ی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14:53

موضعگیری امام جمعه پاوه در قبال جشن انارانه منطبق بر شرع مقدس اسلام است

موضعگیری امام جمعه پاوه در قبال جشن انارانه منطبق بر شرع مقدس اسلام است

به گزارش سلام پاوه:فرمانده ناحیه ی مقاومت بسیج سپاه پاوه با اشاره به بحث های اخیر در خصوص جشن انارانه در سطح شهرستان پاوه، گفت:اورامانات دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و در این راستا کسی منکر جلب توریست و گردشگر به کلکسیونی از مناظر و جاذبه های بی بدیل منطقه نیست.   سرهنگ ارسلان […]

به گزارش سلام پاوه:فرمانده ناحیه ی مقاومت بسیج سپاه پاوه با اشاره به بحث های اخیر در خصوص جشن انارانه در سطح شهرستان پاوه، گفت:اورامانات دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و در این راستا کسی منکر جلب توریست و گردشگر به کلکسیونی از مناظر و جاذبه های بی بدیل منطقه نیست.

 

سرهنگ ارسلان سلطانقلی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه،موضعگیری امام جمعه پاوه در قبال برگزاری جشن های موصوف به انارانه را منطبق بر شرع مقدس اسلام و در راستای بزرگداشت شعائر اسلامی امر به معروف ونهی ازمنکر برشمرد.سرهنگ سلطان قلی

 

وی رفتارهای خلاف شئونات اسلامی را با ذکر مصادیقی مورد نکوهش قرار داد و افزود: در زمان صدر اسلام مشرکان مکه مسلمانان را از زیارت خانه خدا منع می کردند و در کنار خانه خدا صوت و کف می زدند و می گفتند اینکار عبادت و نمازشان است ، این در شرایطی است که آیه ای نازل گردید و عبادت آنان را چیزی جز ” صوت کشیدن” و” کف زدن” ندانست ودر ادامه عناد آنان را به عذاب الهی موکول نمود. “وَ ما کانَ صَلاتُهُمْ عِنْدَ الْبَیْتِ إِلاَّ مُکاءً وَ تَصْدِیَهً فَذُوقُوا الْعَذابَ بِما کُنْتُمْ تَکْفُرُونَ” انفال (۸) آیه ۳۵٫

 

فرمانده ناحیه ی مقاومت بسیج سپاه پاوه در همین راستا تصریح نمود: آیا سنجیده است بمنظور توسعه صنعت توریسم وگردشگری بخواهیم فحشا وبی بندوباری را که با آموزه های دینی وجاهتی نداشته ترویج دهیم، اگرچه مردم منطقه مقید به تکریم شعائر اسلامی بوده وهستند وقطعاً چنین رفتارهایی ( رقص وپایکوبی زن ومرد) را بر نمی تابند .

 

سرهنگ سلطانقلی سوء برداشت از سخنان امام جمعه پاوه را منطقی ندانست و افزود: همچنانکه حاج ماموستا ملاقادر قادری در تبیین مباحث مطروحه به تفسیر پرداختند نه تنها منعی برای برگزاری چنین آئین هایی را عنوان ننمودند بلکه توصیه نمود که مجریان امر مدیریت مکفی بر نحوه سالم سازی برنامه های پیش رو را داشته باشند واین تنها متوجه انارانه نخواهد بود.

 

وی به دغدغه های حاج ماموستا ملاقادر قادری بالاخص درحیطه تامین معیشت مردم منطقه وپیگیری ها مشفقانه ایشان در جلسات رسمی و… اشاره نمود و افزود: هرآنچه که منجر به درآمد مشروع مردم منطقه گردد در نزد این عالم وارسته مطلوب نظراست  ودر این راستا مساعی فراوانی معمول نموده اند.

 

فرمانده سپاه پاوه در ادامه تصریح نمود: دین مبین اسلام با شادی مردم منافاتی نداشته وبزرگان دین جایگاه ویژه ای برای شادی و تفریح در نظر می گرفتند. بطوریکه امام رضا علیه السلام در این باره می فرماید: بکوشید اوقات شبانه روز شما چهار ساعت [بخش] باشد: ساعتی برای عبادت و مناجات با خدا؛ ساعتی برای تأمین معاش؛ ساعتی برای معاشرت با برادران مورد اعتماد و کسانی که شما را به عیب هایتان آگاه سازند و در باطن به شما خلوص دارند و ساعتی را هم به تفریحات و لذت ها اختصاص دهید و با این بخش از زندگی، قادر خواهید بود آن سه بخش دیگر را به خوبی انجام دهید.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: همچنانکه در دین مبین اسلام بر شادی تاکید شده وآن نیز بر روح و هم بر جسم انسان تأثیر نیکو می گذارد. به همان نسبت نیز زیاده روی وافراط وبی بندوباری نیز می تواند تاثیرات سؤیی را در پی داشته باشد وبر همگان است که اندازه ها را دریابیم تا دچار گناه ومعصیت نشویم.

4 پاسخ برای “موضعگیری امام جمعه پاوه در قبال جشن انارانه منطبق بر شرع مقدس اسلام است

  • ناشناس در تاریخ آبان 19, 1397 گفت:

    ای کاش برای جلوگیری از قاچاق بنزین هم اقدامی صورت می گرفت

  • فرهنگی پاوه ای در تاریخ آبان 16, 1397 گفت:

    فرمانده محترم و معزز سپاه به خوبی فرمودند:
    ” آیا سنجیده است بمنظور توسعه صنعت توریسم وگردشگری بخواهیم فحشا وبی بندوباری را که با آموزه های دینی وجاهتی نداشته ترویج دهیم ”
    خداوند به شما فرمانده دلسوز و آگاه توفیق عنایت فرمایند.
    و در اینجا از عالم وارسته و فیلسوف بزرگ جناب ماموستا قادری هم که بانی این امر خیر شده اند بی نهایت تشکر و سپاس را داریم.

  • سپاه در تاریخ آبان 16, 1397 گفت:

    درود بر سپاه درود بر حاج ماموستا

  • ناشناس در تاریخ آبان 14, 1397 گفت:

    ماموستا قادری حق دارن…واقعا هدف بیشترمردم بی بندوباریه