قبل از هر چیز به شورایی پویا ،فعال و کار آمد نیاز دارد/فرزاد سلیمی

شهر پاوه قبل از هر چیز به شورایی پویا ،فعال و کار آمد نیاز دارد/فرزاد سلیمی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا زمزمه هایی از شرکت افراد مختلف جهت کاندیداتوری در این رقابت به گوش میرسد که از سلایق مختلف با ارائه راهکارهایی به نیت خدمت به شهر و شهروندانش پا در این عرصه می نهند و پیشاپیش […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : با نزدیک شدن به زمان ثبت نام کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا زمزمه هایی از شرکت افراد مختلف جهت کاندیداتوری در این رقابت به گوش میرسد که از سلایق مختلف با ارائه راهکارهایی به نیت خدمت به شهر و شهروندانش پا در این عرصه می نهند و پیشاپیش کاندیداتوری خود را اعلام نموده و از اکنون به فکر تصاحب یک کرسی از پنج کرسی پارلمان شهری هستند .فرزاد سلیمی

نگارنده معتقد است که مشکل اصلی شهر پاوه در دوره فعلی و دوره های قبلی شورا نبود یک تیم منسجم کاری بوده و همواره اختلافات اعضای شورا بر سر مسائل پیش و پا افتاده باعث بروز مشکلاتی برای مجموعه شهرداری بعنوان بازوی اجرایی شورا گردیده که در این میان متضرران اصلی مردمی بودند که در هر بار انتخابات شورای شهر با نیت به تغییر در مدیریت شهری در فکر خود به دنبال مدینه فاضله بوده اند ، اما این منتخبین تا چه حد توانسته اند در تحقق این خواسته عمومی موفق عمل نمایند؟

نمیخواهم درباره عملکرد شورای فعلی یا شوراهای قبلی نظری بدهم چون همگان بخوبی میدانند : (( که آنچه عیان است چه حاجت به بیان است )) و منتخبان در برابر موکلانشان چه عملکردی را برای دفاع از خودارائه کرده اند ؟

آیا پاوه ی امروز ما با الحاق روستاهای حومه به شهر نیازمند شورایی قوی ،مقتدر و پویا نیست؟

در این میان قشر تحصیل کرده و افراد با نفوذ در شهر تا چه حد میتوانند در تحقق خواسته عمومی و نزدیک نمودن پاوه به مدینه فاضله کمک حال این شهر سر تا به پا مشکل باشند؟

در شهر پاوه هستند افرادان لایقی که متاسفانه بخاطر وجود مشکلات عدیده شهری خود را در حاشیه قرار داده و جهت شرکت در این نهاد مردمی خود را دور نموده اند اما در عین حال در محافل رسمی و غیر رسمی به بیان مشکلات موجود میپردازند و انتقادات تندی را متوجه مسئولان مربوطه می نمایند ولی حاضر به حضور در این کارزار مردمی نمی شوند. بعنوان یک شهروند ملتمسانه از اینگونه افراد درخواست می نمایم تا با حضورشان بعنوان کاندیدا تا حدودی به مشکلات پایان دهند .

متاسفانه دور بودن این افراد باعث میگردد تا افرادی وارد این کارزار شوند که هیچ گونه سابقه اجرایی یا علمی مرتبط را نداشته و صرفا به خاطر مسائل عشیره گری و به پشتوانه آرای خانوادگیشان یا حضورشان در یک یا چند انجمن خیریه و مردم نهاد ویا دست به قلم بردن و نوشتن مطالب انتقادی در سالهای آخرین هر دوره شورا بعنوان اعضای شورا انتخاب میشوند . “در حالی که میتوانستند در طول هر دوره شورا با ارائه راهکار یار و یاور منتخبان مردم باشند و نیت خود را که همانا خدمت به شهر است ثابت میکردند نه اینکه در سال پایانی شورا به بیان کمی ها کاستی بپردازند”

هرچند نگارنده معتقد است پیشرفت حق طبیعی هر فردی است و هر فرد در هر جایگاهی میتواند به نسبت شهر و زادگاهش مثمر ثمر باشد ، اما نهادی همچون شورا باید برآمده از کار تیمی و اراده منتخبین به جهت رفع کمی ها و کاستی های جامعه باشد و منافع عمومی بر منافع شخصی و گروهی ارجحیت داشته باشد .

قطعا شورایی بر آمده از انتخابی آگاهانه میتواند گره گشای مشکلات شهر باشد . هر چند در ادوار گذشته تعدادی از کاندیداهای محترم با ارائه لیست های ائتلافی سعی بر پایان دادن به روش های معمول انتخابات بودند اما متاسفانه با عدم استقبال از جانب رای دهندگان و حتی گاها خود افرادی بودند که به ائتلاف پیوسته اما در عمل بنا به دلایلی به ائتلاف پایبند نبودند و همدیگر را به عدم موفقیت ائتلاف متهم میکردند.

از تمامی عزیزانی که اکنون تصمیم به شرکت در این انتخابات را بعنوان کاندیدا دارند انتظار میرود قبل از هر اقدامی نسبت به شناسایی کامل رقبا که از نظر فکری به همدیگر نزدیک تر هستند اقدام نمایند و با تشکیل ائتلافی مورد اطمینان در چند لیست به رقابت سالم انتخاباتی بپیوندند .

باید بر این اصل اعتقاد داشته باشیم که کار شورایی همچنان که از نامش پیداست با مشورت و کار گروهی میتواند به نتیجه برسد .

بیایید برای نخستین بار شورایی انتخاب کنیم که تمامی منتخبین فقط یک هدف داشته باشند و آن هدف نزدیک نمودن شهر پاوه به معیارهای یک شهر ایده آل باشد .

امید میرود افراد صاحب نظر با تشکیل جلسات از افرادی که سوابق علمی مرتبط با امورات شهری و شهرسازی و توانایی پیگیری مطالبات عمومی را دارند دعوت به شرکت در این کارزار مدنی و مردمی را بنمایند تا همگی دست در دست هم بسوی شهری نمونه و ایده آل قدم برداریم .

ما میتوانیم با کمک هم شهری نمونه و آباد داشته باشیم اگر دلسوزان واقعی شهر پاوه هستیم .به امید شهری نمونه و مترقی با انتخابی آگاهانه و به دور از عشیره گرایی