ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:05

تحلیلی بر نائب رئیس شدن نماینده اورامانات در «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» کشور

تحلیلی بر نائب رئیس شدن نماینده اورامانات در «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» کشور

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : انتخاب و عضویت در کمیسون بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی توسط دکتر لهونی نماینده محترم مردم شریف پاوه و اورامانات در مجلس را می توان انتخابی هوشمندانه در نظر گرفت و آن را نقطه عطفی در تاریخ نمایندگان ادوار اورامانات دانست. که غالبا در کمیسیون‌های اقتصادی ،عمران و … […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : انتخاب و عضویت در کمیسون بودجه محاسبات مجلس شورای اسلامی توسط دکتر لهونی نماینده محترم مردم شریف پاوه و اورامانات در مجلس را می توان انتخابی هوشمندانه در نظر گرفت و آن را نقطه عطفی در تاریخ نمایندگان ادوار اورامانات دانست. که غالبا در کمیسیون‌های اقتصادی ،عمران و … عضو میشدند.

کمسیون بودجه و محاسبات از کمیسیون‌های مهم مجلس است که به دلیل کمبود بودجه و منابع مالی در سنوات اخیر از اهمیت خاصی برخوردار بوده و غالب وزارتخانه ها و سازمان‌های دولتی به دنبال رایزنی با اعضای این کمسیون برای تصویب بودجه های دستگاه خود می باشند.

 

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس مجلس اصلاح ساختار بودجه در مجلس یازدهم کلید خورد و در چند مدت اخیر نیز پس از تشکیل کمیته مهم و ویژه اصلاح ساختار بودجه کشور شاهد انتخاب زره تن لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات در این کمیته تخصصی و ویژه بودیم.

 

انتخاب دکتر لهونی به عنوان نایب رئیس «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» ، اقدامی شایسته ، مهم و در جهت بهبود و کار آمد شدن ساختار قدیمی بودجه است.

از مهمترین مزایای اصلاح ساختار بودجه میتوان به مولد سازی دارایی های دولت ، کاهش کسر بودجه، کاهش وابستگی بودجه به نفت ، ساماندهی بودجه شرکت‌های دولتی، کنترل نقدینگی و هدایت آن به سمت تولید و اشتغال و…. اشاره نمود.

انتظار میرود انتخاب دکتر لهونی به عنوان نایب رییس «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» ، نظام بودجه ریزی کشور را به سوی کارآمدی ، مولد بودن و هدفمند نمودن منابع به سوی تولید و اشتغال و .. سوق دهد و دور نمای خوبی در این خصوص برای استان و به خصوص برای اورامانات در پی داشته باشد که در سنوات گذشته به علت جنگ تحمیلی و در سالیان اخیر به علت تحریم ها ، بلایای طبیعی و …از عقب ماندگی زیادی در زمینه تامین بودجه و اجرای پروژه های زیر بنایی و طرح‌های مولد بر خوردار است.

این کمیته که بنظر ۴ سال به طول می انجامد و بستر خوبی برای تعامل و رایزنی های مقامات ارشد سازمانها و وزارتخانه ها با دکتر لهونی ایجاد خواهد کرد و این مهم می توانددر کنار پیگیری اهداف «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» باعث توجه بیشتر به رفع کمبود بودجه ها و مشکلات منطقه محروم اورامانات شود.

گفتنی است زنگنه به عنوان رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه، آرش لهونی به عنوان نائیب رئیس کمیسیون و رضاخواه به عنوان دبیر کمیته انتخاب شدند.

2 پاسخ برای “تحلیلی بر نائب رئیس شدن نماینده اورامانات در «کمیته ویژه اصلاح ساختار بودجه» کشور

  • باینگان در تاریخ شهریور 10, 1399 گفت:

    متاسفانه فرماندار و بخشدار باینگان توجه به کتابخانه عمومی شهید رجایی نمی کنند که در دسترس مراجعین نیست و مسئول آن زحمت زیادی می کشد و دلسوز است اما روبه روی مزار شهدا مگر فاتحه بفرستد خواهشمند است مساعدت نمایید.

  • شهروند در تاریخ شهریور 7, 1399 گفت:

    انشاالله باپیگیری جناب آقای دکترلهونی وضعیت جادهای مرگ کرمانشاه به شهرستانهای اورامانات وگرفتن بودجه جهت زیرساحت مرزهای پاوه ثلاث شوشمی وشخ صالح اقدام فرمایدوجاده گردش گری پاوه که به فراموشی رفته احیای شود