ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 05:12

سهم پاوه از دانشگاه های کشور چیست؟/لطفا تبعیض را نسبت به پاوه تمام کنید!

سهم پاوه از دانشگاه های کشور چیست؟/لطفا تبعیض را نسبت به پاوه تمام کنید!

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها بیش از هر دورانی دل مردم پاوه از رفتارهای تبعیض آمیز نمایندگان مجلس شکسته است . پاوه شهری که به دارالعلم و کانون ادیبان ، شاعران ، نویسندگان ، عالمان و فرهنگیان و محققان و نخبگان علمی مشهور بوده و است با کم لطفی های بسیاری از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : این روزها بیش از هر دورانی دل مردم پاوه از رفتارهای تبعیض آمیز نمایندگان مجلس شکسته است . پاوه شهری که به دارالعلم و کانون ادیبان ، شاعران ، نویسندگان ، عالمان و فرهنگیان و محققان و نخبگان علمی مشهور بوده و است با کم لطفی های بسیاری از سوی نمایندگان مجلس روبرو شده است.

 

فعالیتها و اقدامات شهاب نادری نماینده مردم پاوه و اورامانات نوید بخش این موضوع بود که پس از مدتها اورامانات شاهد یک نماینده در سطح بالا و آگاه به وظایف نمایندگی باشد . بی شک با مروری بر فعالیت های این چند مدت اخیر شهاب نادری شاهد نکات مثبت و پیگیری های خوبی در زمینه راهها ، گاز رسانی ، پیگیری جذب نیروهای بومی در سد داریان ، رایزنی برای ساماندهی بازارچه های مرزی و بازگشایی مرزهای اورامانات ، توجه به وضعیت بهداشت و درمان و پیگیری تکمیل بیمارستان جدید پاوه و کلنگ زنی بیمارستان روانسر و …در مقایسه با نمایندگان ادوار گذشته  بوده ایم که می توان امتیازی به نسبت بهتر به وی داد .فرهاد صالحی

 

در کنار فعالیت های مثبت وی بی شک نباید نقطه ضعفهای و اشتباهاتش را نادیده گرفت و اساسا هر مسئولی نکات مثبت و منفی بسیاری دارد که وظیفه رسانه ها و اقشار آگاه جامعه است که نکات مثبت را تشویق و نکات منفی را نقد کنند تا باعث روند روبه رشد شود.

 

رفتارهای اخیر نماینده مردم پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در خصوص موضوع پیگیری راه اندازی دانشکده های پرستاری و دانشگاه مذاهب اسلامی در سطح اورامانات واکنشهای فراوانی را در پی داشته است.

 

در حالی که انتظار اقشار مختلف و نخبگان پاوه از نماینده اورامانات پیگیری بدون سو گیری و تبعیض در خصوص راه اندازی شعبات دانشگاه های مذکور است مشاهده این موضوع که دو دانشکده در کمتر از یک ماه به شهرستان های همجوار اختصاص می یابد باعث ناراحتی شدید شهروندان و اقشار مختلف مردم پاوه شده است .

 

بی شک پیشرفت اورامانات متحد و یکپارچه آرزوی تمامی ساکنین این سرزمین است اما رفتارها تبعیض آمیز آقای نماینده باعث رنجیده خاطر شدن مردم و شکاف بین مردم این سرزمین اهورایی شده است .

 

شهاب نادری که از مکتب معلمان شهرستان پاوه دوران تحصیلی اش را پشت سر گذاشته است. همیشه شعارش در پاوه این بوده است که شاگرد معلمان پاوه ای بوده است . اما حس می شود کوچکترین احترامی در وی نسبت به معلمان دیروزش و این همه نخبه شهرستان پاوه قائل نیست .

 

امروز صبح خبری در کانال تلگرامی نماینده مبنی بر اینکه اولین دانشگاه مذاهب اسلامی در اورامانات راه اندازی می شود منتشر شد . و قرار است نشستی با علما و روحانیون به مرکزیت پاوه برگزار شود . هنوز چند ساعتی از این خبر نگذشته بود که تصاویری از این بازدید از محل راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی اورامانات به مرکزیت روانسر منتشر شد .

