ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 16:07

سخنی با فرماندار شهرستان پاوه،لطفاً وسعت دیدتان را کمی گسترش دهید/هومن آژند

سخنی با فرماندار شهرستان پاوه،لطفاً وسعت دیدتان را کمی گسترش دهید/هومن آژند

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: سال ۱۳۹۳ بود که بحث الحاق روستاهای حاشیه شهر پاوه به صورت جدی توسط فرماندار این شهرستان درجلسه ای با حضور اعضای شورای چهارم شهر مطرح شد و با پیگیری‌های صورت گرفته این روستاها در سال ۱۳۹۹ به شهرستان پاوه الحاق شدند. امروز به نقل از روابط عمومی فرمانداری پاوه خبری […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: سال ۱۳۹۳ بود که بحث الحاق روستاهای حاشیه شهر پاوه به صورت جدی توسط فرماندار این شهرستان درجلسه ای با حضور اعضای شورای چهارم شهر مطرح شد و با پیگیری‌های صورت گرفته این روستاها در سال ۱۳۹۹ به شهرستان پاوه الحاق شدند. امروز به نقل از روابط عمومی فرمانداری پاوه خبری مبنی بر جلسه الحاق این روستاها در خروجی قرار گرفت که انگار تنها مشکل این شهرستان همین ساخت و سازها هستند که مجوز ندارند.

لطفاً وسعت دیدتان را کمی گسترش دهید تنها نگاهی گذرا به شهرهای اطراف بزنید پاساژهای بزرگ چندین طبقه ، ساختمانهای مسکونی سربه فلک کشیده و بازاری به بزرگی شام!! تفاوت مدیریت در استان کرمانشاه و کردستان را ببینید!

موضوع اصلی بحث تمهیدات در نظر نگرفته شده در این چند سال که قرار بود مسأله الحاق این روستاها اتفاق بیفتد، حاشیه‌ های مختلف و راهکارهای عملی متناسب با نیازهای اساسی و مهم انسانی در این زمینه از طرح تفصیلی گرفته تا نیاز خانه های احداثی که مسئولین امر به آنها توجهی هم نکردند و شاید فقط اهمیت در بحث جریمه کردن این ساختمانها باشد.

عمومآ در کشورهای توسعه یافته مسکن به عنوان نیاز و عنصر مهم اقتصادی و اجتماعی محسوب میشود . تعدادی از کشورها با توجه به اهمیت مسکن، زمین را در اختیار افراد صاحب نظر در زمینه مسکن قرار می‌دهند و با هزینه های زیاد این نیاز اساسی را را برای شهروندان خود تامین می‌کنند.در تعدادی از کشورها نیز مسکن آماده برای افراد مختلف تدارک تا در صورت نیاز به آنها جهت استفاده واگذار شوند.اما اینجا استان کرمانشاه و خاصتا پاوه قضیه کاملا متفاوت است.!!

تمام هرآنچه در این سرزمین انجام میگیرد در فیلتر‌های چند دستگی که سالیان سال است حال و روز این شهر را تباه و سیاه کرده اند میگذرد وبه طبع چند نفر موافق و چند نفر مخالف و باز هم طرح در نطفه خفه میشود افسوس که هیچ وقت نخواستیم بفهمیم آن صندلی روزی صندلی ما نیست ؟!

اصولاً در این شهر همیشه تمام توافقات صورت گرفته یکجانبه و بدون در نظر گرفتن شرایط موجود میبایست تحمل بار آن را بر دوش مردم گذاشته اند .مشکلاتی که هیچ گاه دیده نشدند:

۱_ قمیت نجومی زمین در نقاط مختلف شهرستان که گاها به متری ۳۰ میلیون رسیده است و با اخذ مجوز بر فرض معبر ۱۰ متری ۳ طبقه و پارکینک توسط نهادهای ذیربط صادر می‌شود که میبایست فقط برای خرید زمین چندین نفر به صورت مشارکت اقدام به ساخت بنا نمایند .
۲_طرح تفضیلی شهر و اطراف سالهای سال است مانند قاپ عکس عتیقه ای که نمی‌بایست به آن حتی نزدیک شد بدون کوچکترین تغییری در ادارات مربوطه موجود می‌باشد که خود این امر یکی از معیارهای مهم بالا رفتن قیمت نجومی زمین در این شهرستان شده‌است.

جناب آقای فرماندار شهر هزار ماسوله ای که همه از آن حرف میزنند نان به قیمت جان دارد ، کارخانه ندارد، نیازهای متناسب با گردشگری ندارد، البته بجز آب و هوا خدادادی ، اجاره‌خانه سر به فلک کشیده ، گرانی،تورم ،بیکاری، اعتیاد و هزاران درد بی درمان دیگر دامن گیر این شهرستان شده است نفسش به شماره افتاده است،آن وقت عده ای به فکر ساخت و سازهای غیر مجاز هستند آری این امر مبارک است اما به شرطی که زمین با قیمت مناسب به خانواده ها واگذار شود آری این امر مبارک است مصالح به قیمت مصوب دولتی به احداث کنندگان تحویل داده شود نه اینکه در فاصله ۲۰۰ کیلومتر بالا و پایین قیمت ها تفاوت فاحش دارند.

