ج 14 اردیبهشت 1403 ساعت 22:16

اهم فعالیت و گزارش عملکرد اداره بیمه سلامت پاوه

اهم فعالیت و گزارش عملکرد اداره بیمه سلامت پاوه

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت به تشریح فعالیت های بیمه سلامت پرداخت.     به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اسد مهدیانی درسخنانی ضمن تبریک آغاز سلامت و تقدیر و تشکر از همکاران اظهار داشت: امروز ۲۲ هزار پزشک طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت و چهل […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه به مناسبت آغاز هفته بیمه سلامت به تشریح فعالیت های بیمه سلامت پرداخت.

 

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:اسد مهدیانی درسخنانی ضمن تبریک آغاز سلامت و تقدیر و تشکر از همکاران اظهار داشت: امروز ۲۲ هزار پزشک طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت و چهل میلیون نفر تحت پوشش این سازمان سرمایه ای عظیم در ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان عزیز در سراسر کشور و دستاور ارزشمندی دیگری از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

مهدیانی افزود:۵۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند و ۲۲ میلیون نفر از جمعیت روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از بیمه رایگان سازمان برخوردار هستند.

 

وی در ادامه مهمترین فعالیت ها و برنامه های سازمان را تحول نظام سلامت و کاهش دریافتی از جیب مردم ، تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه به صورت رایگان ، صدور دفترچه ی بیمه و خدمات دهی در مراکز دولتی طرف قرار برشمرد.

 

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان پاوه تحت پوشش قرار دادن جمعیت روستایی با صدور دفترچه به صورت رایگان، اجرای طرح بیمه سلامت اقشار شهری که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای می باشند در سال ۹۳ صدور دفترچه در قالب طرح تحول سلامت به صورت رایگان، عدم مراجعه بیماران به مرکز استان ، اخذ مدارک جهت تاییدیه داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی، بیماران خاص و غیره در این اداره، همکاری و عقد قرارداد با کلیه موسسات و مراکز درمانی سطح شهری و روستایی و تحت پوشش قراردادن جمعیت شهری و روستایی ۵۴ درصد از جمعیت کل شهرستان از مهمترین فعالیت های این اداره عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: در این میان تکریم ارباب رجوع و رضایتمندی آنها ، در اولویت فعالیت های ما می باشد به طوری که مدت زمان صدور دفترچه در کوتاهترین زمان ممکن به دست بیمه شدگان می رسد.

 

اسد مهدیانی گفت: تعویض و تمدید و صدور دفاتر بیمه شدگان در شش ماهه اول سال جاری تعداد ۱۳ هزارو ۴۲۶ جلد بوده است.

 

وی همچنین در خصوص آمار تفکیکی در صندوق های بیمه ای افزود: کارکنان دولت ۶۵۶۶ نفر، سایر اقشار خانواده های معظم شهدا و جانبازان ۱۵۵۸ نفر، صندوق مددجویان بهزیستی ۱۵۲۳ نفر، صندوق سلامت و ایرانیان ۸۵۲۲ نفر، صندوق روستاییان و عشایر ۲۳۷۲۱ نفر و جمع کل بیمه شدگان این اداره هم ۳۳۳۶۷ نفر می باشند.

 مهدیانی در خصوص افراد فاقد بیمه تصریح نمود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت تمامی دفترچه ها ، درمانی سازمان بیمه ی سلامت یکسان و یک شکل چاپ وتحویل می شوند و ما موظف به بیمه کردن افراد فاقد بیمه در هر وضعیتی هستیم.

 

  رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه در خصوص بیمه سلامت همگانی وسایر دفترچه ها افزود: تنها متولی بیمه همگانی در کشور سازمان بیمه ی سلامت ایران است. لذا این سازمان هیچ تفاوتی بین دفترچه ی سلامت همگانی با سایر دفترچه ها قائل نیست وهمه را به یک میزان مورد توجه قرار می دهد بطوریکه این دفترچه ها دارایی همان اعتباری هستند که سایر دفترچه ها ، از آن برخوردار می باشند.

 

وی در ادامه افزود: آغاز طرح خدمات دهی به بیمارستان در بیمارستانهای طرف قرار داد ازتاریخ ۹۳/۰۲/۱۵ شروع گردیده وکلیه ی بیمارستان های مورد نظر مکلف به ارائه خدمات دهی و فراهم نمودن تمام امکانات و ملزومات پزشکی تا تاریخ اول شهریور ماه سال جاری به بیماران مشمول بوده اند، و از این تاریخ به بعد هزینه درمان بیمه شدگان که تاکنون به صورت رایگان بوده است، به صورت مشارکتی محاسبه خواهد شد.

 

رئیس بیمه سلامت شهرستان پاوه در پایان گفت: سازمان بیمه ی سلامت ایران با گستره ی جمعیتی وسیعی که تحت پوشش دارد، بتواند به نحو احسن، در اجرای این طرح موفق خود را نشان داده و رضایتمندی مردم را به نحو احسن کسب نماید.