ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 02:58

فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید در خانه و مدرسه نهادینه شود/عکس

فرهنگ کتاب و کتاب خوانی باید در خانه و مدرسه نهادینه شود/عکس

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش پاوه از فرهنگیان و دانش آموزان اهل قلم در روز پنج شنبه ۱ آذرماه ۹۷ در محل کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد تقدیر کرد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگرفرد با تبریک هفته وحدت و میلاد خجسته حضرت محمد (ص) با اشاره به کلمات آغازین آیات نازل […]

به گزارش سلام پاوه:مدیر آموزش و پرورش پاوه از فرهنگیان و دانش آموزان اهل قلم در روز پنج شنبه ۱ آذرماه ۹۷ در محل کتابخانه عمومی وحدت پاوه برگزار شد تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:مختار برزگرفرد با تبریک هفته وحدت و میلاد خجسته حضرت محمد (ص) با اشاره به کلمات آغازین آیات نازل شده بر پیامبر اسلام و تأکید بر خواندن و سفارش مکرر کلام وحی به اندیشیدن و تدبر، پیامبر اسلام را بهترین الگو و اسوه و آیات قرآن را چراغ راه هدایت جامعه عنوان نمود و در سخنانی به بیان اهمیت کتاب و کتاب خوانی پرداخت.

وی هفته کتاب و کتاب خوانی را فرصتی مناسب برای توجه بیش از پیش آحاد جامعه به موضوع مطالعه عنوان نمود و با تبریک این هفته به فرهنگیان و فرهنگ دوستان اهل قلم و فعالان عرصه تولید و نشر کتاب و به ویژه کتابداران، این تلاشگران عرصه اندیشه و خرد، حضور در جمع اهالی اندیشه و دیدار با دانش آموزان و فرهنگیان اهل قلم را موجب خرسندی، مایه مباهات و امید به آینده عنوان نمود.

مختار برزگرفرد با بیان نظر جامعه شناسان، نادان ترین افراد را کسانی عنوان کرد که نیاز به مطالعه و یادگیری در خود احساس نمی کنند و افزود؛ هرگاه مطالعه و تحقیق در میان شهروندان یک جامعه نهادینه شود، تعصب کور و تخریب کاهش پیدا میکند و انصاف و نقد سازنده در آن جامعه ارتقاء می یابد.

وی؛ خود آگاهی و اعتماد به نفس را از نتایج مطالعه مستمر کتاب دانست که در شکل گیری شخصیت نوجوانان و دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه نقش ویژه ای دارد.

مدیر آموزش و پرورش پاوه تأکید کرد؛ فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، باید در خانه و مدرسه نهادینه شود و با بیان اینکه بیش از ۱۰درصد از فرهنگیان پاوه از اهالی تألیف، تحقیق و ترجمه هستند، به ارائه آمار سرانه مطالعه در استان کرمانشاه و شهرستان پاوه پرداخت، و بالا بودن میانگین سرانه مطالعه در پاوه را حاصل تلاش های نهادهای فرهنگی، و تعامل نهاد کتابخانه عمومی و مدیریت آموزش و پرورش عنوان کرد.

محمدی مسئول کتابخانه عمومی وحدت پاوه؛ با ارائه گزیده ای از فعالیت های کتابخانه عمومی شهرستان، از رویکرد فرهنگی و آموزشی جدید نهاد کتابخانه عمومی و ورود به عرصه اجتماعی با کمک فعالان فرهنگی و سمن های مردم نهاد خبر داد.

وی؛ بر حضور فعال نهاد کتابخانه عمومی در بخش اجتماعی و فرهنگ سازی در راستای ایفای نقش به عنوان بازوی توانای آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف فرهنگی و آموزشی تأکید کرد و از تعامل و دغدغه همیشگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاوه نسبت به تقویت فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، قدردانی نمود.

در ادامه سیروس امین زاده و پیشوا رهبری به نمایندگی از فرهنگیان و دانش آموزان اهل قلم و فعال در عرصه کتاب و کتاب خوانی به بیان مسائل و مشکلات و ارائه پیشنهادات خود پرداختند و حضور فعال مدیران مدارس در نشست های کتابخوان و تجهیز کتابخانه مدارس را از مهم ترین خواسته های خود عنوان کردند.

در پایان؛ از کارکنان و کتابداران کتابخانه عمومی، فرهنگیان و دانش آموزان اهل قلم و نیز نونهالان فعال کتابخانه عمومی پاوه با اهدای لوح سپاس، قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است؛ آیین تقدیر از فرهنگیان و دانش آموزان اهل قلم به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی و با حضور مدیر و کارشناسان بازرسی، امور فرهنگی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش پاوه در کتابخانه عمومی وحدت شهرستان پاوه برگزار شد، در حاشیه این آیین مدیر آموزش و پرورش از قسمت های مختلف کتابخانه بازدید نمود و با کارکنان این نهاد، درباره راه های تقویت و ارتقای فرهنگ کتاب خوانی به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.