ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 04:31

ضرورت پاسخگویی نمایندگان منتخب به اعتماد مردم (۶+۲=۱)/ رسول مرادی

ضرورت پاسخگویی نمایندگان منتخب به اعتماد مردم (۶+۲=۱)/ رسول مرادی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سرانجام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه نقاط کشور مانند کرمانشاه برگزار شد و حوزه های مختلف انتخاباتی نمایندگان خود را شناختند. در استان کرمانشاه هم تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی سهم استان در بهارستان مشخص شد و ۲۹ فرودین سال آینده هم در دور دوم […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سرانجام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در همه نقاط کشور مانند کرمانشاه برگزار شد و حوزه های مختلف انتخاباتی نمایندگان خود را شناختند.

در استان کرمانشاه هم تکلیف ۶ کرسی از هشت کرسی سهم استان در بهارستان مشخص شد و ۲۹ فرودین سال آینده هم در دور دوم این انتخابات نماینده سوم شهرستان کرمانشاه و نماینده حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو هم راهی بهارستان می شوند.

اما در این میان چند نکته مهم باید مورد توجه نمایندگان منتخب قرار گیرد.میزان مشارکت مردم در انتخابات دوم اسفند سالجاری نسبت به انتخابات های گذشته کمتر بود و یکی از مهمترین علتهای این کاهش حضور عملکرد ضعیف و دور از انتظار نمایندگان مجلس بوده است.

در این میان نمایندگان منتخب نباید از این مهم غافل باشند و بعنوان وکیل مردم می بایست به معنای واقعی کلمه وکیل ملت باشند.

آنان وظیفه دارند از حقوق موکلان خود دفاع کنند و فقط نماینده خود و اطرافیانشان نباشند و یک بار مصرف بودن بسیاری از نمایندگان شاید دلیلی باشد بر این موضوع.
از سوی دیگر هر هشت نماینده استان باید در عمل یکی شوند برای پیگیری حقوق زائل شده مردم استان در بخش های مختلف و با جبران قصور نمایندگان دوره های گذشته، به اعتماد مردن پاسخ دهند.

ملت از نمایندگان می خواهند تا در شرایط سخت کنونی جامعه هم دولت را وادار به پاسخگویی به کارایی بسیار ضعیف کند و هم آنان را برای کاهش مشکلات یاری کنند.

مردم انتظار دارند که منتخبان بهارستان از پرداختن به امور دور از شان نماینده مانند دخالت های بی جا در عزل و نصب مدیران آنهم بر اساس منافع شخصی و حزبی خود نه منافع مردم پرهیز کنند و حتی برخی از آنان درباره جابجایی یک کارمند جز از یک واحد به واحد دیگر در یک اداره دخالت می کنند.

موکلان از وکلای خود انتظار دارند که مجلس به معنای حقیقی به مجلسی برای وضع قوانین مناسب و اهرمی برای نظارت بر اجرای قوانین تبدیل شود نه محلی برای لابی های مضر و سوداگری قدرت و ثروت.

مردم از نمایندگان خود می خواهند که نماینده واقعی آنان باشند و قوانین تصویبی به سودکشور و مردم مستضعف باشد نه به سود برخی سرمایه داران که هزینه تبلیغاتی برخی از آنان را تامین می کنند.

مردم کشور و به تبع آن مردم استان از نمایندگان منتخب انتظار دارند با تدبیر و عمل لازم استان دارا و در عین حال ندار کرمانشاه را از این همه مشکل در زمینه های مختلف از جمله در زمینه اشتغال، مسکن و آسیب های اجتماعی دور کنند و اجازه ندهند این استان پرظرفیت و مغفول به محلی برای تجربه اندوزی مدیران ضعیف و سکوی پرتاب آنان تبدیل شود.

و خلاصه آنکه مردم انتظار دارند نمایندگان با عمل به وظایف واقعی خود مجلس را به جایگاه واقعی خود یعنی راس امور برگردانند و خانه ملت یار شاطر باشد نه بار خاطر.

نویسنده : رسول مرادی فعال رسانه