ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:45

مشکلات مردم روستای گلال پاوه بررسی شد

مشکلات مردم روستای گلال پاوه بررسی شد

به گزارش سلام پاوه : درنشستی با حضور فرماندار بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان و مردم روستای گلال مشکلات این روستا بررسی شد .   به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست ابتدا دهیار روستای گلال با قدردانی از خدمات دولت در روستا نیازها و مشکلات کنونی را برشمرد .   علی […]

به گزارش سلام پاوه : درنشستی با حضور فرماندار بخشدار مرکزی و جمعی از مسئولان و مردم روستای گلال مشکلات این روستا بررسی شد .

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست ابتدا دهیار روستای گلال با قدردانی از خدمات دولت در روستا نیازها و مشکلات کنونی را برشمرد .علی اشرف خسروی

 

علی اشرف خسروی خواستار حمایت از طرحهای اشتغالزا در بخش مشاغل خانگی و اختصاص تسهیلات برای این طرحها شد .

 

وی با برشمردن مشکلات و درخواستهای مردم این روستا گفت : تامین روشنایی مسیر گردشگری حد فاصل گلال تا درمور و مسیر مزار شهدای روستا ،کمک به توسعه کارگاههای کوچک قالی بافی و بسته بندی محصولات باغی ، درخواست احداث زمین  یا سالن ورزشی با اهدای زمین  توسط مردم  را مسئولان خواستار شد.

 

خسروی ادامه داد و گفت:روستای گلال از قطب های دامداری بخش مرکزی است این روستا در زمینه باغداری با محصولاتی همچون انجیر ، انار و …هم حرفهایی برای گفتن دارد . که با توجه بیشتر باعث رونق و توسعه بیشتر می شود.

 

وی با انتقاد از وضعیت آنتن دهی تلفن همراه در روستا گلال گفت : آنتن دهی در این روستا بسیار ضعیف است .

 

خسروی بهسازی جاده عشایری برای رفاه حال دامداران،توسعه گردشگری با احداث اقامتگاهای بوم گردی و سفره خانه های سنتی را از جمله درخواستهای اهالی این روستا دانست.

 

در ادامه فرماندار پاوه گفت: این روستا به تناسب جمعیت با تقدیم هشت شهید در ایجاد امنیت کشور سهیم است .

 

پرویز ایده پور با اشاره به خدمات دولت و نظام در روستای گلال گفت: امروز درخواستهای مردم گلال ثانوی است . که این نشان از خدمات اولیه است .

وی گفت گردشگری یک صنعت است که نیاز به آموزش دارد و باید مردم آموزشهای لازم را در این خصوص ببینند.

 

وی افزود: گردشگری سرمایه گزاری عقل است بعد آموزش نیاز سنجی برای اینکه ببینید مردم راضی به پذیرش گردشگر هستند و در ادامه برنامه ریزی برای توسعه این صنعت .

 

فرماندار پاوه ادامه داد و گفت: اتصال خط رومینگ در یک روستای بخش مرکزی در مرکز شهرستان غیر قابل قبول است و مخابرات باید پاسخگو باشد .

 

ایده پور برای احداث فضای ورزشی در روستا قول مساعد داد که در شورای برنامه ریزی اعتبار موردنیاز را اختصاص دهد .

 

وی گفت :برای ایجاد اشتغال به خصوص در روستاها بیش از یکصد میلیارد ریال اعتبار به شهرستان اختصاص داده شده است که روستائیان عزیز به هر میزان طرح ارائه دهند تسهیلات پرداخت میکنیم .

 

ایده پور گفت باتوجه به اینکه پنج آیتم اصلی راه ، آب، برق ،مدرسه ،گاز به روستاهای ما آمده بازهم مردم ناراضی هستند و دلیل آن این است که مردم اشتغال میخواهند .

 

وی گفت امروز تنها راه نجات اقتصاد کشور روی آوردن به تولید و ایجاد اشتغال است .

 

علی اشرف خسروی