ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 10:13

اندازه گیری فشار خون ۲۴ هزار نفر در پاوه

اندازه گیری فشار خون ۲۴ هزار نفر در پاوه

به گزارش سلام پاوه:رییس مرکز بهداشت شهرستان پاوه از مشارکت بیش از ۲۴ هزار نفردر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان پاوه خبر داد.   حشمت کریمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه نتایج طرح ملی بیسج کنترل فشارخون بالا تا پایان هفته دوم در شهرستان پاوه اعلام کرد.   وی با […]

به گزارش سلام پاوه:رییس مرکز بهداشت شهرستان پاوه از مشارکت بیش از ۲۴ هزار نفردر طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان پاوه خبر داد.

 

حشمت کریمی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه نتایج طرح ملی بیسج کنترل فشارخون بالا تا پایان هفته دوم در شهرستان پاوه اعلام کرد.

 

وی با بیان اینکه از جمعیت هدف ۳۳ هزاز نفری شهرستان پاوه تاکنون بیش از ۲۴ هزار نفر افراد بالای سی سال در طرح شرکت و فشار خون آنها اندازگیری شده است گفت؛ افراد بیمار با هماهنگی های که با پزشکان مراکز تابعه انجام شده است جهت درمان و کنترل ماهانه فشارخون به مراکز خدمات جامع سلامت ارجاع و تحت نظر پزشک درمان و مراقبت خواهند شد.

 

کریمی همچنین گفت؛ بیش از ۹۷هزار نفر هرساله در کشور بر اثر بیماری های مرتبط با فشارخون خون فوت می شوند که این رقم بیش از ۵ برابر مرگ های ناشی از تصادفات رانندگی است و این امر اهمیت اندازه گیری و کنترل فشارخون را دوچندان می کند.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه ضمن تشکر از همشهریانی که در این طرح شرکت نموده اند از آنها خواست سایر عزیزانی را که تاکنون در این طرح شرکت نکرده اند. تشویق به مشارکت در طرح نمایند.

 

کریمی افزود؛ برای شرکت در این طرح از همشهریان عزیز خواست در فرصت باقی مانده با مراجعه به مراکز و پایگاههای سطح شهر نسبت به اندازگیری فشار خون خود اقدام نمایند.