ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 22:08

ماجرای وجود ابر نماهای ممتد در اورامانات چه بود/ وقتی ترافیک زمین و آسمان ندارد+ تصاویر

ماجرای وجود ابر نماهای ممتد در اورامانات چه بود/ وقتی ترافیک زمین و آسمان ندارد+ تصاویر

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز خط های ممتد به شکل برف منطقه ی اورامانات را در برگرفت و هیمن موضوع کافی بود تا عده ی دست به شایعه بزنند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پس از گذشت زلزله ی ۲۱ آبان ۹۶ در غرب کشور، بازار شایعات در این استان کرمانشاه خصوصأ […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز خط های ممتد به شکل برف منطقه ی اورامانات را در برگرفت و هیمن موضوع کافی بود تا عده ی دست به شایعه بزنند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : پس از گذشت زلزله ی ۲۱ آبان ۹۶ در غرب کشور، بازار شایعات در این استان کرمانشاه خصوصأ مناطق درگیر زلزله دمیدن گرفت و همواره شایعات مختلفی در فضای مجازی و دنیای حقیقی مردم رد و بدل گردید.

صبح امروز در منطقه اورامانات شامل چهار شهرستان روانسر، جوانرود، پاوه و ثلاث باباجانی مشاهداتی رخ داد که گرچه تازگی نداشت اما بدلیل فراوانی و مدت زمان زیاد تر برای مشاهده اش بازار شایعات را مجددأ گرم تر کرد.

 

پس از وقوع این پدیده  خبرنگار سراب روانسر علت موضوع را از صابر محمدی مدیر اداره هواشناسی شهرستان روانسر جویا شد وی در این خصوص اعلام کرد: وقتی بنزین در هواپیما می سوزد مقدار زیاد دود و بخار آب تولید می شود که چون در ارتفاع بالا حرکت میکند و دما در آن نقطه خیلی پایین است بصورت کریستال بسیار ریز یخ قابل مشاهده است و شبیه ابرهای نوع بالا ( سیروس) است که به آن دنباله ی هواپیما یا کواتر می گویند.

 

مدیر اداره هواشناسی روانسر افزود: علت احتمال ماندگاری زیاد دنباله امروز در اورامانات، حرکت هواپیما در ارتفاع بالا و پایین بودن دما در آن ارتفاع می باشد.

 

محمدی تصریح کرد: پایین بودن دمای شب گذشته کاملا محسوس بود [کمینه منفی چهار درجه سانتیگراد] و به نظر میرسد هواپیما هم در ارتفاع بالایی حرکت کرده بتا اینگونه مشاهده ی رخ بدهد.