ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 06:06

رهایی معلم روانسری از زندان پس از ۲ سال حبس بدون مرخصی/ درد دلهای این فرهنگی در گفتگو با سلام پاوه

رهایی معلم روانسری از زندان پس از ۲ سال حبس بدون مرخصی/ درد دلهای این فرهنگی در گفتگو با سلام پاوه

به گزارش سلام پاوه: به همت دلسوزان انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات یک زندانی فرهنگی با سابقه ۲۹ سال خدمت پس از قریب به دو سال به لطف خدا و حمایت انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات به آغوش گرم خانواده اش بازگشت.   ۲ سال تحمل حبس بخاطر […]

به گزارش سلام پاوه: به همت دلسوزان انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات یک زندانی فرهنگی با سابقه ۲۹ سال خدمت پس از قریب به دو سال به لطف خدا و حمایت انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات به آغوش گرم خانواده اش بازگشت.

 

۲ سال تحمل حبس بخاطر مشکلات مالی و ضمانت بانکی

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: معلم شریفی از شهرستان روانسر که بدلیل اعتماد و ضمانت از چند نفر راهی زندان شده بود پس از ۲ سال تحمل زندان به جور گناه دیگران و اعتماد خود با تلاش و کمک خیرین و با همت بلند انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد پاوه و اورامانات از زندان رها شد و به کانون گرم خانواده بازگشت.

 

عبدالرحیم مولودی فرهنگی اهل قشلاق از توابع شهرستان روانسر می باشد و دارای ۲۹ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش است که بنا به دلائل مسائل مالی و ضمانت چند نفر و ساده لوحی خود گرفتار شد و علیرغم عدم حمایت از سوی دستگاه متولی خود و هیچ نوع ضمانتی روانه زندان شد.

 

 

وی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت:بنده در تاریخ ۷ شهریور ماه ۱۳۹۶ بازداشت و به زندان پاوه منتقل شدم.خانواده من ۵ نفرعضو دارد که با توجه به اینکه فرزندانم دم بخت بودند و بنده هم به جز شغل معلمی درآمدی دیگری نداشتم از ساده لوجی خود ضمانت چند نفر را در بازار کردم که متاسفانه آنها زیر بار نرفتند و بنا به دلایل قانونی مجبور شدم روانه زندان شوم.

 

تقدیر از حمایتهای انجمن زندانیان پاوه و اورامانات

 

مولودی افزود :در این مدت که همسر و فرزندانم به ملاقات من آمدند  فهمیدم که خانم بنده با وجود مشکلات جسمی که داشت برخلاف میل باطنی اقدام به پخت نان می کرد و از این راه خرج زندگی فرزندانمان را تامین می کرد که لازم می دانم از زحماتش قدردانی کنم.

 

 

این فرهنگی شریف ادامه داد و گفت : خوشبختانه با پیگیری و رایزنی که از سایر زندانیان شنیدم که انجمن حمایت از زندانیان در پاوه وجود دارد که هدفش کمک به زندانیان جرائم غیر عمد می باشد که بلافاصله پس از شناخت حضوری و مراجعه مکرر مهندس جلیل علیزاده  مدیرعامل انجمن در بند عمومی این بزرگوار قول همکاری از طرف انجمن به بنده دادند.

 

مولودی افزود : مهندس علیزاده با گشاده رویی اعلام کردند درخواستی به انجمن بدهند که ضمن تقدیر از مدیر عامل و رئیس زندان و حاج بهمن عزیزی ، جناب دادستان آقای الماسی که تلاش بسیار برای کمک به بنده و آزاد شدن من کردند که فردای آن روز با خدای خودم تعهد کردم چنانچه از زندان مرخص شدم حتما عضو انجمن حمایت زندانیان خواهم شد و سالانه مبلغی را به این انجمن اهداء نمایم.

 

 

عبدالرحیم مولودی به تمجید از فعالیتهای مثبت انجمن زندان پرداخت و گفت : انجمن در مدت دو سالی که در زندان بودم با تشکیل پرونده بارها بسته های حمایتی به صورت نقدی و غیر نقدی به خانواده ام اهدا کردنده اند و حتی خبر پیدا کردم مبلغی را به صورت عیدانه به خانواده ام پرداختند که ضمن دعای خیر برای این افراد خیر جا دارد تشکر و سپاس وافری از مدیر عامل و اعضای انجمن زندان و مسئولان زندان پاوه و همچنین دادستان محترم شهرستان پاوه داشته باشم.

