ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:04

گزارش خطبه های این هفته نماز جمعه نودشه

گزارش خطبه های این هفته نماز جمعه نودشه

به گزارش سلام پاوه: نماز جمعه این هفته نودشه به امامت ماموستا احمد مبارکشاهی با شکوه خاصی در محل مسجد جامع شهر مرزی نودشه برگزار گردید.   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در خطبه های این هفته امام جمعه نودشه مطلب خود را به یک بحث دینی و دو بحث اجتماعی اختصاص داد . […]

به گزارش سلام پاوه: نماز جمعه این هفته نودشه به امامت ماموستا احمد مبارکشاهی با شکوه خاصی در محل مسجد جامع شهر مرزی نودشه برگزار گردید.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در خطبه های این هفته امام جمعه نودشه مطلب خود را به یک بحث دینی و دو بحث اجتماعی اختصاص داد .

 

ماموستا مبارکشاهی با اشاره به موضوه عقیده اسلامی و اثرات آن در زندگی مسلمان گفت: متاسفانه امروز عقاید و باورهای مردم سست و ضعیف گشته و دشمنان اسلام با برنامه ریزی خاص خود به دنبال هر چه کم رنگتر کردن آن هستند.لذا باید مسلمان از عقاید صحیح آگاه باشند.

 

وی با استناد به حدیث پیامبر که در جواب سوال جبرئیل از ایمان پرداخت و گفت: ایمان به خدا بزرگترین و مهمترین ارکان ایمان است و دیگر ارکان آن همانند فرع و شاخه های این تنه ی اصلی درخت ایمان هستند و بر آن تکیه دارند.

 

امام جمعه نودشه ایمان به خدا را به سه بخش تقسیم نمود و گفت: ایمان به ربوبیت، ایمان به الوهیت ، ایمان به اسماء حسنی و صفات خداوند می باشد.

 

وی در ادامه بطور مفصل با استناد به آیات قرآن به توضیح چگونگی ایمان به ربوبیت پرداخت سپس بر ضرورت یاد آوری عهد و پیمانی که به خدا دادیم متذکر شدند و این پیمان را واجب دانسته و نباید که به هیچ حالی آن را شکست.

 

امام جمعه شهر مرزی نودشه در بخش دیگر از خطبه خود به مسئله امنیت پرداخته و گفت: علی رغم مشکلات زیادی که در بحث امنیت اقتصادی و سیاسی که داریم اما امروز از لحاظ فیزیکی داری ضریب امنیتی بالایی هستیم و این نیز میسر نیست الا مگر در سایه زحمات دستگاه امنیتی کشور و نیروهای مخلص امنیتی و لذا در این هفته که روز نیروهای امنیتی است به نیابت از مردم مرز دار نودشه از تلاشها و زحمات نیروهای امنیتی تشکر کرد. و برای آنها آرزوی توفیق نمود.

 

مبارکشاهی در پایان سخنان خود با توجه به سیل ویرانگر اخیر و میزان خسارات وارده به هم وطنان عزیزمان و لزوم کمک رسانی به آنان بعنوان یک وظیفه دینی و ملی خواستار مساعدتهای بیشتر به آنان گردید.

 

خطیب جمعه نودشه گفت: ستادی تحت نظر امام جمعه محترم پاوه به نام ستاد اخوت و حمایت تشکیل گردیده و ما هم باید تکلیف خود را به نحو احسن انجام دهیم و به همین منظور در محل مرکز نیکوکاری نودشه کمکهای مردم جمع اوری می شود و یک دستگاه خودرو نیز در داخل شهر اعزام و ان شاالله مردم عزیز همکاری لازم را داشته باشند.

3 پاسخ برای “گزارش خطبه های این هفته نماز جمعه نودشه

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 4, 1398 گفت:

    به نظر می رسد خود ماموسآ از چگونگی قاچاق سیگار کاملا آگاه است و علی رغم تلاش شبانه روزی جهت جلوگیری از این امر باز هم افراد سود جو به حرف ماموسآی تلاشگر که به تازگی هم عضو شورای روحیانیت شده اند که باید تبریک گفت برای این انتخاب گوش نمی دهند

  • شهروند در تاریخ اردیبهشت 3, 1398 گفت:

    ماموستا تذکر به این قاچاق چی های نودشه بدهید که سیگار را می آورند و جوانان ما را معتاد می کنند مشکل اصلی جوانان آمدن سیگار از نودشه به شهرستان پاوه است بنظرم از احداث پروژه مهم تر است جاو قاچاق سیگار .

  • ناشناس در تاریخ اردیبهشت 1, 1398 گفت:

    دلیل سستی چیست ؟