ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 16:35

جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی بخش باینگان شهرستان پاوه برگزار شد

جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی بخش باینگان شهرستان پاوه برگزار شد

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز جلسه ای با حضور بخشدار باینگان و رؤسای ادارات میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری, هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شورای اداری بخش باینگان شهرداران باینگان و بانه وره و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بانه وره و باینگان دهیاران روستاهای بخش و جمعی از […]

به گزارش سلام پاوه:صبح امروز جلسه ای با حضور بخشدار باینگان و رؤسای ادارات میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری, هلال احمر و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شورای اداری بخش باینگان شهرداران باینگان و بانه وره و اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بانه وره و باینگان دهیاران روستاهای بخش و جمعی از فعالین گردشگری این بخش در محل سالن جلسات بخشداری باینگان برگزار شد.

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه بخشدار باینگان در ابتدای جلسه به بارش سنگین برف در چند روز گذشته اشاره کرد و ضمن سپاس از خداوند سبحان به خاطر بارش رحمت الهی از مردم بخش باینگان به جهت مشکلات بوجود آمده عذرخواهی نمود و از رؤسای دستگاه های متولی که بی وقفه و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز نسبت به برقراری مجدد خدمات ازجمله ادادت برق و راهداری تقدیر نمود.

 

ریوگار نصری همچنین از مردم شریف بخش باینگان به جهت صبوری و همراهی و همکاری با دستگاه ها تقدیر نمود و اظهار داشت که مردم بخش باینگان به حق شایسته بهترین خدمات از طرف دولت هستند.

 

وی به موضوع خدمات سفرهای نوروزی و اهمیت گردشگری پرداخت و خود و دیگر دستگاه های مربوطه را به تلاش مضاعف در جذب گردشگر فراخواند.

 

نصری در ادامه افرود:حضور گردشگران باعث رونق اقتصادی در منطقه خواهد بود که عموم مردم از آن منتفع خواهند شد .

 

هادی شریفی رئیس اداره میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری شهرستان گزارشی از عملکرد دستگاه متبوع خود و اقدامات در دست اقدام در آینده را ارائه نمود و بخش باینگان را یکی از مناطق با پتانسیل بالای گردشگری عنوان کرد.

 

وی فعالیت شرکت تعاونی نیک اندیشان باینگان در زمینه گردشگری را ارزشمند دانست که الگوی مناسبی برای شهرستان و استان کرمانشاه است.

 

 

شریفی در ادامه آب و هوای مساعد باینگان را برای نوروز بهترین فرصت برای جذب گردشگر دانست و اظهار داشت باید تبلیغات مناسبی در این زمینه صورت پذیرد.

 

غفور رستم زاده مدیر عامل تعاونی نیک اندیشان باینگان به نحوه برپایی سیاه چادر ورودی شهر که به عنوان اکوکمپ استقبال از مسافران نوروزی در چند سال اخیر برپا میگردد اشاره نمود و دستگاه های مرتبط را به همکاری با این تعاونی در هر چه باشکوه تر کردن برگزاری آن فراخواند.

 

رستم زاده پیشنهاد جشنواره غذاهای محلی با محوریت مسابقه پخت کلانه ( اولین فست فود جهان ) را مطرح نمود که برای ایام نوروز میتواند فرصت مناسبی در جهت معرفی غذاهای محلی باشد.

 

کامران حسین زاده رئیس اداره آموزش و پرورش باینگان هم به خدمات قابل ارائه به مسافران نوروزی در حوزه کاری خود اشاره نمود و از تجهیز دو مدرسه شبانه روزی برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد.

 

فیصل یوسفی شهردار شهر بانه وره هم طی سخنانی پیشنهاد طراحی و ساخت اپلیکیشن معرفی مناطق گردشگری بخش باینگان مطرح نمود و فعالین گردشگری بخش باینگان را به همکاری نزدیکتر با هم فراخواندند.

 

در ادامه جلسه مهندس احمدی مدیر فنی و مالی شهرداری باینگان هم اقدامات شهرداری را در جهت کمک به توسعه گردشگری خصوصا خدمات ویژه به مسافران نوروزی را اعلام و از آمادگی لازم شهرداری باینگان در این زمینه خبر داد.

 

ابراهیم شهریاری رئیس اداره راهداری پاوه هم به تشریح خدمات حوزه کاری خود از جمله میتوان به لکه گیری اساسی و خط کشی جاده ها و گشت راهداری جهت ریزش برداری اشاره کرد.

 

فریدون خسروی نایب رئیس شورای اسلامی شهر باینگان هم درخواستی را از اداره میراث فرهنگی و گردشگری و بخشدار باینگان کرد که از مسئولان امر دعوت شود تا در بحث گردشگری با تخصیص بودجه نسبت به آماده سازی زیر ساختها, به توسعه گردشگری منطقه کمک نمایند.

 

وی جاده ارتباطی مله ی ره مه رو مابین بخشهای کلاشی جوانرود و باینگان را برای توسعه گردشگری بخش باینگان حیاتی دانست.

 

ابراهیم یوسفی رئیس کمیته امداد باینگان هم به اهمیت موضوع گردشگری اشاره و اظهار داشت همیشه در حال تبلیغات برای رونق گردشگری بخش باینگان است و منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل را یکی از نعمتهای خدادادی در حوزه گردشگری دانست.

 

وی خبری مبنی بر ارائه تسهیلات گردشگری به مددجویان کمیته امداد را اعلام کرد و عنوان کرد به ۲۰ درصد طرح های گردشگری خارج از سهمیه مددجویان هم تا سقف ۵۰ میلیون تومان ( قرض الحسنه ) به فعالین گردشگری پرداخت خواهند کرد.

 

مکرم احمدی از پایگاه مقاومت بسیج شهدای باینگان هم پیشنهادی را جهت مدیریت بهتر برنامه های نوروزی مطرح نمود و اعلام داشت که اگر مجوزهای لازم به فعالین حوزه گردشگری ارائه شود.

 

وی اعلام کرد این پایگاه آماده است با تمام توان از اقدامات مثبت فعالین حوزه گردشگری حمایت نماید.

 

در ادامه خدامرادی مسئول مرکز بهداشتی و درمانی باینگان هم ضمن اعلام آمادگی کامل مرکز بهداشت باینگان و اورژانس جهت خدمات بهتر به اهمیت آموزش به گردشگران در حفظ محیط زیست پرداخت و امنیت جاده ها و نصب نیوجرسی در جاده های اصلی و فرعی را به نسبت توپوگرافی منطقه ظروری دانست.

 

خانم دکتر محمودی فعال حوزه گردشگری شهر بانه وره هم در پیشنهادی تاسیس صندوق زاگرس برای حفظ محیط زیست منطقه را یکی از ایده های نو عنوان و نیز تشکیل اتاق فکر گردشگری را یکی از موضوعات مهم برشمرد.

 

در پایان دهیاران بخش باینگان هم با اعلام آمادگی کامل جهت پذیرش گردشگر به اقدامات انجام شده و برنامه های آینده خود پرداختند.

2 پاسخ برای “جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی بخش باینگان شهرستان پاوه برگزار شد

  • باینگان در تاریخ فروردین 10, 1398 گفت:

    آقایغفور رستمیان و آقای حیدری گردشگری باینگان چه شد چرا چادرها را جمع کردید

  • باینگان در تاریخ اسفند 15, 1397 گفت:

    جناب آقای بخشدار جلسات گردشگری متعلق به چند نفر نیست که دعوت شوند متعلق به کلیه مسئولین ادارات است که همکاری کنند