ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 09:29

جمهوری اسلامی ایران مظلومیت حلبچه را به جهانیان رساند/بازگشایی مرز شوشمی ازمهمترین بحثهای این سفر

جمهوری اسلامی ایران مظلومیت حلبچه را به جهانیان رساند/بازگشایی مرز شوشمی ازمهمترین بحثهای این سفر

به گزارش سلام پاوه : استاندار حلبچه گفت: در بحث بمباران شیمیایی حلبچه اگر جمهوری اسلامی ایران نبود وجدان انسان دوستانه جهانیان هرگز نسبت به مظلومیت حلبچه حساس نمی شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه آزاد احمد توفیق هنگام ورود به کشورمان از طریق مرز شوشمی پاوه افزود: اگر امروز حلبچه یک استان شناخته شده […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار حلبچه گفت: در بحث بمباران شیمیایی حلبچه اگر جمهوری اسلامی ایران نبود وجدان انسان دوستانه جهانیان هرگز نسبت به مظلومیت حلبچه حساس نمی شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه آزاد احمد توفیق هنگام ورود به کشورمان از طریق مرز شوشمی پاوه افزود: اگر امروز حلبچه یک استان شناخته شده در سطح بین المللی است به واسطه همکاری و کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است. 

استاندار حلبچه افزود: ما به این امر واقف هستیم که در موضوع بمباران شیمیایی حلبچه اگر جمهوری اسلامی ایران و کمکهای انسان دوستانه شما نبود وجدان جهانیان نسبت به مظلومیت حلبچه هرگز حساس نمی شد و به همین دلیل ما مردم حلبچه خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران می دانیم.

آزاد احمد توفیق گفت: وجود ۱۱۷ کیلومتر مرز مشترک استان حلبچه با استان کرمانشاه می طلبد همکاری های ۲ جانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی ۲ طرف افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سفر ما در راستای افزایش این همکاری ها است چون اهداف و برنامه های هر ۲ طرف در یک راستاست و امنیت و رفاه و آرامش هر یک، امیت و رفاه و آرامش طرف دیگری است.

استاندار حلبچه در خصوص بازگشایی مرز رسمی شوشمی و تردد مسافر از این مرز گفت: این موضوع یکی از بحث های اصلی نشست ما با مسئولان استان کرمانشاه است.

آزاد احمد توفیق گفت: در نشست مشترک فردا با استاندار کرمانشاه موضوع مرز شوشمی بررسی و انشاالله خبرهای خوبی برای مردم بیرون خواهد آمد. 

استاندار حلبچه افزود: بعد از نشست فردا و در آینده ای بسیار نزدیک خبرهای خوب و امیدوارکننده ای در خصوص مرز شوشمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

استاندار حلبچه وهیات همراه در ادامه با حضور در فرمانداری پاوه با امام جمعه پاوه هم دیدار کردند.

در این دیدار ماموستا ملا قادر قادری با اشاره به مشترکات فراوان مردم استانهای حلبچه و کرمانشاه و بخصوص مردم شهرستان پاوه اظهار امیدواری کرد این سفر منشاء خیر و برکت برای ۲ طرف شود.

امام جمعه پاوه افزود: با توجه به شناختی که از استاندار کرمانشاه و شما به عنوان استاندار حلبچه دارم هردوی شما اهل کار وعمل هستید و این ویژگی موجب اطمینان مردم برای توسعه همه جانبه همکاری های اقتصادی و امنیتی است. 

ماموستا قادری افزود: مردم ما با مردم کردستان عراق ارتباط دینی، فرهنگی و تجاری دیرینه ای با هم دارند و این ارتباط با وجود ۲ استاندار فعال باید گسترش بیشتری پیدا کند.

امام جمعه پاوه افزود: مردم پاوه از شما انتظار دارند که توجه به همکاری و همراهی مردم این شهرستان به هنگام بمباران شیمیایی حلبچه و ارتباط دیرینه با مردم این شهر قدمهای اساسی برای رسمی شدن این مرز بر دارید.

ماموستا قادری گفت: ما کاری نداریم که شما دنبال بازگشایی مرز در نقاط دیگری باشید اما خواسته و انتظار ما از شما بازگشایی مرز رسمی شوشمی و تردد مسافر از این مرز است چون مردم پاوه هم برای مردم حلبچه و هم برای جمهوری اسلامی زحمات زیادی را متحمل شده اند.

شهرستان پاوه با بیش از ۶۲ هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد و ۸۴ کیلیومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.