ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:48

برگزاری مراسم مولودی خوانی در کمیته امداد شهرستان پاوه / عکس

برگزاری مراسم مولودی خوانی در کمیته امداد شهرستان پاوه / عکس

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت محمدمصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت؛ مراسم مولودی خوانی با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی پاوه در نمازخانه این اداره برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم رئیس کمیته امداد پاوه ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت […]

به گزارش سلام پاوه : به مناسبت سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت محمدمصطفی (ص) و آغاز هفته وحدت؛ مراسم مولودی خوانی با حضور مددجویان کمیته امداد امام خمینی پاوه در نمازخانه این اداره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این مراسم رئیس کمیته امداد پاوه ضمن تبریک آغاز هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص ) هدف از برگزاری این مراسم را تشریح کرد.

 

لقمان انفرادی با توصیف صفات پیامبر اکرم لزوم برپایی چنین مراسماتی را برای مسلمانان ضروری دانست.

 

 

وی همچنین گفت:به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام به خانواده های تحت پوشش شرکت کننده در این برنامه سبدهای کالایی با ارزش ریالی۱۰۰ میلیون ریال اهدا کرد.

 

سخنران این مراسم ماموستا محسن رستمی بود که ضمن تبریک این ایام نخست به فلسفه ی بعثت پیامبران پرداخت: که انسان برای رسیدن به سعادات دنیوی و اخروی به برنامه ای جامع و کامل نیاز دارد و عقل انسان قادر به تدوین چنین برنامه نیست که بتواند منهجی را برای هر زمان و مکان برای انسان به بار بیاورد و در طول تاریخ از بعثت آدم تا خاتم خداوند راه رستگاری را از طریق وحی بر پیامبران نازل فرموده است و آنان نیز صادقانه وحی را بر مردمان عصر و زمان خویش عرضه نموده اند.

 

 

ماموستا رستمی در ادامه سخنانش به ولادت و بعثت پیامبرص در عصر جهالت و صفات و خصال آن حضرت در قرآن مطالبی را ایراد و نمود و اذعان داشت که پیامبر اسلام (ص )به نص قرآن رحمه للعالمین می باشد. و برای جن و بشر و کافر و مسلمان و حیوانات وگیاهان و نباتات رحمت است . احکام و حیات و ممات پیامبر (ص) برای مسلمانان رحمت است.

 

و در خاتمه بر لزوم وجود این مراسمات تاکید داشتند که مراسم میلاد تجدید بیعتی با حضرت محمد ص می باشد و پایان بخش این مراسم هم نوای دلنشینی از کاک فاروق خسروی روشن دل باینگانی بود.

 

 

از جمله بخشهایی دیگر این برنامه قصیده خوانی گروه مولودی خوانی فاروق خسروی بود.