ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 14:50

دکتر ولدبیگی:سی تی اسکن یک نیاز ضروری مردم در بیمارستان جدید پاوه است/کریمی: پایش فشارخون بیش از ۳۳ هزار نفر در پاوه

دکتر ولدبیگی:سی تی اسکن یک نیاز ضروری مردم در بیمارستان جدید پاوه است/کریمی: پایش فشارخون بیش از ۳۳ هزار نفر در پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در جمع اصحاب رسانه از مشارکت ۹۹ درصدی جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشارخون بالا خبر داد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه ، رئیس مرکز بهداشت پاوه و مدیر روابط عمومی […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در جمع اصحاب رسانه از مشارکت ۹۹ درصدی جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشارخون بالا خبر داد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : صبح امروز با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه ، رئیس مرکز بهداشت پاوه و مدیر روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان نشستی با موضوع گزارش پایانی طرح کنترل فشار خون بالا در شهرستان با اصحاب رسانه برگزار شد.

 

در این نشست دکتر جهانبخش ولدبیگی با قدردانی از شهروندان فهیم شهرستان پاوه ، حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه ، فرماندار و اعضای شورای اداری شهرستان وکارکنان و بهورزان و مجموعه بهداشت و درمان و اصحاب رسانه شهرستان در زمینه اجرای طرح کنترل فشارخون بالا در پاوه گفت : با توجه به اینکه این مرکز به سامانه سیب متصل نمی باشد از مجموع جامعه هدف شهرستان در طرح کنترل فشار خون بالا که ۳۴ هزار نفر می باشد بیش از ۹۹ درصد در این طرح مشارکت داشته اند و فشارخون آنها کنترل شده است.

وی به نقش فعالان فضای مجازی و اصحاب رسانه شهرستان پاوه در محقق شدن این موضوع اشاره داشت و گفت : این فعالیت ارزشمند مرهون زحمات پرسنل شبکه بهداشت  و همراهی رسانه های شهرستان در طول مدت اجرای طرح بود که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این خصوص تشکر خود را برای انجام موفقیت آمیز طرح اعلام کردند.

ولدبیگی گفت: پاوه با وجود متصل نبودن به سامانه سیب توانست در مدت کوتاهی نسبت به دیگر شهرستان ها، اجرای طرح را با موفقیت به اتمام برساند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پاوه با بیان اینکه آنالیز آماری این طرح نیز توسط وزارت بهداشت اعلام خواهد شد گفت: فشار خون بالا باعث یک سری مشکلات برای فرد بیمار می شود که اگر در زمان مناسب نسبت به شناسایی و درمان آن جهت جلوگیری اقدام نشود سبب بروز بیماریهای جبران ناپذیری خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح و بهره برداری از بیمارستان جدید پاوه در هفته جاری تصریح داشت: برای افتتاح بیمارستان با هماهنگی های استاندار، به احتمال زیاد شخص وزیر در پاوه حضور خواهد یافت، و در غیر این صورت یکی از معاونین وی برای افتتاح بیمارستان به شهرستان خواهد آمد.

وی به درنظر گرفتن سی تی اسکن برای بیمارستان جدید پاوه اشاره کرد و افزود: وجود سی تی اسکن برای این بیمارستان از موضوعات مهم و ضروری است که قول مساعد در این زمینه داده شده است . اما تامین اعتبار آن هنوز از طرف هیئت امنا وزارت تایید نشده است که با حضور وزیر ، این مهم امکان پذیر خواهد بود.

ولدبیگی گفت: با داشتن سی تی اسکن قطعا متخصصین مغز و اعصاب، ارتوپد، ارولوژی ، نورولوژی ،کلیه ، گوش و حلق و بینی  و چشم برای بیمارستان جدید در نظر گرفته می شود که این مهم امیدواریم با دستور وزیر محقق شود .

وی در پایان با بیان اینکه ان شاالله بتوانیم با افتتاح بیمارستان خدمات ارزنده ای را به مردم داشته باشیم خاطر نشان کرد: در کنار آن هم نیاز به کمک رسانه جهت پوشش اخبار و  انتقال مطالبات مردم را داریم و از نقدهای منطقی هم استقبال خواهیم کرد.