بازدید حجت الاسلام دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی کشور بهمراه شهاب نادری از محل راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی اورامانات به مرکزیت روانسر

انتشار این خبر قطعا برای تمامی مردم اورامانات مسرت بخش است اما وقتی مردم شهرستان پاوه از این موضوع مطلع شدند که راه اندازی این دانشگاه در شهر روانسر خواهد بود در حالی که جلسات تبلیغی و نمایشی آن به میزبانی پاوه است. موجی از ناراحتی را در بین مردم بوجود آورد .

 

نشست هم اندیشی جمعی از علما و ائمه جمعه و جماعت منطقه اورامانات و دکتر شهاب نادری نماینده مردم شریف اورامانات با حجت الاسلام دکتر مختاری ریاست دانشگاه مذاهب اسلامی کشور و هیئت همراه در خصوص راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی اورامانات

 

انتشار این خبر زمانی ناراحتیش برای مردم پاوه بیشتر شد که چند روز گذشته خبری دیگر مبنی بر راه اندازی دانشکده پرستاری به مرکزیت شهرستان جوانرود در کانال نماینده مخابره شد. و این سوال بزرگ در ذهن مردم شهرستان پاوه نقش می بندد که سهم این شهرستان با این همه قدمت و تاریخ و نخبه از دانشگاههای کشور چیست ؟

 

نشست دکتر شهاب نادری نماینده مردم شریف اورامانات با هیئت اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در جهت راه اندازی دانشکده پرستاری در این شهرستان

 

مردم شهرستان پاوه گلایمندی و ناراحتیشان بخاطر راه اندازی این دانشگاه ها در اورامانات و شهرستانهای همجوار نیست بیشتر انزجار و ناراحتی مردم ناشی از میراث به جای مانده و تبعض آمیز نماینده های ادوار مجلس نسبت به کوچک کردن جغرافیای سرزمین به پا ایستاده پاوه و رفتارنامهربانانه و ناشی از بغض آقای شهاب نادری  است که متاسفانه ادامه دهنده و میراث خوار نمایندگان پیشین شده است .

 

مردم پاوه سالها است دیگر اعتمادی به نمایندگان مجلس ندارند و دردنامه ها و رنجهایشان را با نمایندگان استان و نمایندگان کرد دیگر استانهای مطرح می کنند.

 

بی شک سربلندی مردم چهار شهرستان جوانرود ، روانسر و ثلاث باباجانی و پاوه خواسته همه مردم این دیار است و همدلی این مردم و همنوایی و نوعدوستی مردم شهرستان پاوه نسبت به دیگر شهرستانهای اورامانات را می توان در زلزله ۷٫۳ دهم ریشتری ثلاث باباجانی دید که هنوز هیچ اکیپ امدادی در این شهرستان کمک را آغاز نکرده بود که این موج خروشان محبت مردم پاوه بود که لبریز از عشق به یاری کودکان و مردم زلزله زده و آسیب دیده ثلاث باباجانی شتافت .

 

 

مگر همین دیروز نبود کمپینهای مختلف کمک های انسان دوستان مردم پاوه شکل گرفت و به سوی ثلاث باباجانی روانه شد . مگر یادمان می رود اقدامات ستاد وحدت پاوه به رهبری ماموستا قادری برای کمک به مردم زلزله زده ازگله و ثلاث و … مگر اولین مدرسه و اولین مساجد ساخته شده از کمک های مردمی به همت مردم پاوه و رهبری مردم این دیار در این شهرستان نبود.

 

پس اوراماناتی های عزیز روی سخن این موضوع با آقای نادری است که حتی در آمد و رفتهایش نسبت به شهرستان پاوه تبعیض آمیز رفتار می کند . و گاها یادش می رود که وی نماینده کل اورامانات است.

 

بیش از نیمی از دوران نمایندگی اش سپری شده است اما یک بار در جمع مردم مرزدار و همیشه در صحنه شهر نوسود حضور پیدا نکرده است . و حالا در حالی که تمامی تصمیمات برای راه اندازی دانشگاه تقرب مذاهب در روانسر گرفته شده است به یکباره در پاوه حضور پیدا می کند و نشستی در نوع خود عجیب برای رایزنی در خصوص راه اندازی این دانشگاه برپا می کند.

