ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 13:19

عکاسان اورامانات در جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۰۱۸ درخشیدند

عکاسان اورامانات در جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۰۱۸ درخشیدند

به گزارش سلام پاوه:مدیر انجمن عکاسان جوانرود گفت: عکاسان اورامانات در جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۰۱۸ خوش درخشیدند.     ادریس خسروی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی و معتبر خیام در مجموع ۱۱ عکاس از ۲ شهرستان جوانرود و پاوه در اورامانات شرکت داشتند که شاهد درخشش و […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر انجمن عکاسان جوانرود گفت: عکاسان اورامانات در جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۰۱۸ خوش درخشیدند.

 

 

ادریس خسروی‌زاده در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: در جشنواره بین‌المللی و معتبر خیام در مجموع ۱۱ عکاس از ۲ شهرستان جوانرود و پاوه در اورامانات شرکت داشتند که شاهد درخشش و انتخاب ۵۱ اثر این عکاسان بودیم.

 

مدیر انجمن عکاسان جوانرود افزود:این جشنواره که با ۶ موضوع آزاد تک‌رنگ، آزاد رنگی، شهر، خلاقه، گردشگری و تلفن برگزار شد خوشبختانه ۱۱ عکاس اورامانات آثار آن‌ها برگزیده شد.

 

وی گفت: امید حیدری فر با ۹ پذیرش در بخش (آزاد تک‌رنگ- آزاد رنگی- شهر- گردشگری- تلفن )، اورانوس علیزادە با هشت پذیرش (آزاد تک‌رنگ- آزاد رنگی- خلاقه- گردشگری- تلفن )، لقمان عزیزخانی هشت پذیرش (آزاد تک‌رنگ- آزاد رنگی- گردشگری- شهر) ، طالب حیدری چهار پذیرش در بخش (آزاد تک‌رنگ- گردشگری)، محمدیاسین شاهمرادی چهار پذیرش در بخش (گردشگری- تلفن)، هادی محمدی سه پذیرش در بخش (شهر- گردشگری)، آراس نادری سه پذیرش در بخش (آزاد رنگی- گردشگر) ، فرزانه پرواز ۲ پذیرش در بخش (خلاقه – تلفن)، عادل عبدالهی یک پذیرش در بخش (گردشگری)، مسلم عظیمی یک پذیرش در بخش (گردشگری)، سرور فرهادی با هشت پذیریش (آزاد تک‌رنگ، گردشگری، آزاد رنگی) توانستند درخشش قابل توجهی داشته باشند.

 

خسروی‌زاده افزود: از میان این آثار برگزیده شانس دریافت مدال نیز برای اورامانات پیش‌بینی می‌شود که در تاریخ ۲۱ دی‌ماه سال‌جاری نتایج نهایی در مراسم اختتامیه اعلام می‌شود.

 

وی با اشاره به عدم حمایت‌های لازم از سوی مسؤولان، گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌های بالای عکاسان در اورامانات به‌خصوص در شهرستان جوانرود نیاز است حمایت‌های لازم صورت بگیرد و در این چند مدت فعالیت  هزینه‌های عکاسان حتی برای شرکت در چنین جشنواره‌های معتبری از جیب اعضا تامین شده و به‌جزو دو مورد کمک اداره ارشاد و یک انجمن مردم نهاد تهران شاهد هیچ حمایتی نبوده‌ایم .

 

خسروی‌زاده در پایان، گفت: باتوجه به فعالیت انجمن  عکاسان جوانرود هنر عکاسی در جوانرود رونق خاصی گرفته و امیدوارم شاهد این رونق در سایر شهرستان‌های اورامانات با فعال شدن انجمن هایشان باشیم.

 

جشنواره بین المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان جهان و به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام (۴۲۷-۵۱۰)، دانشمند، فیلسوف و شاعر بزرگ ایرانی، توسط نمایندگی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزار می‌شود.

 

جشنواره بین‌المللی عکس خیام، تنها جشنواره داخلی زیر نظر فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (فیاپ) (با شماره مجوز ۵۹۵/۲۰۱۸) است.

 

عکس‌های راه یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیو FIAP بنام عکاس، برای دریافت القاب FIAP نیز محاسبه خواهد شد.

 

دوره‌های پیشین جشنواره خیام عنوان پرشرکت‌کننده‌ترین جشنواره داخلی را به دست آوردند.این جشنواره تنها جشنواره داخلی بود که تعداد شرکت‌کنندگان خارجی آن از شرکت‌کنندگان داخلی بیشتر بود.

 

نمایشگاه آثار برتر در ۳۲ شهر به نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد. (حتی شرکت‌کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را به‌صورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز ۵ ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش‌گذاری شد.

گفتگو:فرهاد صالحی