ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 11:32

مسکن مهر پاوه به نام مردم به کام هیچ‌کس/افتتاح پس از ۱۰ سال!

مسکن مهر پاوه به نام مردم به کام هیچ‌کس/افتتاح پس از ۱۰ سال!

به گزارش سلام پاوه:عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر ۱۲۵ و ۱۰۲۴ واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور ۸۹ شروع شد که پروژه ۱۲۵ واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال ۱۳۹۳ افتتاح شد.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه: پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح‌های تاریخ ایران […]

به گزارش سلام پاوه:عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر ۱۲۵ و ۱۰۲۴ واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور ۸۹ شروع شد که پروژه ۱۲۵ واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال ۱۳۹۳ افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: پروژه عظیم و ماندگار مسکن مهر یکی از مهم ترین طرح‌های تاریخ ایران به خصوص در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که توانست معضل بزرگ خانه دار شدن اقشار کم در آمد را تا حدود فراوانی حل کند. این طرح که در دولت‌های نهم و دهم آغاز و به نام آن ثبت شد، متاسفانه در شهرستان پاوه با بی توجهی‌های بسیار، در زمان مناسب تحویل داده نشد.

عملیات اجرایی دو پروژه مسکن مهر ۱۲۵ و ۱۰۲۴ واحدی در شهرستان پاوه، در شهریور ۸۹ شروع شد که پروژه ۱۲۵ واحدی این شهرستان واقع در زمین شهری در زمستان سال ۱۳۹۳ افتتاح شد.

 

 

اما پروژه ۱۰۲۴ واحدی مسکن مهر در پاوه از سال ۱۳۸۹ تاکنون به بهره برداری نرسیده است؛ رها شدن طرح ساخت ۱۰۲۴ واحدی تپه کوله این شهرستان و  دست به دست شدن آن از پیمانکاری به پیمانکار دیگر باعث شد که عمر این پروژه نزدیک به یک دهه به طول بیانجامد.متاسفانه طولانی شدن مدت تحویل پروژه‌ها در شهرستان پاوه بدل به امری عادی شده چرا که مردم این دیار مرزدار و انقلابی پیش از این شاهد پروژه‌های با عمر ۱۴ سال تا بهره برداری بوده‌اند.

 

پروژه ۱۰۲۴ واحدی تپه کوله پاوه، شامل ۳۲ بلوک است که ۲۳ بلوک از آن تحویل متقاضیان خواهد شد و ۹ بلوک باقی مانده از این پروژه جدا و هزینه‌های آن را که دولت متقبل نموده صرف ساخت درمانگاه‌ها و یا فروشگاه‌های این مکان خواهد شد. از تاریخ اول آذر ماه ۱۳۹۳ تا تاریخ ۷ بهمن ماه ۱۳۹۴ تصمیماتی همچون تقلیل این واحدها از ۱۰۲۴ واحد به ۶۲۰ واحد با توجه به تعداد متقاضیان۶۲۰ نفر و همچنین جدا کردن واحدهای باقی مانده از پروژه برای کاهش فشار بر مردم، اتخاذ شد.

 

ناکارامدی پیمانکار در تکمیل پروژه / تحویل پروژه از بنیاد مسکن به راه و شهرسازی 

رئیس اداره بنیاد مسکن شهرستان پاوه در گفتگویی در خصوص این پروژه اظهار داشت: عملا استارت این پروژه‌ها در شهرستان پاوه در سال۱۳۸۹ زده  و شرکت چیلکو نیز به عنوان پیمانکار در این پروژه ها تعیین شد.

 

آرش رضایی با بیان اینکه این پروژه از لحاظ کیفی همراه با مشکلاتی بود، افزود: پیمانکار این پروژه در روند ساخت آن در پاوه عملکرد مطلوبی نداشت و عملیات ساخت آن با کندی همراه بود.

 

وی گفت: پس از مدتی که پیمانکار این پروژه، اقدام به خارج کردن مصالح ساختمان ۱۰۲۴ واحدی تپه کوله می کرد، ما مانع این کار شده و عملا پیمانکار پروژه ناتوانی خود را در ادامه ساخت آن به اداره بنیاد مسکن اعلام کرد.

 

وی ادامه داد: در تاریخ ۱ آذر ماه سال ۱۳۹۱ این پروژه با حضور آقای مهرآبادی معاون وزیر و سهرابی سرپرست اداره کل راه استان کرمانشاه تحویل اداره راه و شهرسازی شد.

 

رضایی تصریح کرد: از آن تاریخ به بعد مسئولیت روند ساخت این پروژه زیر نظر اداره راه و شهرسازی ادامه یافت.

تحویل پروژه به تعاونی‌های مسکن در پاوه 

 

ابراهیم شهریاری رئیس وقت راه و شهرسازی پاوه هم در این خصوص گفته بود: با توجه به تورم ناگهانی در این چند سال اخیر، پیمانکار این پروژه نیز حاضر به تکمیل آن نشد که با پیگیری‌های به عمل آمده مجددا فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

وی ادامه داد: از تاریخ خردادماه سال۱۳۹۵ ادامه روند ساخت این پروژه به خود تعاونی‌های شهرستان پاوه واگذار شده است.