 

انتظار مردم شهرستان پاوه از مسئولان و آقای نادری این است که نگاه به ارث برده شده از تبعیض نسبت به شهرستان پاوه که ناشی از رفتارهای گذشته نمایندگان ادوار می باشد در آقای نادری تدوام پیدا نکند و بدلیل اینکه تعصبات قومی و قبیله ای همیشه بزرگترین مانع برای انتخاب یک نماینده شایسته در اورامانات شده است . شهرستان پاوه از چرخه توسعه و پیشرفت و آبادانی دور نشود.

 

پاوه نامی است که هرگز نه حذف می شود و نه فراموش می شود سرزمینی که نخبگانش در ایران و حتی جهان حرفهای بسیاری برای گفتن دارند . سرزمینی که مقاومت و ایستادگیش همیشه زبانزد خاص و عام بوده است . پاوه هرگز کوچک نخواهد شد و بزرگیش  با وجود فرزندان دلسوز و پرتلاشش تداوم پیدا می کند .

 

پس بهتر است نگاه ناشی از بغض و افکار فرسوده و متحجر را نسبت به این دیار برداشت و این سرزمین عالمان را هرگز فراموش نکرد. و با دیدی نو و تازه به شهرستان پاوه نگاه کرد.

 

شا ره که م پاوه

هـــه تـــا شــه قــایـــق مــزیـــو کــــواوه

هـــه تـــا وه ر گــنـــو جــه ئــا ته ژگـــاوه

هــه تــا تــریـــفــه مـه ی جه هه ساراوه

تــا قـــرئـــان وه نــی پــه ل هـور مــداوه

هـه ر ئـاوه دان بـی شاره که م پـــاوه

18 پاسخ برای “سهم پاوه از دانشگاه های کشور چیست؟/لطفا تبعیض را نسبت به پاوه تمام کنید!

  • سیروان در تاریخ فروردین 3, 1398 گفت:

    سلام
    میشه بگید دانشگاه مذاهب به چه دردی میخوره اتفاقا یکی از الطافی که شهاب میتونه بکنه اینه که این دانشکده مذاهب تو پاوه نیاد
    حالا که قرار نیست یه دانشکده درست و حسابی و کاربردی بیاد پاوه محض رضای خدا مانع این دانشکده مذاهب تو پاوه بشید

  • ح در تاریخ اسفند 10, 1397 گفت:

    هر کاری در زمانی ارزش و جایگاه دارد، مثلاً در گذشته ساخت آغور برای چارپایان در روستاها و حتی شهرها مرسوم بوده و اقدامی پیشروانه بوده، اما حالا در مرکز یک شهر ساخت ان فقط یک شوخیه …
    دانشگاه هم زمانی تاسیس آن در یک مکان مثل پاوه به درد می‌خورد، الان که که همه دانشگاه‌ها کساد شده و دارند یا جمع می‌شوند و یا در بهترین حالت ادغام؛ دیگر مطرح کردن این بحث فقط یاداوری تفکرات بنیادگرایانه برخی در سطح مدیریتی است. من اسمم رو نمی یارم. الان استاد یکی از دانشگاه‌های مطرح ایرانم. زمانی من تو پاوه تو فرمانداری بودم به عنوان مشاور جوان… (سال ۱۳۸۰) حرف از آوردن دانشگاه ازاد بود که برخی مسئولان که حتی در دانشگاه پیام نور هم بودند به فرماندار وقت گفتند، دانشگاه ازاد پاوه را به فساد می کشد! نباید به پاوه بیاد … . ببینید با این تفکر میشه دانشگاه تاسیس کرد؟ الان دیگر به فکر نباشید برید دنبال یک تفکر و طرح جدیدتر! منتها اول زمینه فکری آن طرح رو بررسی کنید. دانشگاه رو ول کنید که دانشگاه‌های مادر کشور هم فعلاً رو هوان!!!

