ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 07:27

افزایش جرایم نقدی شکار و صید

افزایش جرایم نقدی شکار و صید

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از افزایش جرائم نقدی شکار و صید خبر داد.   محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود؛در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست که در عصر روز سه شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۵ به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، افزایش میزان جرائم نقدی قابل […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از افزایش جرائم نقدی شکار و صید خبر داد.

 

محمد اخگرزاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه افزود؛در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست که در عصر روز سه شنبه ۱۳۹۸/۴/۲۵ به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل شد، افزایش میزان جرائم نقدی قابل پرداخت بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از شکار و صید غیر مجاز جانوران وحشی موضوع بند (چ) ماده ۳ قانون شکار و صید مطرح شده و به تصویب رسید.

 

وی افزود؛ بر اساس مصوبه جدید ضرر و زیان گونه هایی مانند قوچ و میش، کل و بز و آهو که هدف اصلی شکارچیان متخلف هستند و همچنین با هدف درآمدزایی (گوشت فروشی) شکار می شوند به میزان ۱۰۰‎٪ یعنی رقم دویست میلیون ریال (بیست میلیون تومان) و سایر گونه ها به میزان ۵۰‎٪ افزایش یافته است.

 

اخگرزاده گفت ؛لیست جداول مربوط به شکار و صید غیر مجاز گونه های جانوری اعم از پستانداران ، پرندگان ،خزندگان و … میزان جرائم را مشخص می کند.

 

وی افزود؛ در ذیل مصوبه شورای عالی محیط زیست موارد زیر به عنوان توضیحات قید شده است:

۱- بهای هر عدد نوزاد پستانداران وحشی که به هنگام شکار در رحم مادر باشد، معادل بهای پستاندار مربوطه تعیین می گردد.

۲- بهای هر عدد تخم پرندگان وحشی و خزندگان از جمله لاک پشت های دریایی، نصف بهای پرنده و خزنده مربوطه تعیین می گردد.

۳- خسارت تخریب لانه و آشیانه پرندگان وحشی یک سوم بهای پرندگان مربوطه تعیین می گردد.

۴- در صورتی که پرندگان شکاری بصورت غیرمجاز شکار و یا زنده گیری شوند و یا در اسارت و یا به هنگام قاچاق و خروج از مرز کشف شوند مشمول ضرر و زیان مربوطه می شوند.

 

جرائم مذکور در جدول پیوست پس از درج در روزنامه رسمی کشور و ابلاغ به ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور که به احتمال فراوان طی هفته آینده صورت خواهد گرفت، قابل اجرا و مطالبه از متخلفین در مراجع قضایی می باشد.