ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 05:19

شکارچیان غیرمجاز در جوانرود به دام افتادند

شکارچیان غیرمجاز در جوانرود به دام افتادند

به گزارش سلام پاوه :  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جوانرود از دستگیری شکارچیان غیر مجاز «گراز»  در منطقه «نوئل» این شهرستان خبر داد. عطاالله قادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست جوانرود در حین گشت‌زنی متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه «نوئل» شدند.     وی افزود: […]

به گزارش سلام پاوه :  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جوانرود از دستگیری شکارچیان غیر مجاز «گراز»  در منطقه «نوئل» این شهرستان خبر داد.

عطاالله قادری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست جوانرود در حین گشت‌زنی متوجه حضور شکارچیان غیرمجاز در منطقه «نوئل» شدند.

 

 

وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته، محیط بانان با کمین بر راه شکارچیان، آنها را دستگیر کردند که در بازرسی صورت گرفته از آنها لاشه سه راس گراز کشف و ضبط گردید.

 

قادری با بیان اینکه لاشه‌های شکار امحا گردید، گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از ۲۰ نفر از شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده و به مراجع ذی صلاح معرفی شده‌اند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست جوانرود در پایان ضمن هشدار به شکارچیان غیرمجاز به همشهریان توصیه کرد در فصل سرما لازم است بیش از همیشه از پرندگان و سایر جانورانی که بخاطر سرما و گرسنگی به حاشیه سکونتگاهها پناه می آورند حفاظت شود و موارد تخلف را به ادارات محیط زیست شهرستانها اعلام نمایند.

4 پاسخ برای “شکارچیان غیرمجاز در جوانرود به دام افتادند

  • ناشناس در تاریخ دی 11, 1397 گفت:

    لطف کنین کوه های پاوه بخصوص کوه نانا ویژه هم شکارچی زیاد داره پیگیری کنید

  • ناشناس در تاریخ دی 11, 1397 گفت:

    لطف کنین کوه های پاوه هم شکارچی زیاد داره پیگیری کنید

  • ناشناس در تاریخ آذر 30, 1397 گفت:

    کاش محیط زیست پاوه هم ى اقای قادری داشت اینجا بز کوهی زخمی میشه به محیط زیست خبر میدن کسی نمیره کاری کنه کل شکارچیانم میشناسن تا حالام نشنیدیم بگن ی شکارچیرو گرفتیم اقای قادری هم اینطور فعاله

  • کیا در تاریخ آذر 29, 1397 گفت:

    جهت اطلاع این روزها مردم پاوه با پدیده‌ای به نام “سگ‌های ولگرد” در سطح شهر مواجه هستند و اگر در ساعات پایانی شب و یا ساعات اولیه صبح چرخی در سطح شهر بزنید، جولان سگ‌های ولگرد را به وفور خواهید دید بسیاری از این سگ‌ها بیمار هستند و حضور آنها در سطح شهر در حال تبدیل شدن به یک خطر بهداشتی است.

    سگ‌ها به دلیل بدست آوردن غذا از پناهگاه‌هایشان که عموما مخروبه‌های حاشیه شهر، رودخانه و محلات هستند خارج می‌شوند و تلاش آنها برای یافتن خوراک در محیط شهری حتی در طول روز ادامه دارد. این سگ‌ها عمدتا در دسته‌های چندتایی هستند که موجب می‌شود هم ترسناک‌تر جلوه کنند و هم خطر حمله آنان افزایش یابد.

    در برخی از مناطق شهر وجود سگ‌های ولگرد بیشتر از سایر مناطق است(خیابان رسالت،محله زوار،تپه کوله بالا و تپه کوله وسط) تا حدی که وجود این سگ‌ها سبب رعب و وحشت مردم به ویژه کودکان می‌شود و با توجه به شروع فصل سرما و رفت امد دانش اموزان(دبستان شهید باهنر) لازم است تا این موضوع هرچه سریع‌تر بررسی و رفع شودبعلاوه بر این بسیاری از سگ‌های ولگرد دارای بیماری‌های خطرناک هستند.انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی و مشکلات پوستی بیماری‌های هستند که از راه مدفوع، بزاق و لمس این حیوانات آلوده به انسان منتقل شده و می‌توانند عوارض جبران ناپذیری برای انسان داشته باشند. شایع‌ترین بیماری منتقله از سگ به انسان هاری است که در اثر گازگرفتگی حاصل می‌شود و ترس از سگ‌های ولگرد در واقع ترسی بجاست.

    ، از آنجایی که بر جمعیت این سگ‌ها روز به روز افزوده می‌شود امیدواریم که مسئولان ذیربط به جهت پیشگیری از بروز هر گونه حادثه‌ای برای شهروندان نسبت به جمع آوری سگ‌های ولگرد اقدام کنند. با تشکر