جناب آقای فرماندار یک نگاه به شهرهای اطراف بزنیم به این واقعیت پی خواهیم برد که سیر تکاملی و پیشرفت بر اساس نیازهای اساسی و انسانی است نمی‌توان هواپیما باشد و انتظار داشت مانند گذشته با پیاده و گاها با چهارپا طریق راه پیمود . نمیتوان شهر را در انحصارطلبی زندانی کرد تا نامش هزار ماسوله بماند این نام نیست که به شهرها جایگاه می‌بخشد بلکه فرایند تولید و عرضه انواع امکانات رفاهی و تفریحی و اقتصادی و اجتماعی است که به شهرها جایگاه می‌بخشد.لازم است بدانیم هرچقدر پول دهیم به همان اندازه درو میکنیم اما در این شهر گاها برای کاسه آشی باید چند برابر پول داد.

جناب آقای ایده پور ای کاش قبل از هرگونه تصمیم گیری در مورد این ساخت و سازها یکبار پای حرف ما هم بنشینید، حتماً به خودم قول خواهم داد تا شما با این وسعت دید در این شهر فرماندار هستید بنده هیچ گونه ساخت و سازی انجام ندهم شاید با این کار مشکلات دولت تدبیر و امید حل شد!!!

و سخن آخر آقای فرماندار قطعاً شما یکی از سیاسیون باهوش دولت هستید که بارها موضوعاتی را بنا به دلایل سیاسی مانند همین پروژه جاده بیدمیری در سایه هدایت کرده اید طرحش را تصویب کردید از استاندار موافقت گرفتید و تنها با یک نطق نماینده محترم که از دردهای جامعه و بلاهای که دولتمردان(تدبیر و امید) بر سر این مملکت اورده اند گفت با چرخشی غیر قابل قبول توپ را به میدان قوه قضائیه انداخته اید. اما ایمان دارم دست بالای دست زیاد است!! و ای کاش سایر موضوعات مهم و حیاتی مردم این شهر را با همین سیاست پیگیری میکردید که حال و روز این شهر اینچنین نمی‌شد.

3 پاسخ برای “سخنی با فرماندار شهرستان پاوه،لطفاً وسعت دیدتان را کمی گسترش دهید/هومن آژند

  • فرهنگ دوست در تاریخ اسفند 2, 1399 گفت:

    تا ایده پور هست هر روز بدتر از دیروز

  • احمد در تاریخ بهمن 28, 1399 گفت:

    اقای فرماندار کسانی که ساخت وساز غیره مجاز می کنند امان ندهید ۵سال تمام لوله تهویه خانه ام که از یک ساخت وساز کر خریده بودم علارغم حکم دادگاه چندروز پیش ازاد کردم .اخه چرا خانه بدونه جواز ساخته شده وغیره اصولی چرا باید این افراد بتوانند ادارات را دور بزنند کنتور های اب وبرق وگاز بگیرن همان طور دادگاه را هم دور می زنند با اینها با مهربانی حرف نزنید زبان چرب ودست چرب هستند ضعیفان جامعه قدرت رویارویی با اینان را ندارند

  • شهرک‌ نشین در تاریخ بهمن 28, 1399 گفت:

    باسلام خدمت دوستان عزیز وگرامی وتشکر از مطلبی که توسط این دوست نگارش شده است وافعا حرف دل خیلی از مردم این شهر رو زدید شهری که قانونش با همه جای این مملکت فرق میکند و خیلیها از دست هزینه های گزافی که شهرداری برای مجوز ساخت ۸۰ متر زمینی که در دورتربن نقطه شهر است نتوانسته اند سرپناهی برای خو وخانواده اش داشته باشد . چه کسی جواب این همه مشکلات بوجود آمده را میدهد ؟ ولی همه مردم شهر واقف هستند که خیلیها که بواسطه دوستان و فامیلهایی که در ادرات و شورا دارند راحت و بدون هیچ هزبنه ایی ساخت و ساز انجام میدهند و در تمام ادارات هم بدون هبچ ملطلی کارشان انجام میشود . ای کاش چند نفر مثل این آقا که نفع و سود خودشان رو فدای مردم کنند بودند و این شکلی و با صراحت حرف دل مردم فقیر و گرفتار که هر کدام در بکی از ادارات این شهر گرفتار شده اند را بزنند شاید که این رویه و چند دستگی در این شهر برچیده شود . باز هم تشکر از این دوست که درد مردم رو درد خودش میداند .