ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 04:43

اظهار ناراحتی و تأسف امام جمعه پاوه از یک داغ تکراری/یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟

اظهار ناراحتی و تأسف امام جمعه پاوه از یک داغ تکراری/یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟

به گزارش سلام پاوه : بیست و دومین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری  امام جمعه پاوه همزمان با وقت نماز جمعه از طریق فضای مجازی با مردم صحبت کرد و به انتقاد شدید از کشته شدن یک کولبر در مرز نوسود پرداخت و گفت :فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید؛ و الله […]

به گزارش سلام پاوه : بیست و دومین هفته متوالی حاج ماموستا ملا قادر قادری  امام جمعه پاوه همزمان با وقت نماز جمعه از طریق فضای مجازی با مردم صحبت کرد و به انتقاد شدید از کشته شدن یک کولبر در مرز نوسود پرداخت و گفت :فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید؛ و الله باید شما در قیامت جواب خدای بزرگ را بدهید؛ چرا و برای چه چیزی آن جوانان را می‌کشید؟ یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟ اتقوا الله اتقوا الله اتقوا الله.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دیروز جوانی اهل روستای حشمر شهرستان ثلاث باباجانی در مرز نوسود با گلولۀ سربازان هنگ مرزی شهرستان پاوه کشته شد؛ در طول ۳۵ روز گذشته،این سومین نفر است که توسط نیروهای هنگ مرزی پاوه جانش را از دست می‌دهد. ۲ نفر از آن‌ها با گلولۀ مستقیم مأموران کشته شده‌اند و یک نفر از ترس مأمورین در آب غرق شده بود.

بنده خیلی ناراحتم؛ سئوال اینجاست آن جوان اهل حشمر چرا به نوسود آمده است؟ بدون تردید جیبش خالی بوده و آمده تا برای خانواده و فرزند صغیرش که تصویرش را در رسانه ها دیدیم، لقمه نانی به دست بیاورد و کوله ای حمل و مالک یکصد هزارتومان شود! این جوان، چرا باید کشته شود؟!

دیشب از بعضی از دوستان تحقیق کردم، گفتند: ماموستا؛ اگر از آن مسیر تانک هم وارد شود برای جمهوری اسلامی خطری نخواهد داشت چه برسد به ۱۰ کیلو چای یا یک تلویزیون که یک کولبر حمل می نماید.

بنده خطاب به فرماندۀ هنگ مرزی پاوه و فرماندۀ وی در استان، آقای الهی عرض می‌کنم: جناب آقای الهی جنابعالی ۳ سال پیش فرزندت را از دست دادی، هنوز عزا مهمان منزل شماست؛ ۸ ماه پیش فرزند بنده فوت کرده و هنوز گریه در منزل من خاتمه نیافته است؛ عزای مادر و همسر آن جوان کولبر کی تمام می‌شود؟

فرزندان مردم را نکشید؛ خیلی سخت است، از خداوند بترسید؛ و الله باید شما در قیامت جواب خدای بزرگ را بدهید؛ چرا و برای چه چیزی آن جوانان را می‌کشید؟ یک کوله چایی چه تأثیری بر جمهوری اسلامی دارد؟ اتقوا الله اتقوا الله اتقوا الله.

امام جمعه پاوه در بخشهای دیگری از سخنانش به  تعطیلی نماز جمعه اشاره کرد و گفت:امروز بیست و دومین جمعه است که نماز جمعه ما تعطیل است و به‌عبارتی‌دیگر ۵ ماه و یک روز است درب مسجد جامع ما بسته شده و صدای اذان جمعه و صلوات بر محمد (ص) و وعظ و خطابه از آن به گوش نمی‌رسد؛ در ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ با اتفاق‌نظر جمعی از علمای شهرستان و به خاطر حفظ جان و نفس مردم شریف نماز جمعه را تعطیل کردیم و اگر در بعضی جاها نماز جمعه برگزار می‌شود، بی‌روح و کم‌رنگ و بدون پیام است.

حاج ماموستا قادری افزود :الآن ما گرفتار هستیم و مردم از ما گله‌مند هستند. خدای بزرگ هم از ما گله می‌کند؛ مردم ازنظر روحی سست شده‌اند و به شیوه‌ای از حیث عقیده ضربه خورده اند شاید اگر ما یک سال کامل تبلیغ کنیم نمی‌توانیم به نقطه اول یعنی ۹ اسفند سال ۹۸ برگردیم؛ پس ما باید چکار کنیم؟

خطیب جمعه پاوه ادامه داد و گفت : مقام معظم رهبری جملۀ زیبایی دارند و می‌فرمایند: نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است. این قلب ۵ ماه است از تپش افتاده است. همچنان که اگر قلب انسان بأیستد تمام اعضا ضربه می‌بینند، قلب هر شهر هم که نماز جمعه است، اگر بأیستد، بقیه اعضاء ضربه خواهند دید و شاهد این ضربه هستیم.

ماموستا قادری افزود : ما اگر جمعه را هم دایر کنیم حضور کمتری را شاهدخواهیم بود، ولی مع‌هذا حقیقتاً تعطیلی جمعه‌ها ضربه زیادی به روحیۀ مردم وارد کرده است.

وی گفت : نزد ما اهل سنت و جماعت، جمعه واجب و فرض عین است و بدون عذر موجه نمی‌توانیم جمعه را تعطیل کنیم؛ با این حال از علمای خودمان که توانسته‌اند در این ۵ ماه با جمهوری اسلامی همراهی کنند و نمازهای جمعه را به خاطر سلامتی مردم تعطیل کرده اند، تشکر می‌کنم، اما بیش از این صلاح نیست.

امام جمعه پاوه افزود : جناب آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهور فرمود: مراسمات تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود؛ دیروز کنکور دکترا هم برگزار شد، همچنین دیروز دعای عرفه را در تلویزیون مشاهده کردم؛ چه اشکالی دارد ما هم نماز جمعه را با رعایت پروتکل ها و شرایط بخوانیم تا بیشتر از این مردم ما از مسائل دینی دور نشوند.

ماموستا قادری گفت : ان شاء الله در هفتۀ آینده با ۲۰ نفر از علمای شهرستان و نمایندگان شبکه بهداشت و درمان جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد و سعی خواهیم کرد بتوانیم با شرایطی خاص جمعه‌ها را برگزار کنیم اگر این کار را نکنیم بعداً در نزد خدای تبارک‌وتعالی عذر نخواهیم داشت؛ جمعه ما همیشه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفری حضور داشتند، حال چه اشکالی دارد ۴۰۰ نفر بیایند تا شعار جمعه تعطیل نشود.

خطیب جمعه پاوه همچنین از پزشکان و پرستاران و کادر درمان تشکر کرد که در طول این ۵ ماه زحمت کشیده و ایثار کرده‌اند. بسیاری از پزشکان محترم و پرستاران عزیز در این مسیر جان خود را از دست داده‌اند. ضمن دعای خیر برای این عزیزان، از آنان ممنون و سپاسگزاریم.