ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 20:14

دکتر آرش لهونی و احراز صلاحیت مردمی /دکتر مسعود عبدالهی

دکتر آرش لهونی و احراز صلاحیت مردمی /دکتر مسعود عبدالهی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سیاست‌های نادرست دول غربی در منطقه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ما، مشکلات بسیار شدید اقتصادی که نیازی به توضیح آن نبوده و در زندگی روزمره همه ما به آسانی دیده می‌شود و مواردی اینچنینی، به انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، رنگ و لعاب ویژه‌ای بخشیده است. حضور […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : سیاست‌های نادرست دول غربی در منطقه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت ما، مشکلات بسیار شدید اقتصادی که نیازی به توضیح آن نبوده و در زندگی روزمره همه ما به آسانی دیده می‌شود و مواردی اینچنینی، به انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی، رنگ و لعاب ویژه‌ای بخشیده است.

حضور چشمگیر افراد از همه اقشار مختلف جامعه و شرکت چهره‌های مردمی و شناخته شده در پروسه ثبت نام نمایندگی مجلس در اورامانات، نوید انتخاباتی پرشور و صد البته رقابتی را می‌داد، اما رد صلاحیت گسترده در مرحله دوم اذهان را بسوی مفاهیم نادرستی کشاند که گویا فقط یک نفر کاندیدای نمایندگی مجلس است و دیگران فقط پوششی هستند برای اینکه انتخابات تعریف خود را از دست ندهد.

 

برخلاف بسیاری از تحلیل ها که جو انتخاباتی و نتایج مرحله دوم تایید صلاحیت ها را بنفع کاندیدای شاخص این دوره، «دکتر لهونی»، می‌دانستند، از همان اول خلاف این موضع، موضع گیری نموده و نتایج مرحله دوم را کاملا علیه «دکتر لهونی» می‌دانستم و دلیل آن نیز صد البته واضح است: ایجاد جو روانی علیه چهره شاخص انتخابات با این ساختار که چه با رأی مردم چه بی رأی مردم، نماینده تعیین شده است. زمانی که مردم هم بپندارند نقشی در انتخاب ندارند یا پا پس کشیده و در انتخابات شرکت نخواهند کرد یا علیه چهره مورد نظر جبهه‌گیری مینمایند.

در واقع ارائه لیست کاندیداهای تایید صلاحیت مرحله دوم، از یکسو کاملا بر ضرر دکتر لهونی که مردمی‌ترین چهره کاندیداتوری این دوره هستند، تمام شد و از سوی دیگر نوعی حس دلسوزی با برخی کاندیداهای رد صلاحیت شده را در میان مردم برانگیخت که این حس برای مرحله مهمتری شکل داده شده بود و بعبارت بهتر لیست تایید صلاحیت مرحله دوم به سود برخی‌ها و به ضرر «دکتر لهونی» بسته شده بود.

این رویداد گویا پیچ مهمتری داشت که خیلی‌ها گمان نمی‌کردند چنین شود و آن اینکه: شاخص‌ترین و مردمی‌ترین چهره، رد صلاحیت می‌شود و از میان چهره‌های رد شده قبلی نیز افرادی که حس دلسوزی مردم را برای آنان برانگیخته بودند، تایید می‌شوند.

و اینگونه شخص مورد نظر ، راهی مجلس خواهد شد. لازم نیست اینگونه تصمیمات حتما از جانب مقامات ارشد حکومت و با تأیید آنها گرفته شود و افرادی در سطوح مختلف می‌توانند دست به چنین اقداماتی بزنند که این تصمیم فعلی برای انتخابات اورامانات نیز از این شکل بوده و حکومت بمعنای کلی آن مخالف هرگونه بازیهای شخصی و حزبی است.

نکته بسیار مهم و قابل توجه‌تری که در این دوره از انتخابات شاهد هستیم این است که مردم هر چهار شهرستان اورامانات، با دید وسیعتر و بدون در نظر گرفتن وابستگی های قومی و قبیله‌ای و محلی، قصد شرکت در انتخابات این دوره را داشته و دارند که این مهم فقط و فقط با حضور «دکتر لهونی» در انتخابات، میسر می‌شود بگونه‌ای که بیشتر طرفداران ایشان را در شهرهای ثلاث باباجانی، روانسر و جوانرود باید جستجو نمود و نه فقط در پاوه؛ امری که در دوره‌های پیشین انتخابات این منطقه امری تقریبا محال می‌نمود.

همچنین با توجه به تایید صلاحیت برخی رد شده‌گان مرحله قبلی، انتخاباتی پرشور و رقابتی را در منطقه اورامانات شاهد می‌بودیم اگر و اگر شاخص‌ترین و مردمی‌ترین چهره یعنی «دکتر آرش لهونی» رد صلاحیت نمی‌شد؛

 

لذا از تصمیم گیرندگان اصلی نظام و شوری محترم نگهبان این انتظار می‌رود که جهت حفظ منافع مردم و منافع نظام و ایستادن علیه منافع شخصی و حزبی برخی افراد، همچنین جهت حضور حماسی مردم در انتخابات منطقه اورامانات و جلوگیری از دلسرد شدن مردم، به اعتراض نه فقط «دکتر آرش لهونی» بلکه اعتراض قاطبه مردم اورامانات با دید حقیقت و از منظر واقعیت رسیدگی نموده و مهر مجدد تایید صلاحیت ایشان را بعنوان هدیه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، تقدیم مردم اورامانات نمایند چه آنکه پیش‌تر از این، صلاحیت ایشان هم از جانب مردم محرز بوده است هم از جانب نظام جمهوری اسلامی و سابقه عملکردی وی در پستهای حساس معاونت استانداری و فرمانداری و مدیرکلی هلال احمر نیز تاییدیه‌ای است بر این مدعا.

⁩ دکتر مسعود عبدالهی – جوانرود

نکته: اساسا انتشار دیدگاه، مشکلات و انتقادات و مطالب و مقالات مخاطبان و شهروندان به معنی تایید و یا رد آن توسط سلام پاوه نیست .