در ادامه رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه نیز در سخنانی به تشریح چگونگی اجرای طرح در شهرستان پرداخت و گفت: این طرح در شهرستان پاوه بدلیل متصل نبودن شبکه به سامانه سیب نسبت به دیگر شهرستان های استان با تاخیر شروع شد و خوشبختانه در مدت کوتاهی توانست جامعه هدف خود را به طور موفقیت آمیز پوشش دهد.

حشمت کریمی با بیان اینکه آغاز این طرح در شهرستان پاوه عملا از ۱۹ خرداد شروع شد افزود: برخلاف دیگر شهرستانها ما بدلیل متصل نبودن به سامانه سیب و مشکلاتی دیگر در مرحله دوم اجرای طرح عملیات کنترل فشار خون بالا را انجام دادیم. که خوشبختانه با موفقیت در ۱۵ تیر ماه این طرح به پایان رسید.

وی گفت: برای اجرای این طرح ایستگاههای مختلفی را علاوه بر آنکه در روستاها برپا کردیم، در مکانهای عمومی همچون تفرجگاه دالانی ، مکانهای عمومی همچون مساجد و یا حتی بلوار شهر پاوه برپا کردیم.

کریمی ادامه داد و گفت:در کنار اطلاع رسانی هایی که با زحمات اصحاب رسانه در شهرستان انجام شد، ما جلسات مختلف درون بخشی سازمان، برون بخشی، آموزشی پرسنل ستادی، آموزشی پرسنل رده میانی و مراقبین سلامت، آموزش بهورزان و تیم های سیار، آموزش به سفیران سلامت خانوار، آموزش به سفیران سلامت دانشجو، آموزش به رابطین محلات،آموزش به دانش آموزان و معلمان، آموزش به کارکنان ادارات،آموزش به مادران باردار و آموزش به بیماران کلیوی و همچنین توزیع ۴ هزار بروشور و ۴۵ بنر  اطلاع رسانی را انجام داده ایم.

وی با تشریح طبقه بندی فشار خون و با بیان اینکه در کل کشور نزدیک به ۲۹ میلیون نفر فشار خون آنها از کل جامعه هدف با ۴۳ میلیون نفر، اندازه گیری شده است اضافه کرد: در استان کرمانشاه نیز با اندازه گیری بیش از ۹۷۹ هزار نفر، ۹۹ درصد از جامعه هدف اندازه گیری شده است.

حشمت کریمی بیان اینکه فشار خون ۳۳۷۰۱ نفر از جامعه هدف ۳۴ هزار نفری پاوه اندازه گیری شده است افزود: بیش از ۹۹/۵ درصد از جامعه هدف ما در طرح کنترل فشار خون بالا مشارکت داشته است.

وی با ارائه آمار و نمودارهایی به صورت کامل به نتایج طرح کنترل فشار خون بالا پرداخت و گفت : براساس آمار ۸۰ درصد نرمال، ۷ درصد مشکوک، ۱۲ درصد شناخته شده، ۷ درصد ارجاع غیر فوری به تعداد ۸۱۶ نفر ، به این منظور که فشار آنها در بین ۱۶ الی ۱۸ بوده است و نهایتا یک درصد از آنها به تعداد ۶۱ نفر بلافاصله نیاز فوری به بستری داشته اند. در این طرح شناسایی شده اند.

گزارش : فرهاد صالحی ، یاور اسکات 

 

یک پاسخ برای “دکتر ولدبیگی:سی تی اسکن یک نیاز ضروری مردم در بیمارستان جدید پاوه است/کریمی: پایش فشارخون بیش از ۳۳ هزار نفر در پاوه

  • ناشناس در تاریخ تیر 19, 1398 گفت:

    سامانه سیب همان (سامان یکپارچه بهداشت) است که کلیه اطلاعات پزشکی بیمار از واکسن نوزاد گرفته تا مراقبت از یک سالمند در آن ثبت می شود تا به پزشک کمک کند بیماری را با توجه به سوابق بهتر تشخیص دهد سامانه خوبی است که متاسفانه شهرستان از آن محروم است که لازم آقای مسئول شبکه از کسانی که در ابتدای کلامش از آنها تشکر کرد برای گرفتن فشار خون اهالی محترم شهرستان که این سامانه را هم به شبکه متصل نمایند تا انشالله در بیمارستان جدید همراه با اسکن ملت نفس راحتی بکشند