ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 17:46

نگاهی به حضور خیّر مدرسه ساز در شهرستان پاوه /سعدی فتاحی

نگاهی به حضور خیّر مدرسه ساز در شهرستان پاوه /سعدی فتاحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : ای کسانی که ایمان آورده اید از قسمتهای پاکیزه اموالتان انفاق کنید. ” بقره ۲۶۷” امروزه هیچ جامعه ای نمی تواند مسیر توسعه همه جانبه را طی کند مگر اینکه مسیر توسعه علمی و فرهنگی را طی کرده باشد و از این طریق است که عزت و رفاه  را […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : ای کسانی که ایمان آورده اید از قسمتهای پاکیزه اموالتان انفاق کنید. ” بقره ۲۶۷”

امروزه هیچ جامعه ای نمی تواند مسیر توسعه همه جانبه را طی کند مگر اینکه مسیر توسعه علمی و فرهنگی را طی کرده باشد و از این طریق است که عزت و رفاه  را نسل آینده میتواند لمس نماید و بستر سازی جهت تحصیل دانش آموزان از اولین پایه های تأثیر گزار در این راه میباشد.سعدی فتاحی

در گذشته ایجاد کارخانه و پل و اتوبان و جاده را توسعه همه جانبه میدانستند ولی توسعه پایدار در فرهنگ و فرهنگ سازی است و چه بسا اگر شرایط و بستر تحصیل فراهم نگردد هرگز شاهد کشوری آباد نخواهیم بود.

با این مقدمه به موضوعی خواهیم پرداخت که در چند روز گذشته در شهرستان پاوه اتفاق افتاده که گامی مهم بود اما براحتی از کنارآن گدشتیم با پی گیری های انجام گرفته مقدمات حضور خیر مدرسه ساز جناب آقای حاج محمد ایمانی ساکن تهران و اصالتاً اهل شهرستان خلخال و دانش آموخته رشته ساختمان فراهم گردید و با حضور مسئولین استانی و شهرستانی از ایشان استقبال گرم به عمل آمد و ایشان ضمن حضور در روستای همجوار قول ساخت یک مدرسه را با اعتبار دو و نیم میلیارد تومان دادند که جای بسی خوشحالی دارد و کار بسیار ارزشمــندی را انجام خواهند داد که میتواند در بسترسازی برای تحصیل دانش آموزان محروم روستایی پاوه بسیار تأثیر گذار باشد.

 روستای دوریسان دارای جمعیت دانش آموزی زیاد و فاقد کمترین امکانات آموزشی و پرورشی میباشند. امکانات و فضاهایی مانند : سالن امتحانات – فضای ورزشی – نمازخانه – آزمایشگاه – کارگاه – فروشگاه و … که بر همگان روشن است در صورت وجود چنین فضایی تحصیل کیفی و با محتوای انجام خواهد پذیرفت میتواند باعث شود که زمینه اشتغال و تحصیل ایجاد شود و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد – بیکاری – طلاق و … گردد.

لذا اگر ثروتمندان شهرستان پاوه که دارای امکانات مالی هستند با الگوپذیری از حاج محمد ایمانی با بخشش بسیار کمی از سرمایه های خود را در مسیر ساخت یا تجهیز مدارس و کمک به دانش آموزان بی بضاعت صرف نمایند هم نزد خداوند متعال دارای اجر و ثواب است که میفرماید؛ « در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید…» و بخشی از مشکلات دانش آموزان را حل کرده اند.

میدانیم که امروزه به دلیل بیماری نحس کرونا آموزش از طریق شبکه شاد انجام میگیرد و نیاز به گوشی موبایل دارد و روزانه شاهد مراجعه اولیاء بی بضاعت در مدارس و اداره آموزش و پرورش هستیم که عملاً کار آموزش فرزندانشان بواسطه نداشتن پول برای خرید گوشی تعطیل شده است.

بنابراین بنده بعنوان معلم و خدمتگزار دانش آموزان از عزیزان دارای بضاعت مالی که گاهاً افراد تحصیل کرده و دستی بر قلم به تحلیل مشکلات کلان میپردازند استدعا دارم حاج محمد ایمانی را که از تهران رنج سفر را تحمل کرده و بهترین سرمایه عمر خود را خالصانه به مبلغ بیش از دو میلیارد تومان در خدمت بچه های این شهرقرار داده است الگو قرار دهند و بجای ساخت یک مدرسه بیائید مدرسه ای را تجهیز کنید و یا با خرید چند گوشی دل خانواده ها را شــاد کنید و زمینه تحصیل دانش آموزی را فراهم کنید شاید این فرد فردا از نخبگان شهرمان باشد و منشأ خدمت به نسل آینده گردد.

روی سخنم با کسانی است که میتوانند امروز که مجال دارند برای فردای قیامت خود سرمایه گذاری نمایند و انسانیت و خدمت و گذشت در این است که به نسل در حال تحصیل دانش آموزان خدمت نمائیم.

قطعاً خیرین سازنده بلندترین بناهای عاطفه و امید و زندگی در دیارمان هستند آثار این افراد به بلندای تاریخ ماندگار و سینه به سینه نقل خواهد شد.

به امید آنکه بزرگان شهــرمان که وسع مالی و دارائی بیش از نیاز خود دارند بتوانند لبخــند شادی را بر لب دانش آموزان بی بضاعت بنشانند و بار دیگر در پایان اقدام  خداپسندانه جناب حاج محمد ایمانی را ارج می نهیم و از خداوند متعال خیر و برکت و عمر با عزت را برای ایشان و خانواده محترمشان و دوست و همشهری عزیزم جناب حاج منصور احسانی که واسطه این اقدام بسیار بزرگ شدند خواهانم.