ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 21:56

موافقت وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان موقت در روانسر/ تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه

موافقت وزارت بهداشت با ساخت بیمارستان موقت در روانسر/ تصویب ۲۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه

به گزارش سلام پاوه :نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت : وزیر بهداشت با ساخت بیمارستان موقت روانسر با تمام تجهیزات و تشکیلات موافقت کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ نبود بیمارستان در شهرستان روانسر مطالبه به حق مردم این دیار است که این خواسته همیشه مورد توجه نمایندگان دیروز […]

به گزارش سلام پاوه :نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی گفت : وزیر بهداشت با ساخت بیمارستان موقت روانسر با تمام تجهیزات و تشکیلات موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه ؛ نبود بیمارستان در شهرستان روانسر مطالبه به حق مردم این دیار است که این خواسته همیشه مورد توجه نمایندگان دیروز و امروز بوده است. در این بین پس از کلنگ زنی ساخت بیمارستان برای روانسر و قاعدتا طولانی شدن بهره برداری آن و لزوم توجه ویژه به وضعیت سلامتی مردم این شهرستان ، بخصوص مادران بارداری که نیاز فوری به جراحی دارند یا مجروحان ناشی از تصادفات و… این مهم دغدغه دکتر آرش زره تن لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات شده و در این راستا اقدامات قابل توجهی را برای رفع این مشکل انجام داده است.

آرش زره تن لهونی پیشنهاد راه اندازی بیمارستان موقت (پشتیبان بیمارستان اصلی در آینده ) را به وزیر بهداشت میدهد. وزیر بهداشت با پیشنهاد بطور کامل موافقت می کند. دستور تامین تجهیزات، چارت سازمانی و نیروی متخصص (پزشک متخصص و کادر درمان) و… از سوی وزیر صادر می شود.

لهونی متعاقب دریافت مجوز وزیر از موضوع کوتاه نیامده و ضمن هشدار به افرادی که مانع از تحقق این مهم شوند. هرگونه کوتاهی را در این مهم ناشی از مدیران استان می داند. وی با رایزنی نشستی در سازمان برنامه و بودجه استان با حضور دستگاه های مرتبط برای فراهم نمودن فضای فیزیکی جهت راه اندازی این بیمارستان موقت در روانسر و اجرایی کردن دستور وزیر ترتیب می دهد.

انتقادات لهونی و اهتمام جدی وی برای عملیاتی کردن این پروژه در دستور کار جلسه قرار میگیرد و پس از رایزنی های فراوان و مطالبه جدی نماینده اورامانات ۲۰۰ میلیارد ریال فقط برای فضای فیزیکی برای این پروژه مصوب می شود.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: وزارت بهداشت و درمان با ساخت بیمارستان موقت روانسر موافقت کرده است و متولیان استانی باید از این موقعیت بهره لازم را ببرند.

آرش زره تن لهونی افزود: وزارتخانه بهداشت این بیمارستان را به رسمیت شناخته و تجهیزات و نیروی انسانی متخصص را تامین می کند.

وی تصریح کرد: اگر راه اندازی بیمارستان موقت در روانسر به سرانجام نرسد کوتاهی از مدیران استان است.

عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همه زیرساختها به ویژه املاک دولت در نهاد های مختلف برای راه اندازی این بیمارستان بهره می بریم.

لهونی اظهار کرد: ساخت بیمارستان اصلی روانسر یکی‌ از اولویتهای شهرستان است و همواره در دستور کار مدیران خواهد بود و قابل توجیه نیست که مردم این شهرستان در این مدت فاقد بیمارستان باشند.

وی با بیان اینکه همه در برابر سلامت مردم مسئولیت داریم ادامه داد: تلاش داریم تا زمانی که بیمارستان اصلی روانسر ساخته شود، یک بیمارستان موقت را در روانسر راه اندازی کنیم.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت یک اقدام خوب و اثرگذار بود ولی در حوزه شهرستان روانسر از آن به خوبی استفاده نشد و امروز شاهد هستیم روانسر هنوز بیمارستان ندارد.