ش 15 اردیبهشت 1403 ساعت 08:30

ماموستا قادری:تهدیدها و تهمت ها خللی در اراده من برای خدمت به دین و مردم ایجاد نمی کند

ماموستا قادری:تهدیدها و تهمت ها خللی در اراده من برای خدمت به دین و مردم ایجاد نمی کند

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه پاوه بر عزم راسخ خود برای دفاع از دین و مردم تأکید کردند و گفتند : در این ایام آنچه توانسته‌اند از دشنام و افترا نسبت به ما روا داشتند؛ بنده را در ردیف هویدا و فرزندانم را در ردیف بابک زنجانی قراردادند؛ اما بدخواهان […]

به گزارش سلام پاوه : ماموستا ملا قادر قادری در خطبه های نماز جمعه پاوه بر عزم راسخ خود برای دفاع از دین و مردم تأکید کردند و گفتند : در این ایام آنچه توانسته‌اند از دشنام و افترا نسبت به ما روا داشتند؛ بنده را در ردیف هویدا و فرزندانم را در ردیف بابک زنجانی قراردادند؛ اما بدخواهان بدانند که این تهدیدات و افتراها نه تنها خللی در اراده من برای خدمت و دفاع از دین و مردم ایجاد نمی کنند، بلکه بنده را استوارتر از همیشه می گرداند و یقین بدانند که هیچگاه در مقابل افراد ضد دین و ضد انقلاب عقب نشینی نخواهم کرد.

 

به گزارش سلام پاوه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه مورخه (۱۱/ آبان ماه/۹۷) پاوه که باحضور پرشور مردم مؤمن و نمازگزار پاوه برگزار شد،  به حواشی ادامه دار “جشن انارانه” اشاره کردند و گفتند: از دو هفته گذشته که بنده در خطبه های نماز جمعه تذکراتی درباره رعایت شئونات اسلامی در مراسم جشن انار دادم و گفتم سال گذشته شئونات اسلامی رعایت نشد، انتظار داریم امسال موضوع را مدیریت کنند که آبروی خانواده ها حفظ شود؛ هیاهوی زیادی به راه افتاد، که جای تعجب داشت؛ تعجب از این جهت که در شهرهایی مثل نی‌ریز، شهرضا و ساوه، هر باغی به‌اندازۀ تمام اورامانات انار دارد؛ اما آنها هیچ هیاهویی ندارند، چگونه است که بحث انار در شهرستان ما این‌همه هیاهو به راه انداخته است؟

 

ایشان افزودند: این هیاهوها طی روزهای گذشته فروکش کرد؛ اما دیروز یکی از مسئولان مصاحبه ای کرد و دقایقی بعد از آن نماینده آمریکا که برای تحریک و افترا و دروغ و تحقیر کسانی که همراه انقلاب‌اند در اربیل مشغول فعالیت است، به همراهی جمعی در شهرستان؛ هر سه هماهنگ گفتند: علی رغم مخالفت امام‌جمعه پاوه، امسال “جشن انارانه” برگزار می‌کنیم و این در حالیست که بنده هیچگاه نگفته‌ام جشن انارانه برگزار نشود؛ بلکه تنها توصیه به رعایت شئونات اسلامی و پرهیز از معصیت و گناه در این مراسم داشته ام.

 

خطیب جمعه پاوه در ادامه به دیدار روز شنبه گذشته خود با فرماندار پاوه اشاره کردند و گفتند: روز شنبه آقای فرماندار به محل کار بنده تشریف آوردند و گفتند: برای جشن انارانه چکار کنیم؛ در پاسخ گفتم بنده موضع و نظر خودم را در منبر نماز جمعه بیان کرده و گفته‌ام اگر خودتان برنامه را مدیریت کنید ما حرفی نداریم.

 

ایشان گفتند: خیلی متعجبم بخاطر رقص چند دختر خردسال در برج میلاد تهران، شهردار تهرانِ بزرگ را عزل کردند؛ ولی نگاه و سیاست در منطقه ما نوعی دیگر است.

 

وی ادامه دادند: از چند نفر سؤال کردم که جشن انارانه را چرا در مهر و اوایل آبان که فصل برداشت انار در منطقه ماست برگزار نکردید؟ گفتند: به خاطر محرم و صفر و ایام شهادت امام حسین (ع) به ما اجازه نداده‌اند آن را برگزار کنیم؛ در پاسخ گفتم اگر جشن انار، واقعاً جشن شکرگزاری است، یقین داشته باشید امام حسین(ع) و جد بزرگوارش نیز به برگزاری آن شکرانه خوشحال خواهند شد؛ همین‌که این جشن به ایام بعد از صفر موکول شده است معنایش این است که این جشن، جشن شکرانه انار نیست و چیز دیگری در پشت پرده است.

