ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 11:16

رئیس دادگستری پاوه خواستار توقف خام فروشی خاک به اقلیم کردستان عراق شد

رئیس دادگستری پاوه خواستار توقف خام فروشی خاک به اقلیم کردستان عراق شد

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به شهرستان پاوه و حضور در پایانه مرزی شوشمی با انتقاد از خام فروشی خاک به اقلیم کردستان عراق از ریاست سازمان بازرسی کل کشور خواستار بررسی و توقف خام فروشی خاک شد. یعقوب حبیبی شمس در گفتگو […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس دادگستری شهرستان پاوه در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور به شهرستان پاوه و حضور در پایانه مرزی شوشمی با انتقاد از خام فروشی خاک به اقلیم کردستان عراق از ریاست سازمان بازرسی کل کشور خواستار بررسی و توقف خام فروشی خاک شد.حبیبی شمس

یعقوب حبیبی شمس در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه خاطرنشان شد: روزانه حدود ۲ هزار تن خاک به وسیله صدها کامیون به صورت خام از طریق مرز شوشمی به اقلیم کردستان کشور عراق صادر می شود.

وی افزود: علاوه بر خسارت جبران نشدنی به منابع ملی ، تردد صدها کامیون در روز از داخل شهر پاوه موجب ترافیک شدید و اخلال در سیستم حمل و نقل شهری شده است که نارضایتی عمومی شهروندان را به دنبال دارد.

حبیبی شمس ادامه داد و گفت: با وجود کارخانجات مهم سیمان و ذوب آهن و صنایع مرتبط با خاک در کشور و منطقه غرب، خام فروشی خاک علاوه بر اینکه غیرت ملی را جریحه دار نموده است توجیه اقتصادی نیز ندارد.

رئیس دادگستری پاوه در پایان گفت :خبرهایی وجود دارد که خاک صادراتی به اقلیم کردستان از آن اقلیم به کشورهای دیگر و حتی کشورهای متخاصم صادر می شود و این در حالی است که برای حفظ و حراست از این خاک هزاران شهید تقدیم اسلام و ایران شده است.