  • ی-ر در تاریخ اسفند 4, 1397 گفت:

    یکی از ثمرات عدالت شکوفایی استعداد هاوبه کمال رساندن آنها است
    زیرا اگر افراد با استعداد بدانند که با شکوفاسازی نبوغ خود بدون هیچ ظلم وبی عدالتی به حق خود می رسند در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند . اما امروز ه می بینیم در این شهر ملاک شایسته سالاری نیست ودر اکثر امور روابط بر ضوابط حاکم است وچون شایسته گان افرادی مستقل ،چند چهره ووام دار کسی نیستند گوشه گیر شده اند .زیرا می دانند با کارایی به جایی نخواهی رسید وملاک انتخاب چیز های دیگر است و…

  • فرهنگی در تاریخ بهمن 27, 1397 گفت:

    با سلام خدمت شما مدیر محترم سایت
    باور بفرمایید نماینده جناب اقای نادری از هر لحاظ و شرایط خوب بوده و هست یعنی : عالی ،عالی و عالی است خداوند منان متعالی بگرداند.
    شما هم برای بنده خیلی قابل احترام بوده و هستید و قلباٌ دوست داشتم شمای خوب از نماینده خوب می نوشتید. انشاءا… در آینده نزدیک

  • ناشناس در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    اقای علی احمدی ظاهرا خیلی تو باغ نیستی تعداد ارا رو دیدین کجاشون حسود بود اقای بگامیری چند رای تو سه شهرستان دیگه اورد اقای نادری تو شهر پاوه ده برابر رای اقای بگامیری تو سه شهرستان دیگهرو اورد تا عشیره بازی و تعصب باشه پاوه و روانسر نماینده به خود نمیبینند در ضمن یه نگاه یه ارا کل نماینده ها و شهرستانها بنداز ممیبین

  • ناشناس در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    ضمن تقدیر از مدیریت سایت سلام پاوه خواستم به عزیزانی که نظر میدن عرض کنم اگر ما مردم فهیم درمقابل خدمات نماینده به مردم دیگر شهرستانهای اورامانات موضع بگیریم آقای نماینده بیشتر خوشحال ودرواقع همچون دستگاه ساواک رژیم گذشته درفکرآن است که مردم بیگناه را روزی بجان همدیگر انداخته وخود بیشتر به اهدافش برسد واز آب گل آلود ماهی بگیرد پس هوشیار باشیم که مقصر فقط شهاب نادری است نه کسی دیگر

  • علی احمدی در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    مردم شهرستان پاوه حسودند و نمیتوانند ببینند یکی از خودشان بالاتر است وگرنە یکی از شهرستان پاوه به مجلس راه می یافت، هورامی ها در پاوه و روانسر دست بالایی دارند و نفوذ معنوی و مادی ، کە اگر بخواهند این دوره نماینده از پاوه و روانسر انتخاب می شود.

  • کارمند بازنشسته در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    جناب نمایندهنوزبعددوسال ازدوران نمایندگیش با تاریخ وپیش وجغرافیای نقشه ایران وفرهنگ که اززمانی که پاوه بعنوان فرمانداری بودوثلاث جوانرود روانسر شاهو همه ازپاوه قیچی شده اندتوسط نمایندگان ادوارگذشته نام پاوه واورامانات درسرلوحه نامهای اداری و…… بود ازنهم شگردنمایند است حاضرنیست بگوید فقط می گوید اورامانات ولی درانتخابات وقتی نماینده پیروزمی شودرسانهااعلامی کنند فلانی یا…… ازپاوه واورامانات براری اطلاع جناب نماینده

  • همشهری در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    جهت اطلاع نماینده محترم طبق بررسهای بعمل آمده شهرستان پاوه درکنکور۹۷رتبه اول رادراستان کرمانشاه به خوداختصاص دادکه ریس اداره اموزش پرورش پاوه آن رادرسایت هااعلام نمودواین دودانشگاه به شهرستان هم جورداده شد یکی ازآنها حق شهرستان پاوه بود علت رابایدازآقای نماینده دوستاآن درشهرستان پاوه جواب دهنددرقرن اخیرمتاسف هستم که دانشمدان کورت رادرفضاکشف می کنند امابعضایا به قبل برمی گردنداین ازنشانهای …….می باشد

