ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 13:02

کتاب“به وقت سیاست”اثر صفر ولدبیگی چاپ و منتشر شد

کتاب“به وقت سیاست”اثر صفر ولدبیگی چاپ و منتشر شد

به گزارش سلام پاوه:به وقت سیاست عنوان کتاب تازه تالیف دیگری از دکتر “صفرولدبیگی” است که این هفته چاپ و در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به حوزه های علوم سیاسی و جامعه شناسی قرار گرفت.       به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این کتاب ۲۵۳ صفحه ای دربرگیرنده پنج مقاله با رتبه علمی-پژوهشی در […]

به گزارش سلام پاوه:به وقت سیاست عنوان کتاب تازه تالیف دیگری از دکتر “صفرولدبیگی” است که این هفته چاپ و در دسترس پژوهشگران و علاقه مندان به حوزه های علوم سیاسی و جامعه شناسی قرار گرفت.

 

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این کتاب ۲۵۳ صفحه ای دربرگیرنده پنج مقاله با رتبه علمی-پژوهشی در حوزه مباحث نوین جامعه شناسی سیاسی است که توسط انتشارات ئارو در چاپ چاپ و منتشر شد.

 

با توجه به مقدمه کتاب، این مقالات را مؤلف در دوره دانشجویی مقطع دکترای تخصصی خویش وبا مشورت وراهنمایی اساتید برجسته حوزه علوم سیاسی، نگاشته است.

 

 

مقاله نخست این کتاب درباره “نقش یارمحمدخان کرمانشاهی در انقلاب مشروطه”میباشد،که زوایای تاریک از اتفاقات تاریخ ساز انقلاب مشروطه در ایران وبویژه تاثیرات ماندگار این چهره مبارزکورد در تحقق وپاسداشت این رخداد مهم تاریخ معاصر را تبیین مینماید. از نکات برجسته و ستودنی این مقاله تشریح وتوصیف شرایط و اوضاع غرب ایران ،منطقه کرمانشاهان و ملت ومبارزین کورد در آستانه،تشکیل وتداوم انقلاب پرافتخار مشروطه دراین مقطع تاریخی میباشد.

 

نگارنده در مقاله دوم به جریانات معاصر در کوردستان عراق پرداخته و با متدی علمی وتکیه بر منابعی متقن به مبحث توسعه و مشارکت سیاسی در اقلیم کوردستان پرداخته است.دراین پژوهش علمی مؤلف بنا به یافته هایش معتقداست در ساختار جدید فدرالیسمی کشور عراق توسعه سیاسی وبه تبع آن مشارکت سیاسی در اقلیم کوردستان به نسبت ساختار یونیتاریسم (تمرکزگرای) قبلی بهتر وبیشتر وآینده توسعه گرایی در این اقلیم روشن ومایه شادکامیست.

 

گفتار سوم این کتاب به تحولات اخیر کشور ترکیه وبه تبع آن کوردستان این بخش و کنشگران پویا وکورد این حوزه جغرافیاییست. این مقاله در ارتباط با جریان فکری سیاسی فتح اله گولن وجنبش نور و دیدگاهای دینی وسیاسی شیخ سعید نورسی میباشد.این مقاله بصورت تخصصی به تاثیرات آشکار وپنهان اندیشه ها وآراء بدیع الزمان نورسی وگولن بر سیاست وحکومت در ترکیه با تاکید بر حزب عدالت وتوسعه پرداخته است وحل مساله کوردها در ترکیه را از این منظر مورد توجه قرار داده است.

 

مقالات چهارم و پنجم این کتاب به بررسی و واکاوی دو نظریه مهم در حوزه علوم سیاسی وجامعه شناسی پرداخته است. مقاله چهارم به بازخوانی و نقد “نظریه الهیات سیاسی کارل اشمیت” این حقوقدان وفیلسوف آلمانی پرداخته است. این نظریه از روابط متقابل دو حوزه دین و قدرت وتاثیر آنها بر یکدیگر سخن میگوید و تلاشهای صورت گرفته برای دینی کردن سیاست یا سیاسی کردن دین را تشریح مینماید.

 

مقاله پایانی کتاب به بررسی وتفحص در نظریه بسیار مشهور” ساخت یابی آنتونی گیدنز” جامعه شناس معاصر انگلیسی پرداخته است. در این مقاله مفهوم ساخت یابی از نو تحلیل وریشه های تاریخی ونظری این نظریه تبیین ودر پایان مهمترین نقدهای وارده بر این مبحث از جانب متفکران ذکر گردیده اند.

 

این کتاب میتواند مورد نیاز و علاقه پژوهشگران ،دانشجویان، خوانندگان وعلاقه مندان حوزه های علوم سیاسی،جامعه شناسی،تاریخ ،دین وجریانات کوردستان و…باشد.

 

این کتاب توسط انتشاراتی ئارو در پاوه منتشرگردیده و هم اکنون در کتابفروشی های سطح شهر و دفتر انتشاراتی جهت تهیه موجود میباشند.