 

تسریع در روند ساخت پروژه با مدیریت جدید

 

خوشبختانه با تحویل پروژه به تعاونی های شهرستان پاوه و مدیریت جدید آن علی رغم تورم در بازار روند روبه رشد این پروژه سرعت بیشتری گرفت.

 

مدیر پروژه مسکن مهر تپه کوله پاوه در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به تشریح آخرین  وضعیت این پروژه گفت : با تلاش و پیگیری‌های تعاونی‌های مسکن مهر پاوه پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر تپه کوله که حدود ۷سال بصورت نیمه تمام مانده بود به مراحل پایانی خود رسیده است.

 

گفته می‌شود که سوم خرداد ماه، پروژه مسکن مهر شهرستان پاوه به صورت کامل افتتاح می‌شود

 

دکتر محمد نادری افزود: اسکلت پروژه تمام صنعتی (قالب بتنی) و در نوع خود یکی از محکمترین سازه‌هاست که در زلزله های سنوات گذشته حتی معماری آن (تیغه ها ونازک کاری و…) هیچگونه آسیبی ندیده است به یاری خداوند در خرداد ماه به بهره برداری می رسد.

 

وی با اشاره به توپوگرافی سخت و خشن شهرستان پاوه گفت : اکنون عملیات محوطه سازی با توجه به توپوگرافی منطقه و حجم زیاد آن که حدود ۷ هکتار است با چندین اکیپ در جبهه‌های مختلف عملیاتی ( راه دسترسی، جدول بندی، دیوار چینی، خاک برداری، تسطیح محوطه و…) با نظارت بر عملیات های مختلف اجرایی توسط مهندس ین ناظر پروژه و دستگاهای نظارتی با بهترین کیفیت اجرا و مصالح در حال انجام است.

 

نادری با انتقاد از نامهربانی‌های صورت گرفته در خصوص اجرای این پروژه گفت: متاسفانه این پروژه گاهی مورد بی مهری افرادی که به دنبال منافع شخصی هستند قرار می گیرد و مورد هجمه‌های غیر منصفانه و خلاف واقع قرار می گیرد؛ در حالی که این پروژه یکی از پروژه‌های زیبا و با کیفیت استان و شاید کشور است که در نقشه های اجرایی آن تمامی خدمات رفاهی یک شهر اعم از مدرسه، مسجد، درمانگاه، مرکز انتظامی، فضای سبز و مرا‌کز مختلف خدماتی و رفاهی لحاظ گردیده است.

 

مدیر پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر تپه کوله پاوه با بیان اینکه ما یک پروژه با بسیاری از مشکلات و تورم و… را تحویل گرفتیم فردی انتقادی به آن نداشت اما امروز که این پروژه عظیم با تمام کم لطفی‌های صورت گرفته به سرانجام رسیده است عده ای دست به تخریب و جوسازی زده‌اند که خوشبختانه این تخریب‌ها بی نتیجه ماند و شهروندان از این پروژه زیبا بزودی بهره مند می شوند.

 

استاندار کرمانشاه نیز روز گذشته در بازدید از مسکن مهر ۶۲۰ واحدی تپه کوله پاوه از تحویل و به بهره برداری رسیدن این پروژه در سوم خرداد ماه خبر داد.

 

حال با فراز و نشیب بسیار مردم شهرستان پاوه منتظر می مانند تا در خرداد ماه شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن این پروژه عظیم باشند تا مسکن بی مهر پاوه با محبت مسئولان سرانجام مهربانانه پذیرای همشهریان بدون خانه شود.

گزارش:فرهاد صالحی

 

 

2 پاسخ برای “مسکن مهر پاوه به نام مردم به کام هیچ‌کس/افتتاح پس از ۱۰ سال!

  • معمار در تاریخ اردیبهشت 4, 1398 گفت:

    پیمانکار مسکن مهر تپه کوله پاوه یک شرکت نامدار ترک بود که در بسیاری از کشورهای جهان سابقه ساخت و ساز دارد و حتی در ایران هم ساختمانهای زیبا و مستحکمی ساخته است پس شهروندان عزیز پاوه خوش شانس بوده اند که چنین شرکتی(چیلکو)مسکن مهر انها را ساخته .قطعا در اینده قیمت این واحدها بیشتر شده و بارزشتر میشوند بخصوص اینکه در زیباترین نقطه شهر از نظر فضا و طبیعت و افتابگیر و هواگیر بودن ساخته شده اند.
    قطعا در اینده تپه کوله پاوه به مکانی برای ساخت و ساز شهرپاوه تبدیل خواهدشد.

  • فرهنگی در تاریخ اردیبهشت 3, 1398 گفت:

    باید ۱۰ سال دیگر ساختمان های مهر از نو ساخته شوند عمر هر ساختمانی ۳۰ سال است