  • شهروند در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    باتشکرازمدیرآگاه سایت سلام پاوه که حرف دل مردم را مطرح نمود تعجب !!؟؟ ازسکوت اعضایی شورای شهرپاوه وشهرستان راداریم که باسکوت خود واعضای محترم آنهاحرکت تبعیض ……….نماینده راقبول نموده اند

  • درویش در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    مطلب خوبی بود برادر اگه فرمالیته نباشه

  • سید شهاب صادقی در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    پاوه متاسفانه در چهل سال گذشته از طرف همه نمایندگان مورد کم لطفی قرار گرفته حتی نمایندگان دور دوم وسوم که اهل شهرستان پاوه بودن خدمات ا
    مرحوم باباخاص به جوانرود به مراتب بیشتر از پاوه بود

  • شهروند در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    پاوه واقعا هیچ گاه نملینده نداشته حتی دورانی که دونفر از نمایندگان دوره دوم وسوم اهل شهرستان پاوه بودن بیشتر تلاش اون عزیزان هم معطوف به جوانرود بود

  • شهروند در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    ممنون از مدیریت سایت.
    اگر فعالیت های اقای نادری در طول دوسال گردآوری شود سهم پاوه فقط یک ورق سفید میباشد حال اقای نادری روز به روز این ورق سفید را تیره تر می کنندکارنامه ی سیاه آقای نادری بدبینی و بی اعتمادی مردم پاوه را به همراه دارد امیدوارم که دوره آینده مردم پاوه یک صدا و هم دل شوند و طلسم چندین سال شکسته شود و پاوه رنگ نماینده به خود بگیرد.
    از مدیریت سایت درخواست میکنم که با نظر سنجی در کانال عملکرد اقای نادری را مورد ارزیابی قرار دهندشاید گشایشی شود.

  • مهندس ظاهرپور در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    با سلام خدمت مدیریت محترم سایت سلام پاوه.
    سایت سلام پاوه از آغاز بکار تا به امروز همواره صدای مظلومیت مردم پاوه را بارها به گوش مسئولین از جمله نمایندگان مجلس رسانده است،بنده از زحمات دلسوزانه شما که در امر اطلاع رسانی اخبار،و اگاه نمودن اذهان عمومی کوشا بودید تشکر و قدردانی می نمایم
    هر چند که مدیریت سایت با درایت به اصل قضیه اشاره کلی کرده اند، لذا بنده بعنوان حسن ختام صحبتهایم ،خطاب به آقای نادری عرض می نمایم که مردم پاوه شایسته بهترینند، دیگر از این همه نابرابری خسته شدند،فعالیت شما بیشتر مختص شهرستان های جوانرود و ثلاث میباشد ،پاوه فقط اسم نماینده را به خود دیده،هیچ چیز تغییر نکرده است،چهره شهر همان چهره ی دوسال گذشته،جاده ها همان جاده ها،و از همه دردناکتر افزایش آمار بیکاری و روی اوردن مردم به شغل های سخت و خطرناک(کوله بری) میباشد.

  • احسانی در تاریخ بهمن 25, 1397 گفت:

    سلام.ازآقای.صالحی.ممنونم.وبرای.آقای.نادری………است.که.با مردم.بافرهنگ.پاوه.اینطوررفتارمیکند.برای.نماینده.همدستانش.متاسفم.وخداحقمان.را ازش.بگیرد.

  • محمد کریمی در تاریخ بهمن 24, 1397 گفت:

    از مدیریت محترم سایت تشکر میکنم که همیشه از مردم منطقه وپاوه در برابر مسئولان دفاع کرده وبرای نماینده اورامانات وتیم همراهش واقعا متاسف هستم که هنوز خبر ندارند پاوه مرکز هورامان است

  • شهروند در تاریخ بهمن 24, 1397 گفت:

    سلام : بااین حرکت نماینده محترم مشخص شد ایشان فقط نمایند سه شهرستان است که می خواهد پاوه حذف نماید ازدوران نمایندگی ایشان هیچ حرکت مثبتی نسبت به شهرستان پاوه انجام نشده