ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:54

حذف قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در شهر پاوه

حذف قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در شهر پاوه

به گزارش سلام پاوه:رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه از نرم افزار هوشمند موبایلی پلیس،جهت جایگزینی قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در سطح شهر پاوه خبر داد.   سرگرد نورالدین عبذی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: از فردا نرم افزار موبایلی پلیس جایگزین قبض های کاغذی گردیده و فعالیت مربوطه به صورت مکانیزه […]

به گزارش سلام پاوه:رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه از نرم افزار هوشمند موبایلی پلیس،جهت جایگزینی قبض های کاغذی جریمه راهنمایی و رانندگی در سطح شهر پاوه خبر داد.

 

سرگرد نورالدین عبذی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: از فردا نرم افزار موبایلی پلیس جایگزین قبض های کاغذی گردیده و فعالیت مربوطه به صورت مکانیزه بدون دخالت انسان انجام می گیرد.

وی افزود: در این روش پلیس شماره راننده ی متخلف را در نرم افزار وارد می کند و با وارد نمودن شماره پلاک خودرو اطلاعات متعدد در اختیار پلیس می دهد که می تواند در ادامه مفید فایده واقع شود.

سرگرد عبدی افزود: از مزایای این سیستم نرم افزاری این است همزمان می تواند خلافی گذشته را نشان دهد ، برای مثال ماشینی که جریمه می شود قبلاً ۵۵۰ هزاز تومان خلافی داشته است که می توان با این نرم افزار میزان تخلف پلاک مورد نظر را استخراج نمود.

رئیس پلیس راهور به تشریح نحوه اطلاع رسانی پرداخت و افزود: همه رانندگان باید سعی کنند پلاک خودرو حتماً بنام خود شخص مالک خودرو باشد در غیر اینصورت خلافی بنام صاحب پلاک خودرو ارسال می گردد و مالک خودرو از جریمه ی احتمالی اطلاعی نخواهد داشت.

وی افزود: برای هر راننده متخلف از طریق سیستم تاریخ ، نوع و یا علت جریمه و نیز مبلغ ریالی آن بانضمام  شناسه قبض و شناسه پرداخت پیامک می شود و صاحب ماشین همانند سایر قبوض از طریق گوشی همراه و یا خودپردازها می تواند پرداخت نماید.

سرگرد عبدی افزود: دراین سیستم پلیس می تواند تشخیص دهد این خودرو تحت تعقیب و یا مسروقی است و این ظرفیت به نوبه ی خود کمک می نماید تا سرعت عمل پلیس در اعمال قانون بیش از پیش فزونی یابد.

رئیس پلیس راهور شهرستان پاوه در ادامه افزود: جریمه نمودن افراد متخلف چندان نمی تواند برای پلیس خوشآیند تلقی گردد، آنچه منجربه رضایتمندی پلیس می گردد، بدون تردید رعایت قوانین و مقرراتی است که در ادامه به فرهنگ عامه ی مردم مبدل گردد ، فرهنگی که علاوه بر تسهیل شرایط تردد، سلامت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

 وی افزود: شیوه ثبت شماره پلاک رانندگان متخلف سرعت عمل پلیس را در مواجه با تخلف بیش از پیش می نماید و رانندگان در کسری از دقیقه به رفتار رانندگی خویش واقف می گردد که امیدواریم منجر به کاهش تخلفات احتمالی رانندگان گردد.

گفتنی است آنچه در این شیوه مهم است حتماً باید همه مالکین در هنگام خرید و فروش ماشین همزمان باید پلاک خودرو باید بنام مالک خودرو باشد تا در آینده مشکلی متوجه راننده خودرو نگردد.