 

 

انتقاد از آموزش و پرورش روانسر و جامعه فرهنگی

 

این زندانی مالی رها شده از بند زندان با انتقاد از جامعه فرهنگیان روانسر گفت : پس از اطلاع از این موضوع خدا را شکر کردم و از یک جنبه خوشحال شدم با توجه به اینکه معلم هستم افرادی پیدا شده اند که خود زمانی دانش آموز بوده و معلمانی آنها تربیت نموده اند که الان خود به معلمین و هر قشر دیگری که در زندان گرفتار باشد، کمک میکنند که از این بابت خدا را سپاسگزارم و از جنبه دیگری هم باعث تاثر و تاسف شدم  که بنده پس از ۲۹ سال خدمت در اموزش و پرورش این نهاد در هر چهار شهرستان خاصتا در روانسر حتی یک بار هم پیگیر مشکلات من نشد که چرا یک نفر فرهنگی نیامد و از من حمایت نکرد در حالی که اگر دو نفر همکار بنده را ضمانت میکردند دچار این همه مشکلات نمی شدم.

 

 

عبدالرحیم مولودی اظهار داشت : بنده بدون ریا اعلام میکنم و از مردم اورامانات درخواست میکنم پشتیبانی خود را از اعضای انجمن حمایت از زندانیان داشته باشند چرا که خود علنا شاهد بودم که این انجمن به همه زندانیان اورامانات کمک کرده اند که جای تقدیر دارد.

 

 

این شهروند گفت : بنده با توجه به اینکه ۱۲۵ میلیون تومان ضمانت برخی افراد را کرده بودم که با کمک انجمن و زندان پاوه این مبلغ تقسط شد و مبلغ ۲۷ میلیون تومان توسط انجمن پرداخت شد و بقیه هم پس از آزادی از زندان و بر اساس مبالغ مشخص ماهانه از حقوقم برداشت خواهد شد.

 

۲ سال زندان بدون یک روز مرخصی 

 

مولودی به مشقتهایش در زندان اشاره کرد و گفت : بنده نزدیک به دو سال در زندان پاوه بودم که بدون یک روز مرخصی و بدون اینکه یک نفر ضمانت بنده را انجام دهد در زندان پاوه بودم که آزادی خودم را اول مدیون خدا و دوم خیرین و انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات میدانم.

 

 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد پاوه و اورامانات به سلام پاوه گفت:اقای مولودی معلم شریفی است که  ۲۹ سال سابقه خدمت دارد که پس از سالها تلاش در عرصه فرهنگ و آموزش متاسفانه به دلیل مسائل مالی ناخواسته  دچار مشکل شد و دو سال پیش روانه زندان شد.

 

 

مهندس جلیل علیزاده اعلام کرد : با توجه به وظیفه خود در انجمن زندان با همکاری اداره زندان پاوه با مشکلات برخی از زندانیان مستقیما و در بند عمومی ارتباط دارم و پس از بررسی مشکلات در انجمن موضوع را مطرح نموده و در حد توان به زندانی و خانواده های آنان کمک خواهیم نمود.

 

مدیرعامل انجمن زندان گفت : جا دارد از دکتر نورالدین یوسفی از خیرین بزرگوار که در جشن نسیم مهر امسال در پاوه وعده جمع آوری کمک برای آزادی این فرهنگی را داده بودند قدر دانی کنم که وی با جمع آوری مبلغ ۲۲ میلیون تومان در آزاد سازی این فرهنگی بزرگوار نقش بسزایی داشت.

 

وی ضمن ابراز خوشحالی از آزاد شدن این معلم بزرگوار از مردم شریف اورامانات درخواست نمود که انجمن را همچنان حمایت نموده که بتوانیم برخی افراد را که ناخواسته و بدلیل جرائم غیر عمد دچار مشکلات می شوند را کمک و آزاد نماییم.