ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 17:20

اندازه‌گیری فشار خون ۷ هزار نفر در پاوه

اندازه‌گیری فشار خون ۷ هزار نفر در پاوه

به گزارش سلام پاوه : رئیس مرکز بهداشت پاوه از پیوستن بیش از ۷ هزار نفر از واجدان شرایط به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان پاوه خبر داد.   حشمت کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس مرکز بهداشت پاوه از پیوستن بیش از ۷ هزار نفر از واجدان شرایط به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا در شهرستان پاوه خبر داد.

 

حشمت کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار سلام پاوه، اظهار داشت: مرحله دوم طرح بسیج ملی کنترل فشار خون همزمان با سراسر کشور در شهرستان پاوه از ۱۸ خردادماه آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه یادآور شد: مرحله نخست این طرح از ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال تا ۱۷ خرداد‌ماه با هدف اطلاع‌رسانی و کنترل فشار خون در این شهرستان اجرا و مرحله دوم از روز شنبه این هفته آغاز شده است.

 

وی جامعه هدف این طرح را افراد بالای ۳۰ سال، تمامی مادران باردار و بیماران کلیوی معرفی کرد و افزود: ۴۳ درصد افرادی که دارای فشار خون بالا در کشور هستند از بیماری خود بی‌خبر هستند و متاسفانه موقعی از بیماری خود آگاه می‌شوند که این بیماری صدمات جبران‌ناپذیری را به افراد و خانواده وی و جامعه وارد می‌کند و سبب سکته‌های قلبی و مغزی و نارسایی کلیه و ده‌ها عارضه دیگر می‌شود.

 

کریمی تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در سال ۹۵ حدود ۱۰ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان دارای فشار خون بالا هستند، اما به نظر می‌رسد این رقم بیش از ۲۰ درصد باشد که انتظار می‌رود با اجرای این طرح شناسایی و تحت درمان قرار گیرند.

 

رئیس مرکز بهداشت پاوه همچنین عامل بسیاری از بیماری‌های پرخطر و مرگ و میر را فشار خون بالا دانست و افزود: مصرف فراوان نمک، فستفودها، سیگار، الکل و استرس از عوامل مهم بروز فشار خون در افراد است.

 

وی با بیان اینکه در سه روز اول اجرای بسیج ملی در شهرستان پاوه فشار خون  بیش از ۷ هزار نفر از اقشار مختلف مردم اندازه‌گیری شده است، از مردم و جامعه هدف طرح خواست با مراجعه به مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در اجرای مرحله دوم طرح بسیج ملی غربالگری فشار خون همکاری و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند.

 

کریمی افزود: پایگاه‌های بهداشتی، مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، بیمارستان‌ها، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سیار آماده اندازه‌گیری فشار خون افراد هستند.