 

امام‌جمعه پاوه ضمن تشکر از باغداران و کسانی که محصولات انار خود را بدون هیچ هیاهویی به مردم عرضه کردند، گفتند: از باغداران محترم و شریف شوشمی، نوسود، شرکان، هیروی، دشه، داریان و دودان تشکر می‌کنم که محصولات انار خود را خارج از هیاهوهای کاذب به بازار عرضه کردند.

 

وی با بیان اینکه این هیاهوها متأسفانه مال کسانیست که انار ندارند افزودند: از این متعجبم که در شهرهای پاوه و کرمانشاه که اناری ندارند؛ ساز و دهل می‌زنند، شما می‌خواهید با این مردم چکار کنید؟!! چرا در ارومیه جشن سیب، در گیلان جشن برنج و در رفسنجان جشن پسته که هر کیلویش با ۲۰ کیلو انار ما برابری می‌کند، را همراه با رقص و پایکوبی برگزار نمی کنید؟!

 

ایشان هدف دشمنان خارجی و بدخواهان را از این هیاهو و جنجال ها تخریب دین دانستند و افزودند: دور کردن مردم از مسجد و دین و بدبین کردن آنها نسبت به نظام هدف اصلی مشوقین این کارهاست .

 

ماموستا قادری، بر عزم راسخ خود برای دفاع از دین و مردم تأکید کردند و گفتند : در این ایام آنچه توانسته‌اند از دشنام و افترا نسبت به ما روا داشتند؛ بنده را در ردیف هویدا و فرزندانم را در ردیف بابک زنجانی قراردادند؛ اما بدخواهان بدانند که این تهدیدات و افتراها نه تنها خللی در اراده من برای دفاع از دین و مردم ایجاد نمی کنند، بلکه بنده را استوار تر از همیشه می گرداند و یقین بدانند که هیچگاه در مقابل افراد ضد دین و ضد انقلاب عقب نشینی نخواهم کرد.

 

امام‌جمعه پاوه سپس با اشاره به اینکه در طول هفته گذشته تعداد ۳۷۲۰۰ نفر خطبه های هفته گذشته پاوه را گوش داده اند، خاطرنشان کردند: این یک توفیق بزرگ است؛ قرآن می‌فرماید: «وَعَسَىٰ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» (بسیاری از چیزها به نظر شماها خوب نیستند اما به نفعتان تمام خواهند شد)؛ این جنجال ها باعث شد، صدای ما از طریق این تریبون به قلب اروپا و کردستان عراق و ایران رسید تا حقانیت این محراب روشن شود.

 

ایشان در پایان این بخش گفتند: بنده خود را پیروز می‌دانم؛ از خداوند تبارک‌وتعالی می‌خواهم اولاً از بنده قبول فرماید و در ثانی توفیق دهد مطالبی را که بیان می‌کنم قبل از هر چیز مورد رضای پروردگار باشد و بعدازآن نیز پیامبر اسلام به آن خوشحال شود و سبب عزت و آبرو برای محراب نشینان و شخص خودم باشد و برای مسلمانان هم مفید واقع شود.

 

4 پاسخ برای “ماموستا قادری:تهدیدها و تهمت ها خللی در اراده من برای خدمت به دین و مردم ایجاد نمی کند

  • فرهنگی (پاوه ای اصل) در تاریخ آبان 12, 1397 گفت:

    حق نگهدارت باد ماموستای عزیز و گرامی

    واقعاٌ پاوه انار دارد؟
    هر جا نگاه می کنی می گویند انار پاوه.و این جای تاسف دارد
    از وقتی انار پاوه رواج پیدا کرده آمار معتادین پاوه هم بیشتر شده ،چه ربطی داره، شما جواب دهید.
    این جشن اناره فقط و فقط دسیسه است.

  • لباس تُرکی یا هِندی؟مسئله این است..!!!! در تاریخ آبان 12, 1397 گفت:

