ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 01:41

گردهمایی بررسی عوامل تهدید کننده حیات وحش در پاوه برگزار می شود

گردهمایی بررسی عوامل تهدید کننده حیات وحش در پاوه برگزار می شود

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از برگزاری گردهمایی بررسی عوامل تهدید کننده حیات وحش منطقه و امکانات حفاظتی از آن در اسفند ماه در شهرستان پاوه خبر داد. محمد اخگر زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه  اظهار داشت : به مناسبت روز جهانی حیات وحش  در تازیخ ۱۲اسفند […]

به گزارش سلام پاوه : رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه از برگزاری گردهمایی بررسی عوامل تهدید کننده حیات وحش منطقه و امکانات حفاظتی از آن در اسفند ماه در شهرستان پاوه خبر داد.

محمد اخگر زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه  اظهار داشت : به مناسبت روز جهانی حیات وحش  در تازیخ ۱۲اسفند ماه ۹۷ و بهرمندی از این روز ملی و بین المللی گردهمایی تحت عنوان بررسی عوامل تهدید کننده حیات وحش منطقه و امکانات حفاظتی از آن با همراهی سمن های محیط زیستی شهرستان پاوه  برگزار می شود .

وی با تشریح هدف برگزاری این گردهمایی گفت: با توجه به ظرفیت های بالای محیط زیستی و وجود گونه های متنوع جانوری در منطقه بمنظور جلب توجه احاد مختلف شهروندان به مشکلات و موضوعات مربوط به چالشهای شکار و صید غیر مجاز در سطح منطقه و جلوگیری از خسارات جبران ناپدیر به حیات وحش منطقه و ارایه راهکارها و جلب مشارکت بیشتر در زمینه حفاظت از این مواهب الهی و میراث طبیعی این گردهمایی برگزار خواهد شد.

 

با اشاره به مشارکت سه انجمن محیط زیستی پاوه در این همایش گفت: در این گردهمایی محیط زیستی سه  انجمن دوست داران طبیعت باینگان ،انجمن دوستداران طبیعت زردویی و انجمن دوستداران زمین پاک پاوه (ژیوای ) مشارکت دارند و برنامه های ویژه ای جهت ترویج فرهنگ محیط زیست و ارائه راهکار و برنامه برای حمایت هرچه بیشتر از حیات وحش شهرستان پاوه در نظر دارند.

 

برپایه این خبر صبح روز یکشنبه ۲۸ بهمن ماه با حضور با حضور فعالان و نمایندگان سمن های حوزه محیط زیست شهرستان پاوه به منظور تبادل نظر و همفکری راجع به برپایی این گردهمایی به مناسبت “روز جهانی حیات وحش” در محل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاوه تشکیل شد.

 

در این نشست که با حضور نمایندگان سه انجمن محیط زیستی (  اسرافیل صالحی و خانم پرستو خدری از انجمن دوست داران طبیعت باینگان)، (سردار حیدری از انجمن دوستداران طبیعت زردویی ) آقای مصباح محمدنیا و اینجانب (دکتر برهان ولدبیگی  و مصباح محمدنیا از انجمن ژیوای پاوه ) فرهاد صالحی فعال حوزه محیط زیست و مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه برگزار شد . نظرات و راهکارها و نحوه برگزاری این گردهمایی بررسی و حاضران در نشست به تبادل نظر پرداختند.روز جهانی حیات وحش

 

دکتر برهان ولدبیگی از فعالان محیط زیست در این نشست با تاکید بر برگزاری با کیفت و با بازخورد مناسب این گردهمایی گفت : هدف این است که این نشست و جلسه اثر گذار باشد و ما بتوانیم ضمن بیان مشکلات و خواستهای فعالان محیط زیست در خصوص حمایت هرچه بهتر و بیشتر از حیات وحش منطقه آموزشهای لازم را در این زمینه ارائه دهیم.

 

وی به اهمیت مشارکت داوطلبانه شهروندان و فعالان محیط زیست در برپایی این گردهمایی اشاره کرد و گفت : قطعا برپایه تحقیقات پزشکی و علمی هر شهروند می بایست در ماه ۱۰ ساعت مشارکت دواطلبانه در مسائلی همچون فعالیت های محیط زیستی داشته باشد و این گردهمایی هم همانند بسیاری از فعالیتهای دیگر نقش مشارکت دواطلبانه در آن مشهود است .

 

در پایان این نشست کمیته اجرایی گردهمایی متشکل از حاضرین ، روز و ساعت و مدت برنامه ، لیست اسامی مدعوین ، برنامه کاری از جمله سخنرانان و محورهای سخنرانی ، تهیه یک فیلم ۱۵ دقیقه ای با موضوع حیات وحش منطقه و… تشریح و مصوب شد.