ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 03:39

ماموستا قادری :قرآن کریم آیین نامه زندگی اهل ایمان است /جلسات قرآن کریم، بازدارنده نسل جوان از فتنه های این عصر است

ماموستا قادری :قرآن کریم آیین نامه زندگی اهل ایمان است /جلسات قرآن کریم، بازدارنده نسل جوان از فتنه های این عصر است

به گزارش سلام پاوه : وَ مَنْ‌ أَعْرَضَ‌ عَنْ‌ ذِکْرِی‌ فَإِنَ‌ لَهُ‌ مَعِیشَهً ضَنْکاً و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ براستی هر کس از یاد خدا روی گرداند زندگی سخت و تنگی خواهد داشت!!!   در بحبوحه دنیای نا امن و متغیر امروز و در گیر […]

به گزارش سلام پاوه : وَ مَنْ‌ أَعْرَضَ‌ عَنْ‌ ذِکْرِی‌ فَإِنَ‌ لَهُ‌ مَعِیشَهً ضَنْکاً و هر کس از یاد من روی گردان شود، زندگی (سخت و) تنگی خواهد داشت؛ براستی هر کس از یاد خدا روی گرداند زندگی سخت و تنگی خواهد داشت!!!

 

در بحبوحه دنیای نا امن و متغیر امروز و در گیر و دار روزمرگی و تکرار ایام، احساس عدم شادی و شیوع هم و غم در میان انبوه مردمان، علی رغم بهره مندی از موهبت های بی شمار الهی در روزگار تکنولوژی، صنعت و اطلاعات و عجین شدن زندگی ساکنین کره خاکی با انواع بیماری ها و دردهای جسمی و روانی میتوان اذعان کرد که دوری از خدا و خلاء معنوی وجود مهربان مهر گستر در زندگانی مان گواهی بر تنگی و سختی زندگی خواهد بود.

 

وعده یی که از سوی خالق به مخلوق داده شده شاید که تذکری باشد برای اهل خرد!! معنای زیبا و قابل تامل ” قرآن ” * خواندنی * گویا هیچ مصحف و تذکره و نوشته یی پیدا نخواهد شد که لایق اتصاف به وصف خواندنی باشد آنهم برای همه اعصار و همه اقوامی جز قرآن!!!

 

۱۲ سال است در پاوه و در مسجد قبا سه شنبه شبهای قرآنی برگزار می شود . و در این جلسات قرآنی با رهبری امام جمعه پاوه ساعتی بدور از دغدغه های روزمره و استرس و اضطرابهای معمول انسان امروز فضایی آرامش بخش و روحانی شکل می گیرد. بی شک برکت و آرامش همراهی و شرکت در محفل های قرآنی در این روزها بهترین درمان دردهای عصر نا آرام امروز بشر است که خوشبختانه این محافل قرآنی در شهرستان پاوه به برکت وجود عالمان دلسوز و درد آشنا هنوز به سبک سنتی خود وجود دارد که یکی از آنها کلاس های هفتگی حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه است.

 

پس از وقفه ای چند ماهه کلاسهای هفتگی قرآن ماموستا قادری شب گذشته با تفسیر آیات ۵۵ تا ۶۶ سورۀ زمر و حضور علاقمندان به کلام وحی از سر گرفته شد.

 

ماموستا قادری: جلسات قرآن کریم، نسل جوان را از فتنه های این عصر مصون می دارد

 

حاج ماموستا قادری در افتتاحییه دوره جدید کلاسهای هفتگی مسجد قباء پاوه، وجود چنین جلسات و کلاسهایی را در این عصر مهم دانست و گفت: در این عصر پر از آشوب و فتنه این نوع جلسات می‌تواند قرآن کریم را به نسل جدید معرفی و نسل جوان را از فتنه های عصر خود مصون بدارد.

ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه این کلاس ضمن تبریک شروع دوبارۀ کلاس‌ها و عرض خوش‌آمد گویی به مهمانان کتاب خدا گفت: جلسه ما جلسه قرآن و حاضرین هم اهل قرآن‌اند و آیین نامه ما برنامه و تعالیم قرآن کریم و آیات روح‌بخش کتاب آسمانی است.

وی افزود: ما معتقدیم قرآن کریم آیین نامه زندگی اهل ایمان و در واقع قانون مدنی و جزایی و احوال شخصی است.

ماموستا قادری با بیان اینکه باید قرآن کریم را با تدبر بخوانیم و پیام‌ها و راهنمایی‌های آن را دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم اهل ایمان را به حفظ عزت، کرامت و وحدت دعوت و به اهل ایمان اجازه نمی‌دهد با غفلت و ذلت و اختلاف و تحت سلطۀ دیگران زندگی کنند.

وی قرآن را کتاب عزت، عبادت، تعاون و همکاری برای همه عصور دانست و گفت: هرزمانی اهل ایمان در کنار قرآن بوده‌اند عزیز و مستقل و آبرومند زیسته‌اند. به قول اقبال لاهوری:

پرچم دین مبین بردیم تا دیوار چین … چون‌که عزم آهنین و استواری داشتیم
امپراتوران عالم مرتعش از بیم ما …چون رشادت‌های بی‌حدی داشتیم
امام‌جمعه پاوه افزودند: قرآن و آیات آن عوض نشده‌اند بلکه این مسلمانان هستند که عوض شده‌اند:
فقیران تا به مسجد صف کشیدند … گریبان شهنشاهان دریدند
چو آن آتش درون سینه افسرد … مسلمانان به درگاهان خزیدند

امام جمعه پاوه نیاز امروز مسلمانان را بازگشت به قرآن دانست و گفت: امروز مسلمانان نیاز مبرم به بازگشت به قرآن کریم دارند تا از فتنه‌های روزگار مصون بمانند؛ حضرت علی (رض) می‌فرماید: از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) شنیدم که فرمودند: «سَتَکُونُ فِتْنَهٌ. قُلْتُ: فَمَا اَلْمَخْرَجُ مِنْهَا یَا رَسُولَ اَللَّهِ. قَالَ: کِتَابُ اَللَّهِ» در آینده فتنه‌هایی در جامعۀ مسلمانان ظاهر خواهد شد؛ عرض کردم راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ فرمودند: تمسک به کتاب خدا (قــرآن کریم) است که هرکسی صادقانه آن را همراهی کند، از فتنه‌های زمانه مصون خواهد ماند.

ماموستا قادری گفت: سلف صالح، داعیان مخلص و ما نیز معتقدیم ما مسلمانان امروز در عصر فتنه هستیم و بهترین راه و درمان رهایی از فتنه ها، قرآن کریم است.

وی در پایان وجود چنین جلساتی را در این عصر مهم دانست و گفت: در این عصر پر از آشوب و فتنه این نوع جلسات می‌تواند قرآن کریم را به نسل جدید معرفی و نسل جوان را از فتنه های عصر خود مصون بدارد.