    سالانه هزاران مراسم و جشنواره در سرتاسر ایران برگزار میگردد،متاسفانه در هیچ یک به مانند مناطق کردنشین از زنان و دختران جوان بزک کرده وبی حجاب اینگونه استفاده ابزاری نمیشود.
    لباسی که هم اینک زنان کُرد انرا میپوشند حاصل یک نقشه تمام طراحی شده است،یعنی تقریبا از حدود پانزده سال پیش و توسط گروهی از طراحان و مزونهای لباس تُرکیه و در اقلیم کردستان عراق،(اربیل)طراحی شد و بعدها دوخت گونه ایی جدید از لباس زننده و نازک و تمام رنگی زنان کُرد شکل گرفت و متاسفانه در سایت ها و کانالهای تلویزیونی و ماهواره ایی و توسط مجریان زن کرد تبلیغ و اشاعه شد.
    طراحان این گونه لباسها،در اصل تُرک بودند و نوعی طرح و دوخت تُرکی استانبولی(این مدل لباس در سریالهای تاریخی ترکیە کاملا مشهود است) و هندی و نازک و هرزە و بی حجاب را رواج و اینگونه هم کُردها را ملزم به پوشیدن لباسهای طراحی شده خود کردند و هم در حقیقت ناموس و شرافت مردم مسلمان کُرد را نشانه رفته و با اینکار مردانگی و شرافت مردها را از بین بردند و تیرخلاصی بر هویت پوشاک کُردی وارد ساختند و انان را از پوشاک وطنی و ایرانی جداکردند و میتوان گفت در این امر هم موفق بودند.
    الان هم متاسفانه زنان و دختران مناطق کُردنشین از این لباسهای تُرکی و هِندی زننده و نازک استفاده میکنند، در حالیکه این پوشش ما نیست.
    اگه به تصاویر و عکسهای سی چهل سال به قبل نگاهی بیندازیم کاملا برایمان مشخص میگردد که لباس زنان و مردان کُرد کاملا دچار دگرگونی و تغییرات فاحشی گردیده و امروزه دیگر اصالت ان نمانده است و نمیتوان گفت پوشاک امروزه زنان و مردان کُرد،قدمت و اصالت و تاریخ دارد.برای مثال تا حدود پنجاه سال پیش بالاتنه(کوا)مردان کُرد بر روی شلوار انها قرار میگرفت و شالی از نوع یزدی و اصفهانی به دور کمر و جامانه ایی از نوع عربی بعنوان سربند استفاده میشد.زنان کُرد نیز از دستمال اصل یزدی و گلونی ساختە هنرمندان اصفهان برای حجاب و پوشیدن سروصورت استفاده میکردند و در تمام عکسهای قدیمی این موضوع کاملا به چشم میخورد،و بە گونە ایی مشکوک و طراحی شده از حدود پنجاه سال پیش نیز کم کم بالاتنه مردان کُرد به زیر پایین تنه(شوال) رفت و این یعنی حتی اصالت لباس مردان کُرد هم از ان قدمت و تاریخ افتاده است و اینگونه است که لباس چه زن و چه مرد کُرد فاقد هویت شد. پس باید زنان ما از لباس قدیمی و پوشیده و مردان و جوانان ما هم به مانند ابا و اجدادمان لباس بپوشیم(یعنی بالاتنه بر روی پایین تنه و شالی از نوع یزدی اصل دور ان بسته شود).
    اگر ادعای تاریخی بودن لباسمان را داریم باید اینگونه لباس بپوشیم.
    مردم کُرد مردمی ناموس پرست هستند و نباید اجازه داد از تصاویر و عکسهای زنان و دختران کُرد و پوشش نازک و زننده و بزک کرده انها استفاده ابزاری گردد و هر کس و ناکسی انها را در تلگرام و اینستاگرام و… ببیند.لباس فعلی زنان کورد را باید تحریم کرد.
    اما ایا واقعا برگزارکنندگان اینگونه مراسم حاضرند زنان و دختران و مادران خود را اینگونه به معرض نمایش همگان بگذارند.
    این در شان مردم مسلمان نیست عزیزان.
    و تشکر از فرمایشات حاجی ماموستا که واقعا ستون و پایه دین مبین اسلام در منطقه اورامانات هستند.

  • باینگان در تاریخ آبان 12, 1397 گفت:

    سلام علیکم استاد محترم تشکر می کنیم از بیانات حضرتعالی کو گوش شنوا یک کلام اجرکم عندا…..

  • بهروزبابایی در تاریخ آبان 11, 1397 گفت:

    باسلام.جناب ماموستا قادری هم خودشان واقفندوهم تمام ملت ایشان رابخوبی میشناسدومثنوی هفتادمن هم ازشخصیت منفی ایشان بسازندکوچکترین اثری درجایگاه ایشان نزد ملت پاوه نخواهند گذاشت تنها مرجعی که بدون چون وچرا حرفش رامی پذیرند خود ایشانند.انصافی اگه به مسئله نگاه کنی جشن انارانه پاوه یک نوع ندیدبدیدبازی ازسوی عده ای ازشوراها وجوانان خام مااست وگرنه نه ازلحاظ کیفی نه ازلحاظ کمی درمقابل شهرهای دیگروحتی شهرکهای دیگرکشورحرفی برای گفتن نداریم تا حالا کسی شنیده بگن انارباغ فلانی نژاد فلان اناربافلان خاصیته-باغ انار فلانی ازلحاظ کمی ؟تن انارثمرداشت.بجای گشتن دنبال علم کشاورزی واصلاح نژاد درختان بومی با خاصیت نژادی بسیارپایین به به وچه چه به این محصولات میزنیم پاوه اگه امسال ساوه-همدان-تویسرکان-مازندران یا هرکدام ازشهرهای پرتولیدانار ایران بودصدرصدکشته میداد.تاکی سرخودمانوشیره بمالیم فلان مارک پاوه ال وبل است بدون هیچ تحقیقات میدانی . ماموستا درست میگه ساوه مصرف انار ایران را تولیدوهیچگاه پایکوبی نکردپاوه بیشترازسه راهی گردنه شمشیر نرسیدمنتظران پایکوبی از اکثرشهرهای ایران برگشته بودند.