ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 03:09

چند خطی برای ایثارگران گمنام بیمارستان قدس پاوه / عکس

چند خطی برای ایثارگران گمنام بیمارستان قدس پاوه / عکس

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در روزها و شبهایی که تمام فضای مجازی و واقعی مملو از خبر های ویروس کرونا و اتفاقات پیرامون آن شده است افرادی از نزدیک با این بحران دست و پنجه نرم می کنند. پزشکان ، پرستاران و پرسنلی که در خط مقدم درمان هستند ممکن است روزها و […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : در روزها و شبهایی که تمام فضای مجازی و واقعی مملو از خبر های ویروس کرونا و اتفاقات پیرامون آن شده است افرادی از نزدیک با این بحران دست و پنجه نرم می کنند.

پزشکان ، پرستاران و پرسنلی که در خط مقدم درمان هستند ممکن است روزها و شبها نتوانند حتی با اعضای خانواده خود در ارتباط باشند کسانی که سایه ویروس را بالای سر خود می بینند و با امکانات موجود تمام توان خود را می گذارند تا نفسهایی در جریان باشد و خانواده های کمتری عزادار شوند.

پرسنلی که حتی مزایای ماهها قبل را نگرفته اند.  و در سالهای سال با وجود کمبود نیرو و کمبود امکانات در هر بحرانی از خود مایه گذاشته و بسیاری از قوانین حمایتی آنها هیچ گاه تصویب نشد یا اگر تصویب شد در مرحله اجرا به فراموشی سپرده شد.

در خیلی از روزهایی که همه در کنار خانواده از شادی ها لذت می برند آنها در جوار بیماران مشغول خدمت هستند شب یلدا برای آنها یک شب نیست در زمان تحویل سال بارها کنار خانواده نبوده اند در سیزده به درها آنها همچنان دور از خانواده نگاهشان به بیماران و علایم حیانی آنها بوده است ‌قشری که با تکان زلزله ، سیلاب سیل و مرگ و میر بیماریهای واگیر به یادشان می افتیم و بحران ها که فروکش شد باز فراموش می شوند.

در این روزها ترس و اضطراب واقعی آنها و نه هراس کاذب بیشتر از بقیه است روزهای تلخی را سپری می کنند چون بحران را با تمام وجود حس می کنند. در این روزها که دغدغه تمامی پدران و مادران این است که فرزندانشان به مدرسه نروند آنها دور از فرزندان با امکاناتی نه چندان کامل زیر سایه ویروس کرونا چشمشان به مانیتور بیماران است و در هر بار که نمونه ای منفی می شود از ته دل می خندند و چون نتیجه ای را مثبت می بینند غمی عمیق در تمام وجودشان جاری می شود.

اما باز ته دل به خود می گویند ما اینجا هستیم تا نوید روزهای بهتر باشیم. و در این روزها است که بهتر است بیشتر از قبل به یاد آنها باشیم…

قدمهاتان محکم ، جسمتان همیشه سالم ، توانتان افزون باد . ..

 

پرستاران پاوه